Hallo,
Na wat topics doorzocht te hebben is dit volgens mij de juiste plaats voor mijn vraag. Mocht dit niet zo zijn dan mijn excuses!!
Ik heb op zoek naar een programma welke gescande pdf's doorzoekbaar maakt en de juiste bestandsnaam geeft, en dit dan allemaal automatisch. Ik heb al veel producten gezien maar bij de meeste houd het helaas op na de OCR, op het moment aan het kijken naar ABBYY Recognition Server 3.0 maar deze kan volgens mij niet op een voorgedefinieerde plek in het document naar overeenkomsten zoeken.
Hieronder is het wat beter geformuleerd wat voor een soort programma is zoek:
Doel: D.m.v. software gescande documenten doorzoekbaar maken en de juiste bestandnaam geven zodat een ander programma (zelf geschreven in vb.net) het bestand op de juiste plek in het netwerk kan zetten.
Netwerkscanner: Scant het document naar PDF en zet het in de ‘IN’ map.
Programma:
Na wat topics doorzocht te hebben is dit volgens mij de juiste plaats voor mijn vraag. Mocht dit niet zo zijn dan mijn excuses!!
Ik heb op zoek naar een programma welke gescande pdf's doorzoekbaar maakt en de juiste bestandsnaam geeft, en dit dan allemaal automatisch. Ik heb al veel producten gezien maar bij de meeste houd het helaas op na de OCR, op het moment aan het kijken naar ABBYY Recognition Server 3.0 maar deze kan volgens mij niet op een voorgedefinieerde plek in het document naar overeenkomsten zoeken.
Hieronder is het wat beter geformuleerd wat voor een soort programma is zoek:
Doel: D.m.v. software gescande documenten doorzoekbaar maken en de juiste bestandnaam geven zodat een ander programma (zelf geschreven in vb.net) het bestand op de juiste plek in het netwerk kan zetten.
Netwerkscanner: Scant het document naar PDF en zet het in de ‘IN’ map.
Programma:
- Kijkt in de ‘IN’ map en als hier documenten zijn worden deze d.m.v OCR doorzoekbaar gemaakt.
- Er moet gekeken worden (d.m.v. voorgedefinieerde sjablonen) om welk document het gaat en op welke plekken de benodigde gegevens staan, zie Afbeelding 1. (Het liefst iets waarbij je sjablonen kunt aanmaken en naar een bepaalde tekst op een bepaald gebied in het document kunt zoeken, komt dit niet overeen dan moet het programma verder gaan met het vergelijken met sjabloon 2, enz, enz)
- [**]Uitvoermogelijkheid 1: Als het document(PDF) [b]niet[/b] voldoet aan 1 van de sjablonen word deze in de map ‘EXEPTIONS’ geplaatst en zal deze handmatig een bestandsnaam gegeven moeten worden.
- [**]Uitvoermogelijkheid 2: Als het document(PDF) [b]wel[/b] voldoet aan 1 van de sjablonen wordt aan de hand van de gevonden gegevens automatisch de bestandsnaam gecorrigeerd en in de map ‘OUT’ geplaatst.
Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!