Toon posts:

[MacBook] Tegoedbon i.p.v. geld terug door Mediamarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 321635

Topicstarter
Ey,

Een vriend van mij heeft vandaag zijn MacBook terug gebracht naar de mediamarkt. De laptop zou voor de 4e keer gerepareerd worden ivm krakend scharnier. Zijn laptop is dus nu teruggestuurd, maar nu vertelde de mediamarkt eigenaar dat hij over 2 weken telefoon krijgt, omdat Apple eerst het probleem opnieuw moet constateren. Indien Apple het probleem constateert, kan hij zijn geld terugkrijgen van de mediamarkt, dit is een regel bij de mediamarkt. Maar! Hij krijgt zijn geld in de vorm van een tegoedbon, maar eigenlijk wilt hij dit niet want hij wilt een nieuwe MacBook bestellen via de Apple site omdat hij daar nu studenten korting krijgt. En vanwege het customizen. Kan hij hier iets tegen beginnen? Eisen dat hij geen tegoedbon wilt maar contant of teruggestort? Is hier een wetgeving over?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
http://webcache.googleuse...l=nl&source=www.google.nl
Heb ik recht op mijn geld terug bij een ondeugdelijk product binnen de garantie?Als u een product heeft gekocht dat een gebrek vertoont, heeft u geen recht om meteen uw geld terug te eisen.
U moet Media Markt altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product.

Als Media Markt dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.
Met andere woorden: u heeft recht op uw geld terug als Media Markt uw product niet binnen een redelijk termijn kan herstellen of omruilen.
En hoelang duurt dit met die scharnieren dan dus al rest mij te vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:01
Sowieso krijg je de studentenkorting ook gewoon bij de Mediamarkt.
Maaaaaaar: De regeling is bij de Mediamarkt, niet van Apple zelf, dus kan je er weinig tegen betekenen.
Wel zou hij kunnen vragen of de mediamarkt een gecustomisede laptop wil bestellen bij Apple voor hem, aangezien ze dit meestal wel toestaan.

Ik hoop dat het goedkomt! Succes ermee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:40:
http://webcache.googleuse...l=nl&source=www.google.nl

[...]

En hoelang duurt dit met die scharnieren dan dus al rest mij te vragen.
Dit is geheel iets anders. Mediamarkt heeft een regeling dat als ze het product voor de 3e keer voor reparatie moeten sturen, dat je je geld kan terugkrijgen. Dit is ook het geval wat nu gebeurt, hij wordt dus nie meer gerepareerd. Maar hij krijgt het geld terug in de vorm van een tegoedbon, terwijl hij via de Apple store liever studente korting en zijn laptop wil customizen.

Merethil: weet je da zeker dat ze ook gecustomizde zouden willen bestellen? En is die korting gelijk aan hetgeen bij Apple dus ook met die 75 euro voor de AppStore?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:01
De korting is gelijk aan die van de Apple store. Je krijgt alleen de 75 euro van de Back to School actie niet nee.
Verder kunnen ze zeker wel gecustomisede halen, dat doen de andere winkelketens die deze apparaten verkopen ook op aanvraag. Het zal wel een week, misschien twee, duren voor deze er is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Net contact gehad met de mediamarkt hier in Maastricht, maar deze kunnen geen gecustomisede MacBook leveren en willen ook niet de studenten korting verlenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 15:39
Het ligt eraan alle Media markten werken op zich zelf. Een gecustomizde Macbook bestellen is wel degelijk mogelijk. Er zit een maar aan het duurt een week of 4. Je betaald ook gewoon dezelfde prijs als bij Apple. Maar omdat er een leverancier tussen zit. Apple levert niet direct aan MM duurt het langer. Gaat het om een macbook of macbook pro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12
Anoniem: 321635 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:35:
Ey,

Een vriend van mij heeft vandaag zijn MacBook terug gebracht naar de mediamarkt. De laptop zou voor de 3e keer gerepareerd worden ivm krakend scharnier. Zijn laptop is dus nu teruggestuurd, maar nu vertelde de mediamarkt eigenaar dat hij over 2 weken telefoon krijgt, omdat Apple eerst het probleem opnieuw moet constateren. Indien Apple het probleem constateert, kan hij zijn geld terugkrijgen van de mediamarkt, dit is een regel bij de mediamarkt. Maar! Hij krijgt zijn geld in de vorm van een tegoedbon, maar eigenlijk wilt hij dit niet want hij wilt een nieuwe MacBook bestellen via de Apple site omdat hij daar nu studenten korting krijgt. En vanwege het customizen. Kan hij hier iets tegen beginnen? Eisen dat hij geen tegoedbon wilt maar contant of teruggestort? Is hier een wetgeving over?

Alvast bedankt!
Het lijkt dat je je geld terug moet krijgen. Cadeau bonnen is gelijk winkel bindend, en als je niet tevreden bent, moet je naar een andere winkel kunnen.

Volgens mij is het zo dat na een 3e reparatie van hetzelfde euvel, dat je dan of een nieuw gelijkwaardig product krijgt, of je geld terug. Meestal doen ze het eerste.

Ik had dat met mijn telefoon. Na een 3e keer nog steeds hetzelfde euvel, en kreeg toen een nieuw toestel.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSD1982
Nee hoor geld terug is geen plicht van de winkel. Sterker nog geld terug na koop hoeft ook niet. Laat staan na 3 reparaties. Wees blij dat je gewoon een nieuw apparaat kan aanschaffen met de tegoedbonnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Als een product na meerdere reparaties niet hersteld kan worden, dan heb je twee mogelijkheden: of je krijgt (zonder bijbetaling) een gelijkwaardig product, of de koop wordt ontbonden. Het lijkt erop dat de Mediamarkt aanstuurt op het laatste, maar bij ontbinding van de koop heb je gewoon recht op je geld. De winkelier mag je tegoedbonnen aanbieden, maar dat hoef je niet te accepteren.

http://www.consuwijzer.nl...oopovereenkomst_ontbinden

http://www.rijksoverheid....ereenkomst-ontbinden.html

[Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 05-07-2011 10:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 11:10
Poltergeist schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:00:
Als een product na meerdere reparaties niet hersteld kan worden, dan heb je twee mogelijkheden: of je krijgt (zonder bijbetaling) een gelijkwaardig product, of de koop wordt ontbonden. Het lijkt erop dat de Mediamarkt aanstuurt op het laatste, maar bij ontbinding van de koop heb je gewoon recht op je geld. De winkelier mag je tegoedbonnen aanbieden, maar dat hoef je niet te accepteren.

Volgens mij doelen ze op het eerste, ze geven je een waardebon zodat je een gelijkwaardig product in de winkel weer kan halen.

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat hierbij om een MacBook pro, deze is teruggestuurd. 3x gerepareerd, maar na 3e keer was hetzelfde probleem er nog steeds. Hij wilt daarom zijn geld terug, want hij wilt een nieuwe MBA. Echter geeft de mediamarkt hem een tegoedbon en geen geld, waardoor hij verplicht is zijn MBA daar te kopen zonder de optie van customizen en studentenkorting zoals bij de Apple store. Hierdoor wilt hij de tegoedbon niet en zijn geld terug. Indien dit wel het geval zou zijn, was er geen probleem.
Ik neem aan dat de verkoper je een deugdelijk product moet schenken, indien dit niet het geval is (na 3 reparaties nog steeds) dan heb je toch zeker recht op je geld terug en kunnen ze je toch niet verplichten om daar opnieuw te kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Gewoon de tegoedbon aannemen, TV kopen en binnen 10 minuten weer terug brengen en zeggen dat je moeder net dezelfde heeft gekocht. Bij de vraag of je nog voor iets anders wilt kijken zeg je nee en je krijgt je cash.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSD1982
Stouten schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:20:
Gewoon de tegoedbon aannemen, TV kopen en binnen 10 minuten weer terug brengen en zeggen dat je moeder net dezelfde heeft gekocht. Bij de vraag of je nog voor iets anders wilt kijken zeg je nee en je krijgt je cash.
Slimmer lijkt me tegoedbon aannemen, en een andere mm opzoeken die wel een custom Macbook air wil bestellen voor je. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
RSD1982 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Slimmer lijkt me tegoedbon aannemen, en een andere mm opzoeken die wel een custom Macbook air wil bestellen voor je. Probleem opgelost.
Weinig kans.. Ik werk bij een Media Markt en je zal echt veel geluk moeten hebben wil Media Markt dit speciaal voor je bestellen.

Ik ben bang dat je zelf zal moeten dokken.

[Voor 23% gewijzigd door HA5H op 05-07-2011 11:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Een ander mediamarkt zoeken lijkt mij ook geen optie. Sowieso is Heerlen en of anders Roermond pas de volgende die hij kan raadplegen.

Zo te zien, volgens de links van poltergeist, heeft ie gewoon recht op zijn geld en niet op een tegoedbon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSD1982
Haakontje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:34:
[...]

Weinig kans.. Ik werk bij een Media Markt en je zal echt veel geluk moeten hebben wil Media Markt dit speciaal voor je bestellen.

Ik ben bang dat je zelf zal moeten dokken.
Bij MM breda doen ze het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 11:10
denk niet dat je je geld terug kan krijgen:

Voorwaarden ontbinding koopovereenkomst
Ontbinding van de koopovereenkomst kan alleen als:

de verkoper het product niet wil laten repareren of geen nieuw product wil geven binnen een bepaalde tijd;
u het product een paar keer heeft laten repareren en het nog niet werkt;
als de verkoper het probleem niet wil oplossen;
het om een ernstig gebrek gaat.

Media Markt bied namenlijk door een waardebon een nieuw produkt aan je aan (bv zelfde macbook) dus zij zijn volgens de wet goed aan het handelen.

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12
Poltergeist schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:00:

Dat is precies wat ik bedoelde ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MB23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 20:00
Ik snap sowieso het probleem niet, die vriend van je heeft een x aantal maanden/jaren een macbook pro gekocht bij media markt en ik neem aan dat hij die laptop wilde hebben. Nou is de laptop stuk en krijgt hij de mogelijkheid om een nieuwe te krijgen (met zijn tegoedbon)... wat is daar nadelig aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
PortoNL schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:59:
denk niet dat je je geld terug kan krijgen:

Voorwaarden ontbinding koopovereenkomst
Ontbinding van de koopovereenkomst kan alleen als:

de verkoper het product niet wil laten repareren of geen nieuw product wil geven binnen een bepaalde tijd;
u het product een paar keer heeft laten repareren en het nog niet werkt;
als de verkoper het probleem niet wil oplossen;
het om een ernstig gebrek gaat.

Media Markt bied namenlijk door een waardebon een nieuw produkt aan je aan (bv zelfde macbook) dus zij zijn volgens de wet goed aan het handelen.
Maar punt twee is wel van toepassing.

@MB23 Het nadeel van die tegoedbon is dat die MacBook voldeed aan zijn eisen, de nieuwe std specs zou hij graag het een en ander aan willen aanpassen. Zo bijv. 4gb ipv 2gb geheugen. En omdat de mediamarkt dit nit kan doen, wilt hij zijn geld terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MB23
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je in dit soort gevallen er op vooruit gaat... dus als zijn oude macbook ook 4GB had zou ik begrijpen dan hij nu ook 4GB terug wil, anders is het niet meer dan logisch dat hij gewoon krijgt wat hij ooit gekocht heeft (of iets wat dit heel dicht benaderd).

En als hij een beter systeem (qua specs) wenst dan dat hij had dan moet hij dat gaan kopen (en dan eventueel verkopen wat je van mm krijgt).

[Voor 4% gewijzigd door MB23 op 05-07-2011 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
MB23 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:48:
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je in dit soort gevallen er op vooruit gaat... dus als zijn oude macbook ook 4GB had zou ik begrijpen dan hij nu ook 4GB terug wil, anders is het niet meer dan logisch dat hij gewoon krijgt wat hij ooit gekocht heeft (of iets wat dit heel dicht benaderd).

En als hij een beter systeem (qua specs) wenst dan dat hij had dan moet hij dat gaan kopen (en dan eventueel verkopen wat je van mm krijgt).
Nee precies, maar ook niet erop achteruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 321635 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:03:
[...]

Dit is geheel iets anders. Mediamarkt heeft een regeling dat als ze het product voor de 3e keer voor reparatie moeten sturen, dat je je geld kan terugkrijgen. Dit is ook het geval wat nu gebeurt, hij wordt dus nie meer gerepareerd. Maar hij krijgt het geld terug in de vorm van een tegoedbon, terwijl hij via de Apple store liever studente korting en zijn laptop wil customizen.
Sorry maar ik zie het probleem niet, bon aannemen, identieke Mac kopen met die bon, dag
erna terugbrengen, niet goed / tevreden geld terug. Althans dat heb ik in het verleden eens
gedaan, dat leverde voor 'mij' geen problemen op. Bedrag was welliswaar geen 1500€> of
hoe duur een Mac ook is, maar over de 600 euro kunnen ze / mochten ze niet moeilijk doen.
Overigens heb ik deze wel bij een ANDERE vestiging, maar het MOET kunnen, immers ga je
voldoen aan alle eisen:
Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. Het product is ongebruikt.
Helaas / misschien wat rompslomp, maar te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27
Ik vind het een jankverhaal. Hij mag blij zijn dat hij een tegoedbon krijgt en niet een voor de tig-ste keer gerepareerde MacBook, zoals je meestal hoort. Dat hij nu toevallig liever een MBA heeft dat is niet het probleem van de MM. Als de MBP goed had gewerkt, dan had hij daar ook wel aan vast gezeten. En dat er nu toevallig €70 korting op zit is pech. Bij een goed werkende MBP had hij die ook niet gehad. De MM staat volledig in zijn recht vind ik.

Ik heb altijd een hekel aan mensen die meer dan het onderste uit de kan willen hebben. Als de MM hem een waardebon geeft waarvoor hij dezelfde MBP als die hij had kan kopen, dan vind ik het gewoon een nette oplossing...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
BugBoy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:33:
Ik vind het een jankverhaal. Hij mag blij zijn dat hij een tegoedbon krijgt en niet een voor de tig-ste keer gerepareerde MacBook, zoals je meestal hoort. Dat hij nu toevallig liever een MBA heeft dat is niet het probleem van de MM. Als de MBP goed had gewerkt, dan had hij daar ook wel aan vast gezeten. En dat er nu toevallig €70 korting op zit is pech. Bij een goed werkende MBP had hij die ook niet gehad. De MM staat volledig in zijn recht vind ik.

Ik heb altijd een hekel aan mensen die meer dan het onderste uit de kan willen hebben. Als de MM hem een waardebon geeft waarvoor hij dezelfde MBP als die hij had kan kopen, dan vind ik het gewoon een nette oplossing...
Dat is juist het probleem. De notebook die hij had, daar gaat hij op achteruit, zelfs bij een MBP. De specs doen er verder niet aan toe. Dus je kan het best een jankverhaal vinden, heb je alle recht toe.

@hetratje, aan dit zat ik ook al te denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:12

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 321635 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:44:
Net contact gehad met de mediamarkt hier in Maastricht, maar deze kunnen geen gecustomisede MacBook leveren en willen ook niet de studenten korting verlenen.
De Mediamarkt in Eindhoven geeft wel de standaard 6% studentenkorting, op vertoon van collegekaart e.d. Of je je MacBook daar kan laten customizen weet ik niet.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

PortoNL schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:08:
[...]

Volgens mij doelen ze op het eerste, ze geven je een waardebon zodat je een gelijkwaardig product in de winkel weer kan halen.
daar gaat het niet om.

Kort uitgelegd voor mensen die het nog niet begrijpen of nooit bij de rechter hebben gestaan inzake dit soort kwesties.

Als de Media Markt in deze niet aan de verwachtingen van een deugdelijk produkt kunnen voldoen heb jij het recht de koop te ontbinden en geld te terug te eisen. Niet zij hebben de keuze of ze je geld terug geven,dat moeten zij!,maar jij hebt de keuze en daar kunnen zij niks tegen doen en ze mogen niks inhouden bij teruggaaf. Media Markt regels? Zolang die regels jouw rechten als consument schaden die hiervoor gelden dan vervallen deze en geldt gewoon wat voor de wet van toepassing aangezien wet boven eigen gestelde huisregels staat.

De mens wikt maar God beschikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 321635 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:46:
[...]

@hetratje, aan dit zat ik ook al te denken.
Gewoon doen, ze mogen je NIET weigeren wat ik weet, is mij zelfs verteld
door een medewerker(st)er aldaar. Had namelijk een bon gekregen voor 'n
defect toestel, wilde per se een telefoon die bij de MM niet voorradig was,
medewerker zei letterlijk: 'koop deze en breng 'm morgen in Noord terug'.

Zo gezegd zo gedaan, dag erna had ik mijn geld terug + de extra's die ik had
aangeschaft en kon elders wat kopen met dat geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 321635 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:54:
Een ander mediamarkt zoeken lijkt mij ook geen optie. Sowieso is Heerlen en of anders Roermond pas de volgende die hij kan raadplegen.

Zo te zien, volgens de links van poltergeist, heeft ie gewoon recht op zijn geld en niet op een tegoedbon.
Ik heb zelf gewerkt in Roermond tijdens mijn studententijd. Men probeert inderdaad altijd er vanaf te komen met een tegoedbon. Als je aandringt op geld terug doet men dit wel.

Zelf samengestelde MBP's (CTO genoemd) worden gewoon door de Media Markt besteld ik heb er zelf ook een besteld met een US-int keyboard. (misschien is dat nu veranderd).

Die studentenkorting krijg je bij de meeste filialen NIET. Wellicht willen ze daar wel in tegemoet komen inverband met de defecte MBP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jay-v schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Ik heb zelf gewerkt in Roermond tijdens mijn studententijd. Men probeert inderdaad altijd er vanaf te komen met een tegoedbon. Als je aandringt op geld terug doet men dit wel.

Zelf samengestelde MBP's (CTO genoemd) worden gewoon door de Media Markt besteld ik heb er zelf ook een besteld met een US-int keyboard. (misschien is dat nu veranderd).

Die studentenkorting krijg je bij de meeste filialen NIET. Wellicht willen ze daar wel in tegemoet komen inverband met de defecte MBP.
Hoelang was dit terug?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

December 2010

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 09:40
Jay-v schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Er zijn twee soorten custom systemen. CTO's(configured-to-order) en BTO's (build-to-order). Wat ik van mijn tijd weet als verkoper bij deze twee ketens (MM/Apple) was dat CTO's de aangepaste systemen waren die voor de massa waren geproduceerd. Denk aan de systemen die iets afwijken van de standaard specs (meestal 3 uitvoeringen op de apple website). CTO's zijn dus niet de gepersonaliseerde system op maat!

BTO's zijn de echte 'custom' system die per persoon naar keuze worden kunnen geconfigureerd. Dit is naar mijn inzien en ervaring niet mogelijk bij de mediamarkt/saturn ketens. Daarbij zou je uit moeten wijken naar de Apple Online store of een willekeurige APR/AR.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

k5052 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:21:
[...]

Er zijn twee soorten custom systemen. CTO's(configured-to-order) en BTO's (build-to-order). Wat ik van mijn tijd weet als verkoper bij deze twee ketens (MM/Apple) was dat CTO's de aangepaste systemen waren die voor de massa waren geproduceerd. Denk aan de systemen die iets afwijken van de standaard specs (meestal 3 uitvoeringen op de apple website). CTO's zijn dus niet de gepersonaliseerde system op maat!

BTO's zijn de echte 'custom' system die per persoon naar keuze worden kunnen geconfigureerd. Dit is naar mijn inzien en ervaring niet mogelijk bij de mediamarkt/saturn ketens. Daarbij zou je uit moeten wijken naar de Apple Online store of een willekeurige APR/AR.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn MBP was dan ook een BTO. CTO's zijn inderdaad als er een grote order met een andere config. Soms gebeurd dat bij acties van de MM (bijv. gratis 8GB ipv 4GB).

Of er een BTO besteld wordt ligt waarschijnlijk aan de afdelings leider (AL) van de betreffende MM. Door ons werd het in ieder geval gewoon gedaan.

Persoonlijk zou ik gewoon lekker bij Apple online bestellen want dan heb je hem veel sneller binnen, gezien het probleem van de TS zou het via de MM echter ook moeten kunnen.

[Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 06-07-2011 09:49]

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 12:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

In de Media Markt waar ik werk kunnen we gewoon je MacBook bestellen en zul je ook gewoon studentenkorting ontvangen als je kunt aantonen dat je een student ben.

• RSD1982
Anoniem: 286128 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:17:
[...]

Sorry maar ik zie het probleem niet, bon aannemen, identieke Mac kopen met die bon, dag
erna terugbrengen, niet goed / tevreden geld terug. Althans dat heb ik in het verleden eens
gedaan, dat leverde voor 'mij' geen problemen op. Bedrag was welliswaar geen 1500€> of
hoe duur een Mac ook is, maar over de 600 euro kunnen ze / mochten ze niet moeilijk doen.
Overigens heb ik deze wel bij een ANDERE vestiging, maar het MOET kunnen, immers ga je
voldoen aan alle eisen:

[...]

Helaas / misschien wat rompslomp, maar te doen.
Je vergeet even echter dat "koop is koop" betekent en dat "niet goed geld terug" een service is vanuit een winkel.

Winkels hoeven je product helemaal niet terug te nemen omdat jij het toch niet meer "nodig" hebt. Als ze dat al wel doen is dat een service.

Topicstarter
RSD1982 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:30:
[...]

Je vergeet even echter dat "koop is koop" betekent en dat "niet goed geld terug" een service is vanuit een winkel.

Winkels hoeven je product helemaal niet terug te nemen omdat jij het toch niet meer "nodig" hebt. Als ze dat al wel doen is dat een service.
Ik denk dat jij vergeet dat de consument altijd het product moet kunnen retourneren binnen een gestelde termijn en hij het geld dan terug krijgt. Dit kan 14 dagen of 30 dagen etc. zijn. Ik heb les bij mijn vak recht van een advocaat, ik heb hem de hele situatie voorgelegd en hij zei dat ik volgens de wet recht heb op het geld terug, dit kan in de vorm van tegoedbon waardoor de winkel je opnieuw aan zich verbindt, maar indien ik het contant eis dan dienen ze hieraan te voldoen.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 321635 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat jij vergeet dat de consument altijd het product moet kunnen retourneren binnen een gestelde termijn en hij het geld dan terug krijgt. Dit kan 14 dagen of 30 dagen etc. zijn. Ik heb les bij mijn vak recht van een advocaat, ik heb hem de hele situatie voorgelegd en hij zei dat ik volgens de wet recht heb op het geld terug, dit kan in de vorm van tegoedbon waardoor de winkel je opnieuw aan zich verbindt, maar indien ik het contant eis dan dienen ze hieraan te voldoen.
Jij bent echter ook verplicht de leverancier (in dit geval MM) 3x de gelegenheid te bieden om het product te repareren. Lukt dat 3x niet, dan heb je idd recht op geld terug.

Topicstarter
Jay-v schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:49:
[...]

Jij bent echter ook verplicht de leverancier (in dit geval MM) 3x de gelegenheid te bieden om het product te repareren. Lukt dat 3x niet, dan heb je idd recht op geld terug.
Klopt, en dat is dus gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSD1982
Koop is koop staat in de wetboeken.
Ruilen is een service.Alleen online aankopen zijn beschermd voor consumenten. (Koop staat vast na 7 dagen meende ik)

Wil je het ruilen dan is en blijft het een service en geen recht van de consument.

Het klopt idd na 3 reparaties mag je je geld terug krijgen.

Ik link nog even naar de consuwijzer van onze overheid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15
Je hebt toch niets aan alle regels als een Mediamarkt menneke blijft volharden. Dan kan je wel dreigen met naar brancheverenigingen stappen of advocaat inhuren, maar dat doe je niet. In Nederland is het iets te moeilijk om iemand aan te klagen en daardoor kunnen winkels gewoon hun eigen wil uitoefenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
RSD1982 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:13:

Het klopt idd na 3 reparaties mag je je geld terug krijgen.
Dus? Dat is toch de strekking / bedoeling van dit hele topic? Het IS 3x gerepareerd echter geeft
de verkoper geen geld terug maar een bon :X. Als ze moeilijk doen ga je het gewoon over de
'ik-breng-wat-terug'-boeg gooien, dan ga je gewoon net zo lang door tot je een vestiging hebt die
het wel doet. Nee heb je, ja kun je krijgen. Immers ga je een nieuwe koop aan, die je binnen 7 dagen
weer ontbindt. Zelf kan ik naar Alkmaar, Cruqius, Amsterdam Noord, Amsterdam Bijlmer, dus genoeg
plek om het te proberen.

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 08-07-2011 22:29]

• Spete
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11-2021
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:26:
[...]

Dus? Dat is toch de strekking / bedoeling van dit hele topic? Het IS 3x gerepareerd echter geeft
de verkoper geen geld terug maar een bon :X. Als ze moeilijk doen ga je het gewoon over de
'ik-breng-wat-terug'-boeg gooien, dan ga je gewoon net zo lang door tot je een vestiging hebt die
het wel doet. Nee heb je, ja kun je krijgen. Immers ga je een nieuwe koop aan, die je binnen 7 dagen
weer ontbindt. Zelf kan ik naar Alkmaar, Cruqius, Amsterdam Noord, Amsterdam Bijlmer, dus genoeg
plek om het te proberen.
Dan is een twitter bericht naar de hoofdvestiging in Duitsland een laatste redmiddel. Wel even de juiste tags gebruiken. Ik heb het aan de hand gehad met een camera. Zou voor de vierde keer teruggestuurd worden. MM vond dat, aangezien zij de fout in het reparatiecentrum niet konden reproduceren, er de eerste twee keer niets was gebeurt en die keren dus niet telden voor de 3x regel. Yeah, right. Verder stond er een video op van wat mennekes die zich verveelden. De man achter de balie bij MM herkende de hele situatie niet en gaf aan dat dit niet bij hen, noch bij het reparatiecentrum was opgenomen. Hmmmm.

Toen dus een bericht naar de Saturn hoofdvestiging en nog geen uur later kon ik mijn geld komen halen....

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 14:23
ik heb ook ooit eens een tegoed bon gehad die ik daara gewoon direct bij de klantenservice balie weer kon omruilen voor cash :) MM cruqius hoofddorp

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 12:25
Stouten schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:20:
Ik kan uit ervaring zeggen dat dit werkt en bovendien de makkelijkste methode is. De medewerkers vinden het misschien ook jammer voor je dat je een tegoedbon terugkrijgt maar mogen hier gewoon niets aan veranderen, op deze manier blijf je in ieder geval binnen Mediamarkt policy en is het voor iedereen makkelijk.

Volgens mij mag je trouwens zonder opgaaf van reden een dichte doos ruilen volgens hun voorwaarden, dit zou ik dan ook doen.

• XeNeRgY
  • Niet online
De laptop is nu toch 2x gerepareerd en wordt momenteel voor de 3e keer gerepareerd? Betekent dat niet dat indien deze nu gerepareerd is, je nog een keer moet wachten totdat deze opnieuw stuk gaat alvorens deze discussie speelt? Dat maak ik tenminste op uit de TS. Of kun je aangeven dat je, omdat het nu voor de 3e keer gerepareerd zal worden, je geld terug wilt?

[Voor 15% gewijzigd door XeNeRgY op 16-07-2011 13:41]

Topicstarter
Hoe hebben jullie het dan in cash teruggekregen? Contant? Via creditcard terugstorting?

Hij is al 3 keer weggeweest, dit zou nummer 4 worden.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 321635 op 16-07-2011 13:55]

Topicstarter
Topic kan dicht. Vandaag afgehandeld, was wel met een hoop rompslomp qua vasthouden aan tegoedbon, maar uiteindelijk mijn geld gekregen. De medewerker ging uiteindelijk vanalles aanhalen wat goed was aan de mediamarkt.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 321635 op 19-07-2011 22:13]

• MB23
Anoniem: 321635 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:12:
Topic kan dicht. Vandaag afgehandeld, was wel met een hoop rompslomp qua vasthouden aan tegoedbon, maar uiteindelijk mijn geld gekregen. De medewerker ging uiteindelijk vanalles aanhalen wat goed was aan de mediamarkt.
Ik dacht dat het de laptop van een vriend van je betrof..?

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:19
MB23 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:20:
[...]

Haha dat dacht ik ook :')

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Mark. schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:30:
[...]

daar gaat het niet om.

Kort uitgelegd voor mensen die het nog niet begrijpen of nooit bij de rechter hebben gestaan inzake dit soort kwesties.

Als de Media Markt in deze niet aan de verwachtingen van een deugdelijk produkt kunnen voldoen heb jij het recht de koop te ontbinden en geld te terug te eisen. Niet zij hebben de keuze of ze je geld terug geven,dat moeten zij!,maar jij hebt de keuze en daar kunnen zij niks tegen doen en ze mogen niks inhouden bij teruggaaf. Media Markt regels? Zolang die regels jouw rechten als consument schaden die hiervoor gelden dan vervallen deze en geldt gewoon wat voor de wet van toepassing aangezien wet boven eigen gestelde huisregels staat.
Maar ze moeten ook de kans krijgen om het te repareren of een gelijkwaardig product te leveren. Pas DAARNA mag je de koop ontbinden.

Topicstarter
MB23 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:20:
[...]

Klopt, typefout.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee