Toon posts:

Problemen met HD5750 Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413409

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

ik heb door middel van tutorials mijn Raedon HD 5750 overclockt naar 850 mhz core en 1250 memory.
Dit loopt prima en als ik Bad company 2 aan het spelen ben op max setting word de kaart maximaal 78-80 graden warm.

nou heb ik een paar problemen en vragen. voordat ik ging clocken stond de kaart op 400 mhz core terwijl dit standaard veel hoger moet zijn, daarom had ik ook weinig fps in games. hoe kan dit?

vraag nummer 2. Elke keer wanneer ik mijn computer opnieuw opstart dan geeft de kaart de standaard settings aan dus dan zijn de settings weer gereset en kan ik weer gaan clocken. hoe sla ik dit op ?

mischien dat de spec van mn pc nog wat uitmaakt:

i5 Processor 2.7 ghz per core
4gb ddr3 ocz geheugen
620 watt cooler master
asus p7p55d moederbord.

wat ik me vooral afvraag is de eerste vraag, hoezo stonden de settings zo extreem laag? :S + als iemand verstand heeft van de HD 5750 kan deze 78-80 graden constant lopen in een game zonder schade aan te richten?

BEDANKT!

nog even een edit, bij catalyst conrol center staat nu current values:
GPU clock 157 mhz en memory 300 mhz.. weer zo laag :S of hoort dit?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 413409 op 01-07-2011 16:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:40
Als je niet aan het spelen bent is het logisch dat er in de CCC zulke lage waarden gegeven worden.
Deze waarden zijn voor 2D gebruik en om je pc niet teveel te laten verbruiken (en de warmte te beperken)

Verder: Het overclocken van videokaarten gaat denk ik het beste met de CCC (Met de nieuwste drivers "AMD Vision Engine Control Center" gennoemd) doen, door naar Performance te gaan, en dan naar AMD Overdrive.
Je kan de waarden instellen en vastzetten daar.

Succes ermee!

Btw: 78-80 graden is goed te doen, hij wordt dit toch niet de hele dag door.
Daarbij: De meeste kaarten kunnen tot 100 graden aan. Mocht je het toch vervelend of lawaaierig vinden: Bowu een aftermarket cooler erop.

Andere mogelijkheid is MSI Afterburner. Goeie software daarvoor.

[Voor 4% gewijzigd door Merethil op 01-07-2011 16:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
hey merethill, ik gebruik om te overclocken mis afterburner, ati tray tools en gpu-z. niet overdrive. maar hij slaat de settings niet zo op zoals ik ze geclockt heb. en als ik de juiste settings weet om te clocken kan die dan gewoon in overdrive in 1 keer invoeren of moet ik langzaam opbouwen bijvoorbeeld elke keer 20 mhz erbij en dan applyen etc? thanks!

en dan nog iets sorry dat ik zoveel vraag hoor maar moet het ff weten.
Je zegt dat wanneer ik geen games speelt dat het normaal is dat de settings zo laag staan, maar wanneer ik de kaart overclockt dan blijven de settings ook zo hoog staan ondanks ik niet aan het gamen ben.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 413409 op 01-07-2011 16:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
Anoniem: 413409 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:22:
en dan nog iets sorry dat ik zoveel vraag hoor maar moet het ff weten.
Je zegt dat wanneer ik geen games speelt dat het normaal is dat de settings zo laag staan, maar wanneer ik de kaart overclockt dan blijven de settings ook zo hoog staan ondanks ik niet aan het gamen ben.
Klopt, je instellingen blijven zo hoog staan omdat je kaart niet langer zijn eigen energiemanagement toepast.
Handigst is om het in te stellen zodat elke game de 3d-settings aanzet (ingesteld op je overclock) en een 2d-setting hebt die automatisch aanstaat zodra geen games draaien.

Tevens is het zo dat je instellingen gewoon direct naar je hoogst behaalde gezet mogen worden, je hoeft niet per sé alles in stapjes te doen als je al weer dat hij verder kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ok erg bedankt merethil, heb je enig idee hoe ik dit kan instellen? bedankt !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
Ik heb zelf een hele tijd Rivatuner gebruikt om dat soort instellingen te doen. Lekker op de achtergrond laten draaien en instellen dat elke game zijn eigen 3d-profiel krijgt. Soms heb je games die artifacts geven als je aan het spelen bent (Crysis 2 heeft daar veel last van), dus kan je die beter iets minder ver klokken.

Voor 2d kan je gewoon hem op 200/400 (of iets in die richting) zetten, en dat hij die alleen gebruikt wanneer je geen games draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
zou je mischien er mischien een beetje tijd in willen investeren om mij stap voor stap te vertellen hoe dit moet? ben nu rivatuner aan het dl'en :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
Het beste wat je kan doen is via internet even een guide halen.
Helaas was het voor mij nu 3 jaar geleden dat ik dit geregeld had, dus ik weet er niet heel veel meer van.
Het programma zelf spreekt voor zichzelf en regelt alles voor je als je hem goed insteld.
Gewoon lekker door de instellingen heen lopen en kijken of alles wat je doet enig effect heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 19:25
Je zou ook gewoon via MSI Afterburner moeten kunnen overclocken, ik heb dit zelf ook gedaan met mijn GTX 470 en wanneer ik een 3D-applicatie start dan gaan mijn clocks gewoon naar mijn overclockte settings.
Het is normaal dat de clocks veel lager zijn als je gewoon aan het internetten bent bijvoorbeeld, dan klokt de kaart zichzelf omlaag om energie te besparen.

Als de overclockte settings echt niet onthouden worden heb je waarschijnlijk een instelling verkeerd staan of je moet Afterburner even opnieuw downloaden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
je moet je settings opslaan als profiel, en dan zowel afterburner als het profiel laden bij opstarten, dit kun je allemaal gewoon instellen in afterburner.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
Nog een goeie toevoeging aan rivatuner (als je die zou gebruiken) is de desktop app die ze ervoor hebben.
Daardoor kan je direct constant de huidige gegevens van de kaart in de gaten houden: Snelheid, warmte en snelheid van de koeling.
Is een leuke toevoeging en zorgt ervoor dat je ook realtime kan zien of hij niet te warm wordt of terugklokt vanwege incompatibility met de hoogte van de clocks.

Topicstarter
mensen bedankt, krijg het nog niet helemaal werkend maar het is maar een kleine moeite om de overclock settings aan te zetten met afterburner profiles voor als ik wil gamen.. nog een kleine vraag.
Wanneer ik ongeveer uurtje zit te gamen freezed mn scherm ineens en moet ik de pc opnieuw opstarten, waarschijnlijk komt dit door de OC settings. de temperatuur word niet hoger dan 80 graden van mn GPU dus zat te denken dat dat het waarschijnlijk niet was. iemand nog sugesties?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 19:25
Anoniem: 413409 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:06:
mensen bedankt, krijg het nog niet helemaal werkend maar het is maar een kleine moeite om de overclock settings aan te zetten met afterburner profiles voor als ik wil gamen.. nog een kleine vraag.
Wanneer ik ongeveer uurtje zit te gamen freezed mn scherm ineens en moet ik de pc opnieuw opstarten, waarschijnlijk komt dit door de OC settings. de temperatuur word niet hoger dan 80 graden van mn GPU dus zat te denken dat dat het waarschijnlijk niet was. iemand nog sugesties?
Temperatuur is niet alles, misschien heb je de kaart gewoon te hoog geclockt en kan de chip dit niet aan.
Ik weet niet of het mogelijk is voltage te veranderen met een 5750? (volgens mij niet?)
Meer voltage kan het wel stabiel maken maar als je het voltage niet kan verhogen zal je de clock snelheid omlaag moeten halen.

Topicstarter
de kaart moet het makkelijk aankunnen volgens het internet maar zal het even proberen, en die voltage waar kan ik die aanpassen als het mogelijk is?

thx
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee