Toon posts:

[Robocopy] extra files folders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:49
In WIndows 7 is start ik een Robocopy commando: dit is het commando in een batchfile:
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Documents" t:\documents /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\folder\RoboCopy49.Txt

c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Pictures" t:\documents\afbeeldingen /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\folder\RoboCopy50.Txt

Het probleem is als ik de batch voor de eerste keer start gaat het goed. Alle folders en bestanden in de bron worden gekopieerd. Echter zonder iets te veranderen en start de batch voor een volgende keer dan worden er bestanden uit het doel verwijderd?
In de log van Robocopy staat dat het "extra" folders en bestanden". Zoeken naar Robocopy commando's blijkt dat extra folders en bestanden niet in de source bestaan maar wel in het doel, dit is echter niet het geval.....

Wat is verkeerd aan bovenstaande opdrachten?

monta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk goed in de documentatie en in je logs wat de /MIR switch doet en betekent en wat je dus moet opgeven in je source.

Hint: exclude.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monta
alt-92 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:28:
Kijk goed in de documentatie en in je logs wat de /MIR switch doet en betekent en wat je dus moet opgeven in je source.

Hint: exclude.
Dat heb ik gedaan maar ben er nog niet achter wat dit is...:
/PURGE : Delete dest files/folders that no longer exist in source.
/MIR : MIRror a directory tree - equivalent to /PURGE plus all subfolders (/E)

Delete dest file/folders that no longer excist in source
Echter de bestanden zijn wel aanwezig in de source..

Moet ik dan de /xl switch gebruiken om extra files te excluden? Dit is toch vreemd, de /mir funktie zou er juist voor moeten zorgen dat er een mirror staat van de source?

monta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monta
Gebruik ik het commando zonder de /xo switch dan geeft hij de 2e keer uitvoeren niet meer de "extra" mappen melding maar in de log staat dan dat hij bijv. x bestanden heeft overgeslagen. De folders blijft hij wel kopieeren.
Hij slaat de bestanden echter niet over want in de doelmap zijn de diverse bestanden niet meer te vinden......
Ik begrijp niet waar dat aan ligt. Als je een origineel kopieert en /m meegeeft aan de opdracht dan wordt het archive bit gereset en zou Robocopy niets meer moeten doen omdat het archive bit is gereset. Waarom delete hij dan de files in de doelmap?

monta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laat dan eens een relevant stuk logfile zien waar die acties bij gebeuren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• monta
Opgelost. Foutje gemaakt. De 1e keer kopie gaat wel goed maar de 2e keer niet. Eerste opdracht is mirror van documents en de 2e opdracht is een mirroring van \documents\afbeeldingen. ALs ik dus de opdracht nog een keer start mirrort hij dus de documents die de map afbeeldingen niet heeft en verwijderdt die weer...

monta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En daar gebruik je dan de /XD voor :)
Overigens is het aan te raden om in geval van twijfel over wat een bepaalde switch doet een keer een run met de /L (list) te doen, dan heb je een what-if logbestand zodat je kan zien wat er zou gebeuren.

[Voor 73% gewijzigd door alt-92 op 03-07-2011 02:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee