Toon posts:

Dual screen, muis houden in screen 1 bij windows starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 21:20
Na een hele middag zoeken en heel veel programma's getest te hebben kom ik er niet uit (en weet ik niet of hetgeen wat ik wil wel bestaat).

Eerst even mijn specs:

AMD Athlon 64 X2 2,51 Ghz.
4 GB ddr2.
Videokaart Geforce 9600 GT
Windows 7 32 bit.

Wat ik wil is dat ik dual screen kan gebruiken waarvan screen 1 mijn pc is en screen 2 mijn tv.
Dit werkt allemaal prima maar het vervelende is dat mijn muis vanaf screen 1 door gaat naar screen 2.

Ik heb diverse programma's getest die dit zouden kunnen verhelpen.
De programma's die ik getest heb zijn:
- DisplayFusion
- DualMonitorTools
- DDMM
- UltraMon
- dualscreen-mouse-utils
- MurGeeMon
- Mousetrap (deze start wel bij windows maar die kan alleen maar een seconde tegenhouden en niet blijvend)

Er zijn er nog heel wat meer te vinden.

Echter moet je bij al deze programma's een hotkey (sneltoets) maken om te activeren dat je muis in screen 1 blijft.

Dit werkt perfect totdat je de pc opnieuw opstart, dan moet je weer diezelfde hotkey (sneltoets) indrukken om het weer te activeren.

Bestaat er een programma die dit automatisch doet bij het starten van windows?

Ik hoop dat het zo duidelijk is, zoniet hoor ik het graag d:)b

[Voor 4% gewijzigd door knorde op 01-07-2011 17:29]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knorde
Snelle reactie :P

Maar die heeft hetzelfde, alleen een hotkey in te stellen en als ik opnieuw opstart werkt het niet meer totdat ik de hotkey activeer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tom.zickel.org/mousetrap/
Deze zag ik ook nog, die lijkt wel automatisch te draaien, maar of die precies doet wat jij wil, weet ik niet :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knorde
Deze start idd gelijk met windows, leek erg mooi maar hij kan helaas niet blijvend vasthouden want na 1 sec. laat hij de muis doorgaan.

Tussen de 2 screens laat hij 1 sec. vertragen (stilstaan) en dan laat hij hem verder zeg maar.

Jammer, het leek zo mooi :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 09:05
Kan je niet gewoon via bv. AutoHotkey een scriptje schrijven dat:
  1. een van de programma's opstart dat (ongeveer) doet wat je wilt
  2. de snelkoppeling laten ingeven via AHK
Dat scriptje kan je bv. laten compileren tot een programma en dat zet je dan in je opstartmap.

En zo'n scriptjes schrijven klinkt moeilijker dan het is, voor simpele taken is het eerder "doe eens voor, terwijl de macro recorder opstaat, kuis de output wat op en voila".

[Voor 21% gewijzigd door ILUsion op 01-07-2011 17:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knorde
Ik heb even gekeken op de site van autohotkey.

Het ziet er nog best wel ingewikkeld uit.
Het enige wat het script zou moeten doen is bijv. Ctrl-Shift-Z intoetsen 1x en dan is het ok.

Ik zie wel voorbeelden hoe ze een programma openen maar het gaat mij juist erom dat hij alleen eenmalig met het opstarten van windows die toetsencombinatie doet zodat het muis programma geactiveerd wordt.

Of zie ik iets over het hoofd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd 1 van die makers een email sturen, of zoiets mogelijk is met hun programma.

• knorde
Mail versturen naar de makers is een goede tip, maar mochten er nog suggesties zijn voor een bestaand programma hoor ik dat graag :)

EDIT

Ik was gisteren blijkbaar niet helemaal helder want swapscreen kan dit gewoon.
Ik had de optie totaal over het hoofd gezien.

Opgelost dus :)

[Voor 37% gewijzigd door knorde op 02-07-2011 14:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee