Toon posts:

Geen beeld bij nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenvanbeelen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-03-2021
Hallo,

Vandaag heb ik in mijn Acer Aspire m3641 een nieuwe videokaart gezet, een XFX Radeon hd6870. Helaas geeft de pc nu alleen maar beeld via de onboard graphics, en niet via mijn nieuwe kaart. De bios van deze acer is zeer beperkt, en de enige pci-instellingen, zijn:

Palette Snooping [YES]
Clear NVRAM
PCI Latency timing [64]
Allocate IRQ to PCI vga [YES]
PCI IDE busmaster [YES]

Mijn pc heeft de volgende specs:
Intel Core 2 Quad Q8200
4 gb DDR2-SDRAM
350W PSU (300 continu, 350 peak)
XFX 6870

Wat me opvalt als de pc start, is dat de fan van de kaart op vol vermogen gaat draaien en hier ook niet mee op houdt, zelfs als windows gewoon is opgestart en verder niks doet. Verder vraag ik me ook af of dit probleem te maken heeft met mijn PSU. De kaart is aangesloten met 2x 6-pins, die via twee aparte molex adapters op één snoer zitten. Misschien dat hierdoor de kaart niet genoeg stroom krijgt, en dus niet goed functioneert en daardoor dus ook niet herkend wordt door mijn moederbord.

Ruben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:15
Ik gok dat die 350W voeding niet voldoende zal zijn. Guru3D geeft het volgende aan:
Radeon HD 6870 - On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit.
Bron: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/10

[Voor 3% gewijzigd door Racemol op 01-07-2011 12:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 155599

Een gelijksoortig probleem. Voeding loste het voor mij op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenvanbeelen
Heb net een 600W OCZ ModXstream erin gezet, leek mij een goede keus gelet op de value/money verhouding. Helaas start mijn computer nog steeds met de interne grapichs op, en niet met mijn nieuwe videokaart.

Is het misschien goed om mijn BIOS te resetten, of heb ik in de eerder genoemde instellingen iets verkeerd staan? Ik begin met ook sterk af te vragen of mijn moederbord, http://support.gateway.co...4006273R/4006273Rnv.shtml, uberhaupt wel zo'n moderne kaart aan kan...

[Voor 20% gewijzigd door rubenvanbeelen op 01-07-2011 16:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt alle meest recente drivers, dus zowel van chipset als van de graka geinstalleerd?

Zit de kaart goed in het slot? -> stevig aanduwen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:26

Dennis1812

Amateur prutser

Zelfde probleem had ik ook, zet er een 500W voeding in en tis verholpen.
Druk je kaart stevig aan trouwens, soms vergeten ze bij acer de afstandsbusjes wel eens waardoor de kaart er niet goed in past (dat was bij mij..) dus check dat ook even na.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• rubenvanbeelen
Ik heb de kaart er zo ver mogelijk ingeduwd, maar nog steeds geen resultaat. Ook het updaten van de BIOS hielp niet. Ik ben bang dat of mijn videokaart kapot is, of mijn moederbord verouderd is of te beperkt. Dit laatste sluit ik niet uit omdat het door Acer geleverd is...

Ook blijft de fan van de kaart steeds op vol vermogen draaien zodra de computer aan wordt gezet, ik heb geen idee wat dit betekent, maar er zijn meer mensen met dit probleem op internet...

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:22
kijk eens of je in safe mode kan booten zonder grafische kaart geinstalleerd in het slot. verwijder daar dan de oude drivers van zowel chipset als graka. Sluit dan je PC af en installeer dan de grafische kaart. vervolgens hang je daar je scherm aan en dan zou er een verandering moeten kunnen op treden in de vorm van beeld :D

• rubenvanbeelen
Verandert het installeren van de drivers dan ook het herkennen van de kaart in de BIOS, nog voordat windows draait?

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:22
BIOS heeft hier niet zoveel mee te maken. tenminste als je post geen foutmeldingen geeft maakt dat niet zo veel uit. dit lijkt mij puur een drivers issue wat wel vaker voorkomt bij AMD

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
Toevallig een PCI 1.0 board en de kaart is 2.1 ? of andersom ?.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Heb je wel alle voedingsstekkers op de videokaart aangesloten? Het lijkt erop dat de videokaart te weinig stroom krijgt (dan gaan de fans op volle toeren draaien omdat de videokaart niet gebruikt wordt maar wel stroom krijgt van de PCI-E bus, dus de fans krijgen wel stroom).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Mektheb schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:26:
Toevallig een PCI 1.0 board en de kaart is 2.1 ? of andersom ?.
Dat maakt niet uit, is gewoon backwards compatible.
denikids schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:23:
Zelfde probleem had ik ook, zet er een 500W voeding in en tis verholpen.
Druk je kaart stevig aan trouwens, soms vergeten ze bij acer de afstandsbusjes wel eens waardoor de kaart er niet goed in past (dat was bij mij..) dus check dat ook even na.
Als die er niet in zitten heeft hij wel meer problemen. beetje raar als het daaraan kan liggen.

Kijk eens bij je apparaatbeheer (devmgmt.msc) of je videokaart uberhaupt gezien wordt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Staat de opstartvolgorde van je video-output in de BIOS wel goed?
Nu staat er misschien IGP (Internal Graphics) als eerste, en PCI-e pas als tweede of derde...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
kKaltUu schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:31:
[...]

[...]

Als die er niet in zitten heeft hij wel meer problemen. beetje raar als het daaraan kan liggen.

Kijk eens bij je apparaatbeheer (devmgmt.msc) of je videokaart uberhaupt gezien wordt.
Ja klopt, alleen genoeg PRebranded pc's gezien die het toch niet trokken.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Racemol schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:59:
Ik gok dat die 350W voeding niet voldoende zal zijn.
Waarom zou je gokken, daar schiet niemand toch iets mee op? Als de TS de voeding had genoemd zou je het gewoon kunnen berekenen, nu heeft die dat alleen niet gedaan...
Guru3D geeft het volgende aan:

[...]

Bron: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/10
Wat Guru3D zegt is sowieso onzin.
rubenvanbeelen schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:55:
Heb net een 600W OCZ ModXstream erin gezet, leek mij een goede keus gelet op de value/money verhouding.
Niet bepaald een goede voeding. Daarnaast lukraak nieuwe onderdelen bestellen en dan gaan zien als het probleem weggaat lijkt mij ook niet echt de juiste methode ook een vrij dure trouwens.
Reepje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:06:
Je hebt alle meest recente drivers, dus zowel van chipset als van de graka geinstalleerd?
Wat heeft het met de drivers nodig?
kKaltUu schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:31:
[...]

Lang niet altijd
Wat voor verschil zou dit maken?

Ik zou eerst controleren of de videokaart wel werkt door hem te testen in een andere PC en heel vaak is een bios reset ook al voldoende voor dit probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Heb je ook eventuele powerkabels aangesloten voor de nieuwe videokaart? Het klinkt namelijk dat deze niet voldoende stroom krijgt om aangestuurd te worden.

• rubenvanbeelen
Inmiddels heb ik alles aan de praat. Een nieuw moederbord, met WEL PCIe 2.0 ondersteuning en DDR3 RAM gekocht (is niet duur meer voor socket 775). Alles draait nu prima. Heeft me in totaal 120 euro extra gekost.

@-The_Mask- , op hardware.info komt deze voeding in een test van +/- 20 voedingen in de top 5 uit, en voor €60 lijkt me dit geen slechte koop... Een 350W voeding voor een systeem dat bovengemiddeld gebruikt wordt is toch wel erg weinig.

Bedankt!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rubenvanbeelen schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:09:
Heeft me in totaal 120 euro extra gekost.
En misschien had je niks extra's hoeven kopen.
@-The_Mask- , op hardware.info komt deze voeding in een test van +/- 20 voedingen in de top 5 uit
HWI kan helemaal geen voedingen fatsoenlijk reviewen, daarom komen slechte voedingen daar vaak genoeg ook als prima naar voren. Best wel zielig, maar ja is HWI...
Een 350W voeding voor een systeem dat bovengemiddeld gebruikt wordt is toch wel erg weinig.
350W zegt niks, de ene 350W voeding zal meer dan genoeg zijn, terwijl de andere de PC kan slopen omdat die het niet aan kan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rubenvanbeelen
Achteraf had het niet direct gehoeven nee, daar heb je gelijk in. Van die 120 euro was 60 dus sowieso nodig, de andere 60 misschien niet, we zullen het nooit weten....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee