Ik begin te twijfelen aan mijn eigen verstand.... ;-)
Gegeven:
- Centrale codebase die in /srv/www/codebase/v200 staat
- Een virtual host die op /srv/www/virtual_host/vh_01 staat.
- In deze map staan 2 submappen (genaamd config en files)
- Een symlink in bovenstaande directory die naar /srv/www/codebase/v200 wijst. (code)
Zodra er bestanden uit code worden aangeroepen is het voor PHP alsof ie 'vastzit' in de directorystructuur op het niveau van code (/srv/www/codebase/v200)....
Aangezien de codebase de configuratiebestanden uit config nodig heeft, zal ik die op de een of andere manier moeten includen...
Hier ga ik dus op het moment op stuk... als ik een include/require doe, dan is het volgende mijn resultaat...
Ik heb dit reeds geprobeerd op de lossen middels aliases binnen apache, maar dat geeft identieke resulaten.
FollowSymlinks staat aan in Apache.
Probeer ik nu iets te realiseren dat niet kan, of kijk ik ergens volkomen overheen?
Gegeven:
- Centrale codebase die in /srv/www/codebase/v200 staat
- Een virtual host die op /srv/www/virtual_host/vh_01 staat.
- In deze map staan 2 submappen (genaamd config en files)
- Een symlink in bovenstaande directory die naar /srv/www/codebase/v200 wijst. (code)
Zodra er bestanden uit code worden aangeroepen is het voor PHP alsof ie 'vastzit' in de directorystructuur op het niveau van code (/srv/www/codebase/v200)....
Aangezien de codebase de configuratiebestanden uit config nodig heeft, zal ik die op de een of andere manier moeten includen...
Hier ga ik dus op het moment op stuk... als ik een include/require doe, dan is het volgende mijn resultaat...
code:
1
| Warning: require(config/.config.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /srv/www/codebase/v200/index.php on line 10 |
Ik heb dit reeds geprobeerd op de lossen middels aliases binnen apache, maar dat geeft identieke resulaten.
FollowSymlinks staat aan in Apache.
Probeer ik nu iets te realiseren dat niet kan, of kijk ik ergens volkomen overheen?