Toon posts:

Intel i7 2600K kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemCrnlssn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01 12:58
Hoi

Ik ben bezig met een nieuwe pc te installeren. Ik heb een intel i7 2600k en die zit in een sabertooth p67 met doorop de standaard intel koeling. toen ik alles had aangesloten en ik starte viel de pc uit en starte dan terug. Op het moederbord was het CPU_led rood. Ik haalde de cpu eruit en die zag er niet goed uit

is de processor nu kapot en hoe komt dit?

http://imageshack.us/photo/my-images/28/imag0126gw.jpg/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 02:27
Wat ziet er niet goed uit dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40
is dat niet gewoon je koelpasta?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:15

mace

Sapere Aude

Dat is gewoon koelpasta.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:30
Controleer is of alle pinnetjes nog recht zijn. En dat grijze is gewoon je koelpasta. Zou wel wat nieuw er op smeren voordat je hem gaat gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
tombola schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:41:
is dat niet gewoon je koelpasta?
Dat is gewoon koelpasta inderdaad.

Hoe heb je de CPU gemonteerd? Eerst socket, daarin de CPU, daarbovenop de koelpasta en daarbovenop de koeler, toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 22:05
Waarschijnlijk heeft de koeler geen optimaal contact gemaakt, wanneer dit het geval is reset de cpu zichzelf soms komt een pc dan in een herstart loopje.
Zou verder geen nare gevolgen moeten hebben voor je hardware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemCrnlssn
het is de eerste keer dat ik zelf pc in elkaar steek dus heb wat beginners vragen. Van waar komt die koelpasta. ik heb die er zelf nooit op gedaan en moet er nog iets tussen de processor en het mobo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 22:40
Remzz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:42:
Controleer is of alle pinnetjes nog recht zijn. En dat grijze is gewoon je koelpasta. Zou wel wat nieuw er op smeren voordat je hem gaat gebruiken.
Pinnetjes? Op het mobo zitten de pinnetjes tegenwoordig he

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Die koelpasta komt van de koeler?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazykenny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-08-2021
WillemCrnlssn schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:46:
het is de eerste keer dat ik zelf pc in elkaar steek dus heb wat beginners vragen. Van waar komt die koelpasta. ik heb die er zelf nooit op gedaan en moet er nog iets tussen de processor en het mobo?
De koelpasta zit standaard al op de onderkant van de boxed koeler.
Tussen cpu en je mobo hoeft veder niks is ook niet aan te raden om er iets tussen te doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vikingjunior
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 10:10
WillemCrnlssn schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:46:
er zit standaard al koelpasta op je intel processor koeler,daarvan komt dat ;)

edit: ze waren me te snel af :P

[Voor 4% gewijzigd door vikingjunior op 01-07-2011 14:52]

PSN : runeviking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemCrnlssn
ok, hoe kan ik nu weten of men CPU het doet? ik heb CPU en koeler voorzichtig opnieuw aangesloten en nog steeds blijft het lampje branden. Kan het te maken hebben met andere onderdelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:30
LinuX-TUX schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:48:
[...]

Pinnetjes? Op het mobo zitten de pinnetjes tegenwoordig he
Ik heb hier nog oude apparatuur staan. Over een paar dagen krijg ik het nieuwe spul, dan gaat er weer een wereld voor mij open!

@Willem

Haal is alle onnodige apparatuur van de voeding af, zoals dvd spelers etc. Misschien ligt het er aan dat je voeding niet genoeg stroom aan je CPU kan geven? I dunno

[Voor 22% gewijzigd door Remz op 01-07-2011 15:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 13:41
Heb je de afstand busjes geplaatst en dan ook alleen maar de plaatsen waar een schroef in gaat?
Te veel en te weinig busjes is nooit goed en kan sluiting veroorzaken.

Delerium Steam Profile BF4 profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
En de 4/8-pin +12V kabel voor de CPU power aangesloten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemCrnlssn
heb de fout gevonden, ik was een deel vd voeding vergeten aan te sluiten en nu brand het lampje niet meer.

Iedereen bedankt voor me te helpen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

trol?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 19:34
Willem,
Hoe heb je de boel in elkaar gestoken? Moederborden hebben een handleiding waarin stap voor stap installatie van van alles staat uitgelegd.
Ook bij je CPU zit een handleiding van het formaat A1 die stap voor stap toelicht hoe te monteren
Ook bij je grafische kaart en je harde schijf etc zit die toelichting.

Net als IKEA kun je een computer bouwen als je dat vaker hebt gedaan, zonder handleiding. Maar als je het nog nooit hebt gedaan hou dan de handleiding erbij en loop je stappen goed na... (Zit het moederbord met afstandsbusjes in de kast vast? Denk aan koelpasta tussen je koeler en cpu, zitten alle stekkers op de juiste plek? Ben je niet toch een stekker vergeten? Ben je niet toch een stekker vergeten? Zo zijn er meer dingen.)

Bji twijfel: opbouwen buiten de kast, op een niet geleidende ondergrond, dan heb je meer ruimte om de boel te bekijken. En probeer bij problemen je systeem zo minimaal mogelijk op te bouwen. Eeerst zonder harde schijf, dvd speler, minimaal geheugen etc. Dan langzaam opbouwen tot je de fout hebt gevonden.)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel0416
  • Laatst online: 02-10-2018
Heb je de 4/8 pins voeding van de cpu aangesloten op je mobo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:38
OMFG, wtf is dit nou weer? Een troll? rofl

Zo'n highend cpu en dan schrikken van de koelpasta :? @ TS: is het misschien verstandig om je eerst eens fatsoenlijk in dergelijke dingen te verdiepen in plaats van maar wat dingen te doen? Heb je wel afstandbusjes gezet? Dadelijk ploft ie alsnog :X....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee