Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:19
Ik wist niet waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het maar hier, mag het toch verkeerde geplaatst zijn, verhuis hem dan a.u.b. naar de juiste sectie.
Heb dus een GTX 480, temps was ik allesbehalve blij mee. Accelero Extreme erop gezet, temps: 60 graden full load furmark na een kwartier. Eerste ding waar ik aan dacht, OC!
In standaardinstellingen heb je dit:

Na wat OC hier en daar kwam ik uit op dit:

Ik vraag me af of jullie ook zo ver kwamen, en misschien zelfs verder!
Momenteel draai ik 3dMark11 om verschillen op te merken en te zien of het echt stabiel is.
Driver crasht nog wel is op die instellingen :/ Kreeg wel even 50% fps boost in 3dmark11...

Thom

PS. Nogmaals, verkeerde sectie, verplaats dan oid.

[Voor 12% gewijzigd door Thomg op 01-07-2011 14:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 20:17
Je voltage-instelling is wel echt heel hoog.
Maar voor de rest, nette overclock. Volgens mij waren de GTX480 series niet heel goed overclockbaar omdat ze zo flink warm werden.
Daarnaast: Ze zijn heel onzuinig, dus je moet maar uitkijken dat je voeding het aankan.

Hoe dan ook: Netjes, ik geloof dat in de reviews die ik heb gelezen ze niet boven de 900/1750/2200 krijgen.
Veel plezier ervan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:55
Weet je trouwens wel zeker dat zo'n hoge geheugen snelheid wel echt helpt?
De GTX 480 gebruikt GDDR5 geheugen met ECC, wat dus betekend dat bij een te hoge geheugen snelheid je vaak geen artifacts krijgt oid. , maar wel lagere FPS omdat er foute frames gerendered worden en dan moet het geheugen de frames opnieuw renderen.

Dit kan je testen door eerst een 3dmark11 run te doen met je geheugen op deze snelheid en dan je geheugen 100Mhz omlaag halen, wanneer je dan een hogere score haalt dan weet je dat je te hoog zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
Na wat knutseltjes hier en daar, driver blijft crashen ._. Echter, dat duurt tientallen seconde dus kan ik nog ff kort gentien van 50% boost voor de driver de geest geeft.
@Redblader, je advies "makes sense", ik zal lichtjes terugklokken, misschien krijg ik dan inderdaad betere prestaties.
@Merethil, hitte is geen probleem <3 Accelero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 20:17
Kans is aanwezig dat de driver juist een foutmelding geeft omdat de kaart een te hoge clockspeed heeft staan of dat je voltage te hoog staat.
Alhoewel de software het voltage zo hoog kan zetten betekent nog niet dat de kaart het aankan.
Dit is echt heel erg verschillend tussen de kaarten.

Hoe warm wordt de kaart met de nieuwe koeler en op de overclockinstellingen (tijdens een 3Dmark'11 run bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

Voor echte stabiliteit moet je toch op zn minst een 8 loops crysis benchmark, een half uur furmark @ max oid en een paar uur gamen. Temperatuur is weliswaar geen issue, maar bijvoorbeeld de VRM's kunnen het wel eens af laten weten met die kloks en voltages ook je core hoeft het niet perse aan te kunnen ondanks temps... Ik zeg max 1,1v voor 24/7 ongeacht de koeling. Waarschijnlijk moet je met je kloks dan ook iets terug, maar weet je iig zeker dat t allemaal blijft werken. 875/2100 is mooi genoeg!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Thomg
Mwa, het hoogste dat ie kwam voor de crash, 2 minuten furmark, was 77 graden, het was al een redelijk horizontale lijn ( heb ook 4 casefans ). Ik gooi het wel ietwat omlaag.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Thomg schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:36:
Mwa, het hoogste dat ie kwam voor de crash, 2 minuten furmark, was 77 graden, het was al een redelijk horizontale lijn ( heb ook 4 casefans ). Ik gooi het wel ietwat omlaag.
Nogmaals, temps zeggen niets en 2 minuten furmark en dan crashen is ook verre van stabiel (dus schadelijk). Begin eerst eens op 1,1v en dan 850Mhz... Dat eerst eens testen met 20min furmark, mocht dat stabiel zijn ga je 10Mhz omhoog, zoniet ga je 25Mhz omlaag...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-08-2021
hier nog een screen shot van single gpu, let op 3dmark is met ppu off.

core 925mhz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

gunnie_nl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:52:
hier nog een screen shot van single gpu, let op 3dmark is met ppu off.

core 925mhz

[afbeelding]
Ja, dus? In hoeverre help je de TS? En 1x een vantage run is niet stabiel he?? Oftewel, wat is je bedoeling dat je dat hier post?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gunnie_nl
millman schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:15:
[...]

Ja, dus? In hoeverre help je de TS? En 1x een vantage run is niet stabiel he?? Oftewel, wat is je bedoeling dat je dat hier post?
nou als je misschien eens de TS leest???
[b]Thomg schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:56
Ik vraag me af of jullie ook zo ver kwamen, en misschien zelfs verder!
Oftewel, wat is je bedoeling dat jij, dat hier post?

en niet stabiel, 20, 30 runs achter elkaar, incl 3dmark11 stabiel zat. ben de nederlandse bank niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

ok, ik was wat kortaf, sorry.. Maar bij die jongen is zn kaart verre van stabiel en dat moet ie eerst oplossen denk ik. Ik zeg ook tegen jou dat met stock koeler het niet echt verstandig is om zo veel voltage op die kaart te zetten, maar aangezien je geen info verder gaf over je systeem weet ik niet of je wel een stock koeler hebt en dus is je post niet zo behulpzaam nee..

En nee, 3dmark stabiel is niet stabiel, dat kan elke OC'er je wel vertellen. Run voor de lol eens een OCCT GPU bench @ max instellingen op die snelheden en voltages en als jij die een half uur hebt gedraaid mag je een SS plaatsen.. Dan snap je wat ik bedoel..

Wat bedoel je trouwens met "ik ben de nederlandse bank niet"?, ik namelijk ook niet?

[Voor 7% gewijzigd door millman op 05-07-2011 19:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gunnie_nl
@millman:

np, dat is het verschil tussen rock steady, ff een snelle bench.

ik heb geen probleem er mee dat die op een warme zomer dag een keer een bsod geeft en dat dit komt door de warmte/on-stabiliteit.

hele rig is watergekoeld en heeft maar 2 toepassingen stil tijdens en mailen en surfen, blijven draaien tijdens het game. (dan gaat er een 2e waterpomp aan en 5 fan's vol aan open)

het idee achter rock steady is iets waar ik helemaal niks heb, ik verliest een paar pixels om dat die een fout moet renderen...
of het down clocken om toch maar stabiel te zijn.

hell no! branden met die hap, en als die het niet vol houd dan was die er niet voor geschikt.

en de uitspraak "ik ben de nederlandse bank niet", het maakt me geen moer uit als die een keer crashed of dat die een schijf sloopt, gpu af fakeld of dergelijke.

dat is mijn hobby het maximale uit men hardware halen, ik haal mijn kicks uit het voorbij streven (lees benchen) van veilige jongens met duurdere spullen. maar hij moet over dag wel stil en praktisch zijn.

en als er achter af dan toch kapot gaat, jammer. er is geen klant de dupe van. geen klachten, geen klanten die bellen. alleen ik die weer eens de grens van een stukje hardware heb gevonden, wat eigenlijk al weer toe was aan vervangen, want snelheid en ouwe gear gaat toch eigenlijk niet samen.

excuses naar de TS ivm het of-topic gaan en het half hijacken van zijn topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Voorzichtig toch met zo'n oc te posten zonder al teveel informatie, iemand anders denkt dat zo over te nemen en bricked zn kaart. Ik snap je wel hoor, ik ben ook zo'n overklokker zie sig.. Mn gtx580 heb ik ook gebenched op verre van stabiele 965Mhz onder water 32k vantage ppu/physx off en 7876pt 3d11 dus ik doe hetzelfde.. Of het verstandig is, is een 2e.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gunnie_nl
3dmark vantage 35674 (ppu/physx off uit)
3dmark 11 13406 (ppu/physx off uit)
(GTX480 sli / GTX8800XXX voor physx)

zo ver ik weet schakelt al dat spul uit op temperatuur en errors door idd een te hoge clock met te lage voltage.
gasten die software matige overclocken hebben niet zoveel problemen met een rma.
het is niet te zien aan de hardware.
en als die al overlijd aan een softwarematige overclock gedaan met een door fabrikant beschikbare gestelde overclock software dan was die toch al half doa.

het is wat anders met hardware en pensil mods voor het over volten, of flashen van andere dan originele biosen. dat is vast te stellen dat gaat ook buiten de envelope van de leverancier.

maar dat val ook allemaal de noemer van vrijwaren, toen de TS de voltage tweak opende van dat progie van hem. heeft die eerst op oke moeten drukken,en heeft die dus kunnen zien dat zijn hardware kan overlijden door te hoge voltages.

its all in the game

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 08:48

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

ik vind 1.138 eigenlijk wel meevallen :+ wat jij gunnie? ;) Mijn afterburner kan tot 1.7v maar dat zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken op de 480 tenzij ik geld over heb voor een andere kaart.

ik vind het meer de vraag of furmark wel nodig is, omdat furmark zwaarder is dan de meeste games

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Voor de overklokkers onder ons valt 1,138v ook mee, maar voor de gemiddelde 24/7 clock niet nodig en al helemaal niet onder stock air. Het ging hier om de stabiliteit van de kaart voor 24/7 had ik begrepen..Onder water draai ik ook sporadisch 1,213v met mn 580 voor een bench, maar voor de rest stock omdat ie snel genoeg is.. beetje zuinig op de spullen zijn mag wel toch? Ieder moet het voor zich zelf weten, maar zou zonde voor de ts zijn als ie zn spullen sloopt..

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

eensch :P maar ik denk dat hij zelf een sweetspot moet vinden tussen de clocks en temps.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

rsnubje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:33:
eensch :P maar ik denk dat hij zelf een sweetspot moet vinden tussen de clocks en temps.
Je mist er nog een in je opsomming: stabiliteit :P

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

ja, de sweetspot dus :+ stabiliteit, wat is dat?

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08
Thomg;

Heb net ook een zelfde koeler gekocht, GPU koeling is ruim voldoende maar VRM koeling is matig met de bijgeleverde heatsinks van Arctic, zie ook review op Tweakers.
reviews: Vier gpu-koelers bekeken

Ik heb net een run occt gpu bench gedaan van een uur en na 30min's met een IR temp. meter de VRM temp. gemeten, 98gr. C. Veel te hoog dus! Oh ja, op 900/1800/2100 @1100mV.

Ik heb net bij Alternate een Thermalright VRM koeler besteld voor de 480.
http://www.thermalright.c...act=data&cat_id=29&id=145
Deze past icm een accelero extreme plus.
http://www.google.nl/imgr...&ty=114&biw=1521&bih=1018
http://www.google.nl/imgr...21,s:31&biw=1521&bih=1018

[Voor 21% gewijzigd door dr_dreey op 09-07-2011 15:49]

• gunnie_nl
rsnubje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:01:
ik vind 1.138 eigenlijk wel meevallen :+ wat jij gunnie? ;) Mijn afterburner kan tot 1.7v maar dat zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken op de 480 tenzij ik geld over heb voor een andere kaart.

ik vind het meer de vraag of furmark wel nodig is, omdat furmark zwaarder is dan de meeste games
lol rsnub, waar heb je die afterburner vandaan? uuh post ma niet hier... ma een beetje meer juice zou af en toe wel fijn zijn.

ik zie hier nu wat gasten met temps van in de 98gr. uuh das wel wel max geloof ik als je aan je spullen bent gehecht. zo als je in mijn screens ziet kom ik tijdens benche niet boven de 59gr.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 13:14
Msi Afterburner is een gratis programmaatje.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Daar te downloaden.

Het werkt op alle merken kaarten, niet alleen MSI.

• gunnie_nl
Guiding schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:44:
Msi Afterburner is een gratis programmaatje.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Daar te downloaden.

Het werkt op alle merken kaarten, niet alleen MSI.
uhhu, en nu die 1.7 volt versie nog....

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

gunnie_nl schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:03:
[...]

uhhu, en nu die 1.7 volt versie nog....
Dat is een non retail versie, moet je echt bij de pro's vandaan trekken, even aan nubje of nakker vragen?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:48

Gamer

mobile

Je kan maar max 1.213v op je kaartje zetten na bios flash.
Wil je hoger moet je een voltmodje doen.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

ging ook over msi afterburner die tot 1,7v gaat..

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:48

Gamer

mobile

http://www.overclock.net/...max-voltage-unlocker.html

Nog ééntje :

http://www.tunerspotter.com/bios/afterburner1.6.0b6.zip

Hiermee kan je al tot 1.5v gaan.

Good enough ? :)

[Voor 20% gewijzigd door Gamer op 13-07-2011 09:06]

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

millman schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:20:
[...]

Dat is een non retail versie, moet je echt bij de pro's vandaan trekken, even aan nubje of nakker vragen?
heb er inderdaad 1 op mijn naam staan. nakker klinkt wel lekker denigrerend :+

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

1,5v lijkt me wel voldoende voor lucht :)

Was trouwens niet denigrerend bedoeld, maaruh nakker, you can blame me if u like :>

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee