Toon posts:

Dvd brander leest bepaalde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 10:45
Hey mensen,

ik heb hier een schijf liggen die mn dvd speler niet pakt. Als ik hem erin gooi geeft windows alsnog aan dat er niks in zit en werpt de schijf uit. Ik heb een andere schijf geprobeerd, welke het wel deed, en de eerste schijf deed het ook op een andere pc.
Afscrhijven van dvd brander?

Groetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

ISO bakken op tweede PC, en dan gebruiken in virtuele DVD-speler, of branden op de PC zelf.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Zoek hoe je een "quality scan" kunt doen met dvd's, dan zie je hoe goed leesbaar je dvd is.
Dan zou je kunnen zeggen of je brander slecht is.

Nu heb je 2 dvd's waar 1 van leesbaar is en 1 is niet leesbaar, dus je weet niks.
Dus meer testen.

Met de slechte dvd kan zijn dat de brander toevallig niet goed samenwerkt met je dvd merk.

Branden van dvd's altijd op 8x of 4x branden, sneller branden zal tot gevolg hebben dat de kwaliteit minder wordt.(dus minder goed leesbaar).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Leest hij geen enkele DVD's meer? Of gewoon een aantal? DVD-R en RW's worden met verloop van tijd minder leesbaar. DVD-ROM's hebben daar ook last van, maar een stuk minder.

Kijk voor de rest ook eens je S-ATA kabel na. Ik heb al 2x problemen gehad met een DVD-brander door een losse aansluiting/slechte kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 14:55
Het komt zelden wel eens voor dat bepaalde cd-r's niet compatible zijn met bepaalde branders, die willen ze dan niet lezen of schrijven. Ik heb nog zo'n oude brander liggen, die wil gewoon geen Philips en Sony schijfjes van bepaalde typen slikken, terwijl een merk als Verbatim of Platinum geen problemen geeft.

Die andere schijf die je hebt geprobeerd, was dat eenzelfde merk/type of compleet anders? Probeer anders eens eenzelfde schijf te gebruiken.... (ik ga er overigens van uit dat het recordables betreft)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 10:45
Hey,
ik heb nu nog 8 dvd's geprobeerd, die deden het ook allemaal. Alle dvd's waren overigens originele games.

Die iso heb ik inderdaad, maar omdat er alsnog gevraagd wordt om de schijf, wil ik hem graag werkend hebben. Nu kan ik er een crack overheen gooien, maar bij die enkele games die ik origineel gekocht heb wil ik wel graag dat ze het doen.

De kast heb ik open gehad, de kabel bekeken en overal aangedrukt. Leek goed te zitten. Ik zal ergens nog even een andere kabel wegtoveren om het uit te sluiten, maar lijkt me persoonlijk sterk dat iedere keer speciaal die dvd t niet doet vanwege de kabel.

Misschien nodig even te melden dat de brander in de categorie 'eerste de beste' valt en verder ten tijde aan de enige eis heeft voldaan, en dat is dat ie niet bijzonder opvalt in mn kast. Tis een Samsung Super Writemaster SH-S223C ATA Device. Geen moeite hem uiteindelijk te vervangen maar moet ie liever wel echt kaduuk zijn.

Zal nog even een quality scan opzoeken en laat dan de resultaten weer weten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee