Toon posts:

Google +1 - persoonlijke webrankings (a la Facebook like)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 09:52

André

Analytics dude

Topicstarter
Google heeft onlangs het sociale Google+ netwerk gelanceerd. Daarnaast is de +1 knop in alle zoekresultaten te zien en wordt het gebruik daarvan in de Google Webmaster Tools getoond. Daarnaast kun je het gebruik van social bookmark knoppen op je site in Google Analytics doormeten. En in de toekomst zal het gebruik van de +1 meegenomen worden in de AdWords Quality Score en SEO ranking factors.

Google zet dus groots in op allerlei vlakken, genoeg over te discussiëren.

Wat heb je er zelf al mee gedaan? Persoonlijk heb ik de +1 toegevoegd aan mijn blog, meet ik het door met Analytics en ben ik al een beetje aan het spelen met het nieuwe sociale netwerk. Maar nu moet ik hyves/facebook/google+1/twitter bijhouden, makkelijker wordt het er niet op.

[Voor 9% gewijzigd door André op 04-07-2011 00:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Er is hier op kantoor ook al iemand flink aan het jammeren over het meewegen in ranking factors. Ik verwacht dat je dat niet of nauwelijks gaat merken overigens. Het verkrijgen van een aantal +1's is ongeveer zo makkelijk als je medewerkers en klanten een schop geven. Daarmee is het meteen een stuk minder waard.

edit: daar zal je hem hebben :P

[Voor 5% gewijzigd door MueR op 01-07-2011 13:32]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martin684
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben zelf vooral benieuwd naar hoe veel +1's er nodig zijn om echt impact te hebben op de resultaten en of het op termijn "verplicht" wordt om een dergelijk knopje op iedere site op te nemen om resultaat te houden/krijgen.

*jammerdejammerjammer etc. etc.

[Voor 9% gewijzigd door Martin684 op 01-07-2011 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Google kan natuurlijk prima zien of de +1 van iemand uit je eigen 'circle' komt en er daarom minder waarde aan hangen. En vooralsnog zullen ze eerst veel data moeten hebben voordat ze het in de algoritmes kunnen implementeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 23:22

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

André schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:32:
Google kan natuurlijk prima zien of de +1 van iemand uit je eigen 'circle' komt en er daarom minder waarde aan hangen. En vooralsnog zullen ze eerst veel data moeten hebben voordat ze het in de algoritmes kunnen implementeren.
Dat is zo bij Google+ ja. De +1 knop op de zoekresultaten staat daar los van en daarom makkelijker te misbruiken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martin684
  • Laatst online: 30-11-2021
Het zit al in de algoritmes, ik volg een conculegae op Twitter en zie zijn +1 aanbeveling van zijn eigen site terug in mijn resultaten. Dus zijn Google profile gekoppeld aan Twitter neemt de resultaten mee en creëert de verbanden/circels in dit geval op basis van twitter volgers.... althans zo lijkt het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Martin684 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:35:
Het zit al in de algoritmes, ik volg een conculegae op Twitter en zie zijn +1 aanbeveling van zijn eigen site terug in mijn resultaten. Dus zijn Google profile gekoppeld aan Twitter neemt de resultaten mee en creëert de verbanden/circels in dit geval op basis van twitter volgers.... althans zo lijkt het.
Klopt, google betaald iets van 10 mln om die data te verkrijgen vanuit Twitter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 14:23
-edit- laat maar.

[Voor 89% gewijzigd door m3gA op 01-07-2011 13:40]

• Xuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 12:31
De resultaten van Google +1 wegen volgens Google alleen maar mee voor mensen die je kent met je Google account.
Zo heeft Google al eerder het zoekalgoritme persoonlijker gemaakt; als je een goed aantal zoekacties gedaan hebt, dan weet Google welke pagina's nou echt jouw kant op gegooid moeten worden. En natuurlijk locatie niet te vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Xuj schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:18:
De resultaten van Google +1 wegen volgens Google alleen maar mee voor mensen die je kent met je Google account.
Zo heeft Google al eerder het zoekalgoritme persoonlijker gemaakt; als je een goed aantal zoekacties gedaan hebt, dan weet Google welke pagina's nou echt jouw kant op gegooid moeten worden. En natuurlijk locatie niet te vergeten.
Mits je bent ingelogd neem ik aan?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Even titel verduidelijkt - deze kan verwarring veroorzaken tussen het sociale netwerk Google+, en +1, de persoonlijke waarde die jij aan websites/zoekresultaten etc kan geven :)

Extra info over +1:

Originele aankondiging van +1 button

[Voor 30% gewijzigd door Remy op 03-07-2011 20:08]

LinkedIn
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 20:20
Als ze deze methode echt meer gaan toepassen, vind ik het wel een erge arrogante manier om je sociale netwerk site te promoten: Je gebruikt onze like buttons of je verschijnt niet meer in de resultaten (beetje kort door de bocht, maar daar is het wel waar om draait.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
ieperlingetje schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:19:
Als ze deze methode echt meer gaan toepassen, vind ik het wel een erge arrogante manier om je sociale netwerk site te promoten: Je gebruikt onze like buttons of je verschijnt niet meer in de resultaten (beetje kort door de bocht, maar daar is het wel waar om draait.).
Klopt, maar als ze het niet op deze manier doen worden ze verslagen door bijvoorbeeld een Facebook die de 'like' data niet met Google wilde delen. Ik snap het wel, maar leuk is anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Overigens blijkt inmiddels Google+ de invloed op de SERP overgenomen te hebben van Twitter bij Google. Google neemt de resultaten van Twitter niet meer realtime mee.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Google heeft de miljoenen deal met twitter stopgezet, dus ze hebben ook geen directe toegang meer tot de twitter data.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Als Microsoft slim is, stoppen ze de realtime search inclusief Twitter in Bing: dan hebben ze een voordeel tov Google+ als het gaat om realtime.

LinkedIn
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

^^ Bing heeft nog steeds de "full waterhose" van Twitter, maar wat ze er mee doen is vooralsnog een stuk minder zichtbaar dan wat Google deed.
MueR schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:31:
Er is hier op kantoor ook al iemand flink aan het jammeren over het meewegen in ranking factors. Ik verwacht dat je dat niet of nauwelijks gaat merken overigens. Het verkrijgen van een aantal +1's is ongeveer zo makkelijk als je medewerkers en klanten een schop geven. Daarmee is het meteen een stuk minder waard.
Dat is het punt niet. Er zijn tegenwoordig geen "DE zoekresultaten" of "DE eerste pagina voor deze keywords op Google" meer. Wat je ziet hangt er vanaf waar je bent, en (zeker als je inlogt) wie je bent en wie je kent.

De G+ helpen dus wel degelijk, maar op een veel "organischer" manier dan "gewone" pageranks.

Uiteindelijk zullen daar wel weer allerlei truuks voor verzonnen worden, maar vooralsnog is het weer een goede reminder dat als je niet fulltime bezig bent met SEO voor je site, je beter kunt zorgen dat de content interessant, actueel, en goed indexeerbaar (c.q. shareable) is.

Google wil twee dingen: zo goed mogelijk resultaten aan de gebruikers voorschotelen; en zoveel mogelijk adwords verkopen aan adverteerders. Dus proberen ze op elke mogelijke manier black hat SEO tegen te gaan.

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 14:27
Misschien een beetje off-topic, maar is het al iemand gelukt de Google + button te koppelen aan de social engagement tab van Google Analytics? Volgens de blog van Google Analytics wordt Google Plus automatisch gemeten. In de data van Analytics zie ik echter geen social engagement resultaten terug komen.

Betekent dit dat het meten van Google + nog niet werkt in Google Analytics?

Update: Vreemd, nu zie ik wel de functie social in de utm.gif staan: http://www.captiosusdesign.nl/social.png

[Voor 10% gewijzigd door Putyah op 14-07-2011 09:34]

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Putyah schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:19:
Misschien een beetje off-topic, maar is het al iemand gelukt de Google + button te koppelen aan de social engagement tab van Google Analytics? Volgens de blog van Google Analytics wordt Google Plus automatisch gemeten. In de data van Analytics zie ik echter geen social engagement resultaten terug komen.

Betekent dit dat het meten van Google + nog niet werkt in Google Analytics?

Update: Vreemd, nu zie ik wel de functie social in de utm.gif staan: [afbeelding]
Ik zie aardig wat data binnen komen, dus het zou goed moeten gaan. Heb je wel +'jes?

• Putyah
  • Laatst online: 30-05 14:27
André schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:34:
[...]

Ik zie aardig wat data binnen komen, dus het zou goed moeten gaan. Heb je wel +'jes?
Ik heb nog niet zoveel mensen in mijn Google + netwerk, dus alleen ik zelf kan een + geven. Ik heb op je blog gekeken en onderzocht wat er gebeurd als ik op een Google + knop druk, maar deze schrijft dezelfde data uit als op mijn website.

Misschien moet ik meer geduld hebben :).

Update: Het werkt!!. Nu nog de Facebook like knop.

[Voor 5% gewijzigd door Putyah op 14-07-2011 10:53]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Swerfer

Hmm...

Misschien ook offtopic:

Ik wil de +1 rechts uitgelijnd hebben in het browservenster. Dit is mij nog niet gelukt zonder dat er een horizontale scrollbar komt.

Dit doordat het veld waar het aantal klikken inkomt breder is als dat er zichtbaar is. (als je minder dan 10 klikken hebt of minder dan 100 enzv)

Nou kan ik de horizontale scrollbar wel uitzetten, maar soms heb ik die wel nodig in mijn website?

Iemand een oplossing?

Crypto.com

Anoniem: 413505

Ik zag via een bericht op G+ dat je nu ook al +1's kan kopen via plussem.com

Denken jullie dat je hier wat aan hebt voor een nieuwe website? Ze zijn niet echt duur..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zal vast helpen, maar als je het alleen maar van gekochte +1's moet hebben is het nogal sneu.

En mocht Google het kunnen traceren, dan wens ik iedereen die een +1 gekocht heeft van harte een penalty toe. :>

[Voor 36% gewijzigd door Voutloos op 23-07-2011 23:46]

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 23:48
Voutloos schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:45:
Het zal vast helpen, maar als je het alleen maar van gekochte +1's moet hebben is het nogal sneu.

En mocht Google het kunnen traceren, dan wens ik iedereen die een +1 gekocht heeft van harte een penalty toe. :>
Dat is inderdaad wel erg mooi ... |:(

(Grappig: de site waar het vandaan komt verkoopt nog meer leuke dingetjes: bijvoorbeeld x forumposts om je forum op gang te brengen :+ of product/service reviews :F )

• Avalaxy
  • Laatst online: 21:26
C0rnelis schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:05:
[...]

Dat is inderdaad wel erg mooi ... |:(

(Grappig: de site waar het vandaan komt verkoopt nog meer leuke dingetjes: bijvoorbeeld x forumposts om je forum op gang te brengen :+ of product/service reviews :F )
Pure verkrachting van het web. Wat mij betreft mogen dat soort toko's en de afnemers ervan dan ook gewoon keihard uit Google gebanned worden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee