Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-12-2022
Gisteravond een nieuwe grafische kaart binnen gekregen en denk dat er bij het installeren daarvan in mn eerst goedlopend systeem wat fout is gegaan.
Hij geeft totaal geen signaal meer. Op de aan en uit knop komt geen reactie en die op het moederbord hetzelfde resultaat. Gelijk de grafische kaart er weer uit en nog eens proberen maar geen resultaat.
Voeding getest door verbinding te maken tussen het groen en zwarte kabeltje en de voeding draaide zoals het hoort. Aangesloten op het moederbord brand het spanningsledje daarvan maar geen foutmeldingen (DFI Lanparty bordje) op 't display.
Geen idee wat er aan de hand kan zijn, ik hoop niet dat het t moederbord is want die heb ik nog niet zo lang geleden van een medetweaker overgenomen en werkte goed.
Troubleshooter heb ik doorgelopen.

Mijn systeem:
AMD Phenom II X2 555
DFI LANPARTY JR 790GX-M3H5 moederbord
XFX HD 6870 1024 MB DDR5
4gig DDR3 Corsair XMS3
630watt voeding Nexus RX-6300

Iemand die iets soortgelijks had?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:13

Zorian

What the fox?

Zit het kabeltje van het frontpaneel nog vast? Het kan zijn dat je die per ongeluk hebt losgetrokken.
Loop tevens even alle kabels na. (O.a. de 4pins en 24pins op het moederbord en de stroomconnectors op de videokaart)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Ja, die had ik gelijk gecontroleerd want had dat idd eerder een keertje. Alle kabels gelijk nagekeken maar die zaten goed. Beide op de videokaart en die op t moederbord ook. Ook gekekend wat hij doet als ik alleen het moederbord aansluit maar geen resultaat, zelfs geen draaiende fans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
CMOS reset ook geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 19:45

Big Womly

Live forever, or die trying

En met de oude kaart er terug in?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 7055

ook geprobeerd het aan te zetten zonder de frontpanel aansluiting(oftewel zelf het power sw gedeelte even contact laten maken) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Op het moederbord zit een aan en reset schakelaar en die ook geprobeerd. Zowel met oude kaart als zonder grafische kaart geprobeerd zonder resultaat helaas. Maar als het de grafische kaart is zou hij toch wel wat moeten doen? In iedergeval zouden de systeemfans gaan draaien en de bios een signaal geven. Hij geeft geen snik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 400548

hey davidvisser

laat hem eens van de voeding en stroom af voor een 10 minuten dus 12v 4( 8 ) pins los en atx 24 pins los
en gelukkig heeft het moederbord nog garantie :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Dat gelukkig wel!
Maar zou zonde zijn want je bent dan gauw een weekje zonder PC. Ik breng hem vandaag naar een PC winkel in de buurt om hem te testen. Daar kunnen ze wat meer uitwisselen qua hardware om te kijken of t echt t moederbord is of mss de CPU.

Stroom eraf heb ik al geprobeerd. Heb vandaag een middagje vrij dus zal als ik thuiskom het nog eens proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

ja man voordat het bord rma ging heb ik dit ook 1 x gehad,heb alle stroom eraf gehaald.
4 ( 8 ) pins losgehaald en 24 pins los gehaald en 15 min later weer geprobeerd

en toen werkte alles weer perfect.hoop dat het lukt voor je

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Wat was er toen kapot gegaan bij jou? Ik had bij die DFI bordjes wel meer verwacht, jarenlang een goedkoop MSI bordje gebruikt en nooit problemen gehad.
Moeten die moederbord aansluitingen eraf? Ik heb nu de stekker van de voeding los hangen of maakt het wat uit qua restspanning?

En ik wou nog wel DIRT uitproberen gisteravond haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

was niks kapot gegaan op dat moment,heeft 5 maanden lang goed gelopen
stabiel op alle fronten.

maar wou wat meer uit de cpu trekken,en toen bezig geweest met oc
en toen een bios error 88 uit mijn hoofd(was iets met dat het bord de bios niet meer kon aanspreken)
volgens dfi

toen gebeld met dfi rotterdam en rma gestuurd.
maar ik heb met dat bord echt geen mankementen gehad,hij draaide beter als alle bordjes die ik nu heb.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 400548 op 01-07-2011 09:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Ah, via DFI Rotterdam kan ik hem RMA sturen.. dat is goed om te weten!

Bord is idd erg goed, gelijk mn X2 555 weten te unlocken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

ik zie ook dat je hetzelfde hebt met het msi bord van je andere topic

die heeft mijn zoon en precies hetzelfde probleem gehad
heb echt alles eraf gehaald,en vanaf begin weer opgebouwd

en bij mij was het een fan die problemen gaf bij het bord weet niet of het bij jouw hetzelfde is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Nee, fans waren het niet.. bordje was echt overleden na 5 jaar trouwe dienst.
Ik ga vanmiddag even ergens langs om uit te sluiten of het de andere onderdelen zijn. Anders idd RMA sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik bedoelde meer op het dfi bordje :-)
maar succes ik volg het verder op het forum,hoop niet dat het het bordje is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Bordje gaat RMA, goede service van DFI!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee