Ik voel me nogal n00bie dat ik deze vraag stel, des te meer omdat ik het al wel een keer werkend heb gehad. Ik ben bezig met het opzetten van een mediaspeler, maar ik heb niet zo'n zin om te vaak mn toetsenbord op de mediaspeler te moeten aansluiten voor bijvoorbeeld toevoegen van een videootje. Daarom bedacht ik dat ik een map maak, genaamd media. Die zit op /home/bastiaan/media. Daarin maak ik de mappen video, audio en afbeeldingen. Nu stel ik het zo in dat ik vanaf mijn eigen (win7, verbonden met 1Gbit ethernet) computer filezilla open, verbinding maak en de bestanden upload in de goeie folder. Ik laat boxee dagelijks de mappen scannen, en ik ben klaar. Nu heb ik vsftpd geinstalleerd. De config file ziet er (comments heb ik weggehaald) nu zo uti:
Nu open ik filezilla op een andere computer op hetzelfde netwerk, type ik het ip adres van de server in (192.168.1.70), mijn username+wachtwoord, vertelt ie me "connection refused by the server." Ik heb gegoogled, maar niks wat ik vind werkt....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| listen=YES local_root=/home/bastiaan/media chroot_local_user_enable=YES local_enable=YES write_enable=YES anon_upload_enable=NO use_localtime=YES xferlog_enable=YES connect_from_port_20=YES secure_chroot_dir=/var/run/vsftpd/empty pam_service_name=vsftpd rsa_cert_file=/etc/ssl/private/vsftpd.pem |
Nu open ik filezilla op een andere computer op hetzelfde netwerk, type ik het ip adres van de server in (192.168.1.70), mijn username+wachtwoord, vertelt ie me "connection refused by the server." Ik heb gegoogled, maar niks wat ik vind werkt....