Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:53
Hoi,

Ik heb mijn PC gebouwd in losse componenten. Waneer mijn pc klaar is, krijg ik de melding als ik hem opstart: cpu fan error.

Ik denk dat ik de cooler verkeerd op de cpu heb gemonteerd, ik moet hem namelijk 1 kwartslag draaien (denk ik).

Het probleem is dat ik de fan niet meer los krijg.

Het is een i5 2400 cpu met de standaard bijgeleverde cooler.

Wat nu?

Fabien

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

heb je de fan wel op de juiste fan-header aangesloten? Deze melding geeft mijn systeem ook vaak bij een schone BIOS omdat ik waterkoeling gebruik. Weet je zeker dat de fan draait & zijn de temps oke kan je de melding ook uizetten. En anders toch maar voorzichtig de koeler los halen daar kunnen we je helaas niet mee helpen

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montu
Hmm, ik heb de fan niet op de 'juiste' staan. maar op een andere, die daar ook perfect op past. Klopt het dat als ik aan 1 kant van de cooler, die 2 pinnen aandruk, dat de andere kant van de cooler omhoog gaat? (alsof ie daar ''los'' zit). En anders om ook?

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Controleer even of je de koeler op de juiste pins op je mobo hebt aangesloten.
Normaal gesproken krijg je deze melding namelijk als er geen cpu-fan gedecteerd is.

Mocht het systeem echter wel naar behoren draaien, en de fan dus ook gewoon stroom krijgen via een ander aansluiting. Dan is deze melding (als het goed is) wel uit te schakelen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:51
Het systeem zal deze melding niet geven omdat de koeler een kwart slag gedraaid zit, en op zich maakt dit ook niet uit, zolang de koeler maar goed contact maakt met de CPU. Als je de koeler los haalt en weer terugplaatst, heb je kans dat je opnieuw koelpasta moet aanbrengen. zoals Iarsiano ook aangeeft, controleer je bekabeling.

De stock Intel koeler is overigens los te maken door de 4 drukpinnnen een kwartslag te draaien met een platte schroevendraaier (of je vingers), en dan de pinnen omhoog te trekken (je merkt wanneer de dingen loszitten). door de pinnen hierna weer een kwartslag terug te draaien, kan de koeler opnieuw gemonteerd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montu
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb gedaan wat Aragnut zegt. De pinnen draaien, en dan omhoog halen. Bij 2 pinnen aan één kant lukt dit moeiteloos, bij de 2 andere echter niet! (het draaien lukt wel, maar het omhoog halen.. steenvast)

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Fabienvg schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:05:
Klopt het dat als ik aan 1 kant van de cooler, die 2 pinnen aandruk, dat de andere kant van de cooler omhoog gaat? (alsof ie daar ''los'' zit). En anders om ook?
Ik heb altijd geleerd om koelers e.d. kruislings aan te draaien.
Linksboven / rechtsonder / linksonder / rechtsboven...
Op deze manier is het mij in ieder geval nog nooit misgegaan.
Ik kan mij idd voorstellen dat als je eerst de ene kant vastschroeft, dat de andere kant daardoor omhoog komt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:51
druk de metalen plaat rond de koeler iets naar beneden, anders wil soms de borgpin (die je los hebt gedraaid) blijven klemmen tussen de plug.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee