Toon posts:

[RAM] Defect of mis ik iets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Grozno

acts without consequence!

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen en deze vlot in gebouwd in mijn kast, het gaat om de volgende componenten:
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL

Bij de eerste keer booten ging het al mis, de fans gingen draaien maar vielen na een seconde weer uit.
Na een boel gepiel met wisselen van hardware heb ik één reepje geheugen geïsoleerd, welke het probleem veroorzaakt.
Ik heb daarna nog geprobeerd de bankjes in de verschillende slots te zetten, na een BIOS-update, maar niets van dit alles heeft nog geholpen tot nu toe.
Zonder dat ene bankje draait alles op zich prima, dus het lijkt mij dat het een defect bankje betreft.
Kan het echter toch zijn dat ik iets doms vergeten ben, of nog iets kan doen om te kijken of het bankje toch mee wil werken?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

Wat je nog zou kunnen doen is met de werkende latjes, de bios instellen. Alles handmatig op standaard timings en voltage instellen en vervolgens het defecte latje proberen. Als dat niet werkt is het gewoon RMA. Informeer wel even of het mogelijk is 1 latje terug te sturen, zo is je systeem tenminste nog bruikbaar als je slechts 1 pakketje geheugen gehaald hebt.

-_-

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Grozno

acts without consequence!

Topicstarter
Inmiddels ook de tip hierboven getest. Helaas helpt dit ook niet.
De RMA is aangevraagd, het complete setje moet terug (logisch eigenlijk) ;(
G.Skill adverteerd op de verpakking dat alles 'hand tested' is, ik ben nu wel benieuwd wat die test inhoudt.
Anyhow, ik zal nog even geduld moeten hebben. Afuture reageert in ieder geval vlot en adequaat, dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Yep, Afuture is wel goed met RMA, heb daar ook goede ervaringen meegehad :)
Moet wel goedkomen.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

Grozno schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:11:
Inmiddels ook de tip hierboven getest. Helaas helpt dit ook niet.
De RMA is aangevraagd, het complete setje moet terug (logisch eigenlijk) ;(
G.Skill adverteerd op de verpakking dat alles 'hand tested' is, ik ben nu wel benieuwd wat die test inhoudt.
Anyhow, ik zal nog even geduld moeten hebben. Afuture reageert in ieder geval vlot en adequaat, dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt.
Het kan altijd stuk zijn. Ook al is het allemaal hand tested. Hoewel ik het ook prima vind als een machine de reepjes in een testbank drukt...

Het risico van het vak. Als je je computer laat maken, laat testen en alle software laat installeren door iemand die dat professioneel doet heb je dit soort probleempjes niet. Kost ook wat meer en je hebt veel minder vrijheid, maar het scheelt DOA's. Eventueel kun je nieuw geheugen aanschaffen als je geen zin hebt te wachten op RMA's, of even in de V&A te kijken naar DDR3 geheugen wat je even kunt gebruiken. Al is het 2x1GB, dan is je pc tenminste nog bruikbaar.

-_-

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee