Heb dit al een keer in het iMac topic geplaatst maar omdat het meer een specifiek probleem is met mijn mac open ik maar even een apart topic.
Allereerst een bericht van een paar weken geleden.
Vandaag heb ik echter het volgende probleem ontdekt. Ik had mijn imac aan laten staan toen ik vanmiddag even weg moest omdat deze nog bezig was met bestanden in iTunes te downloaden. Toen ik terug kwam stond de iMac opeens uit. De iMac reageerde vervolgens niet op toetsaanslagen of op muiskliks. Dus ik maar weer proberen op de aan/uitknop te duwen. Maar ook daarop reageerde, ook niet na een aantal keer, de iMac niet. Vervolgens heb ik de stroom er maar uit getrokken en daarna weer opnieuw aangezet en dat doet die zonder problemen. Ook daar kon ik weer in chrome zien dat de mac verkeerd was afgesloten (gewoon uitgevallen?).
Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen?
Het gaat om een 21,5" iMac (3,06ghz i3) met 10.6.8 erop. Ten tijden van de eerste problemen had ik nog 10.6.7
Allereerst een bericht van een paar weken geleden.
Ondertussen heb ik omdat ik dit een beetje vervelend vond OS X gisteren maar eens volledig opnieuw geïnstalleerd (HDD volledig gewist).Brm-G schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:01:
Heb de laatste paar dagen een beetje een raar probleem met mijn iMac. Elke keer als ik even weg ben van de iMac en deze in sleep mode gaat (zonder dit handmatig te doen) krijg ik de iMac niet meer aan door op een toets van het toetsenbord te klikken of met de muis te klikken. Ook hoor ik geen HDD of fan draaien. Als ik de power-knop induw start de iMac gewoon opnieuw op. Als ik dan op chrome klik zie ik staan 'chrome is niet goed afgesloten wilt u de tabbladen herladen' (of iets in die richting). De iMac is dus uitgevallen terwijl er geen stroomstoring is geweest of iets dergelijks. Dit is me afgelopen week nu al een paar keer gebeurd. Uit handmatige sleep wordt die gewoon wakker.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Vandaag heb ik echter het volgende probleem ontdekt. Ik had mijn imac aan laten staan toen ik vanmiddag even weg moest omdat deze nog bezig was met bestanden in iTunes te downloaden. Toen ik terug kwam stond de iMac opeens uit. De iMac reageerde vervolgens niet op toetsaanslagen of op muiskliks. Dus ik maar weer proberen op de aan/uitknop te duwen. Maar ook daarop reageerde, ook niet na een aantal keer, de iMac niet. Vervolgens heb ik de stroom er maar uit getrokken en daarna weer opnieuw aangezet en dat doet die zonder problemen. Ook daar kon ik weer in chrome zien dat de mac verkeerd was afgesloten (gewoon uitgevallen?).
Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen?
Het gaat om een 21,5" iMac (3,06ghz i3) met 10.6.8 erop. Ten tijden van de eerste problemen had ik nog 10.6.7