Toon posts:

(i)Mac schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
Heb dit al een keer in het iMac topic geplaatst maar omdat het meer een specifiek probleem is met mijn mac open ik maar even een apart topic.

Allereerst een bericht van een paar weken geleden.
Brm-G schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:01:
Heb de laatste paar dagen een beetje een raar probleem met mijn iMac. Elke keer als ik even weg ben van de iMac en deze in sleep mode gaat (zonder dit handmatig te doen) krijg ik de iMac niet meer aan door op een toets van het toetsenbord te klikken of met de muis te klikken. Ook hoor ik geen HDD of fan draaien. Als ik de power-knop induw start de iMac gewoon opnieuw op. Als ik dan op chrome klik zie ik staan 'chrome is niet goed afgesloten wilt u de tabbladen herladen' (of iets in die richting). De iMac is dus uitgevallen terwijl er geen stroomstoring is geweest of iets dergelijks. Dit is me afgelopen week nu al een paar keer gebeurd. Uit handmatige sleep wordt die gewoon wakker.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Ondertussen heb ik omdat ik dit een beetje vervelend vond OS X gisteren maar eens volledig opnieuw geïnstalleerd (HDD volledig gewist).

Vandaag heb ik echter het volgende probleem ontdekt. Ik had mijn imac aan laten staan toen ik vanmiddag even weg moest omdat deze nog bezig was met bestanden in iTunes te downloaden. Toen ik terug kwam stond de iMac opeens uit. De iMac reageerde vervolgens niet op toetsaanslagen of op muiskliks. Dus ik maar weer proberen op de aan/uitknop te duwen. Maar ook daarop reageerde, ook niet na een aantal keer, de iMac niet. Vervolgens heb ik de stroom er maar uit getrokken en daarna weer opnieuw aangezet en dat doet die zonder problemen. Ook daar kon ik weer in chrome zien dat de mac verkeerd was afgesloten (gewoon uitgevallen?).

Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen?

Het gaat om een 21,5" iMac (3,06ghz i3) met 10.6.8 erop. Ten tijden van de eerste problemen had ik nog 10.6.7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:54

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
iMac is vorig jaar september in de VS gekocht, probleem is dat de bon bij de douane achter is gebleven... Garantie is toch wereldwijd hè?

zojuist dit in de logbestanden gevonden:

* Domain: sleep
- Time: 30-06-11 16:52:35 GMT+02:00
- Signature: Platform Failure
- UUID: 03400A7D-DCC8-4B44-A45E-09390C3DC16B
- Result: Failure

* Domain: sleep
- Time: 30-06-11 23:46:08 GMT+02:00
- Signature: Platform Failure
- UUID: 011DB183-2BC7-4AE0-8F5A-5D2D8747655B
- Result: Failure

[Voor 61% gewijzigd door SquareOne op 01-07-2011 00:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:27
Yep, en die bon heb je doorgaans niet nodig. Ze zoeken even je serienummer op en klaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
Morgen maar eens even met Apple bellen of kan ik beter langs een reseller gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:11

Step

step@tweakers.net#

Misschien heeft je Mac moeite met het schrijven van de sleepimage naar je HDD, wat je kunt proberen is OSX op een externe drive installeren en dan sleepen, kijken of ie dat een aantal keer goed kan. Indien je dan geen problemen weet je dat het de HDD is (scheelt weer onderzoeksuren) en misschien kunnen ze dan de HDD voor je bestellen (alvast en kom met je onderzoeksresultaten zodat ze niet weigeren als het echt de oplossing blijkt te zijn).

Scheelt je een hoop tijd, en je bent je iMac niet zo lang kwijt. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

Exirion

Gadgetfetisjist

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=802974

Een ander dergelijk geval bleek een defecte voeding te zijn, en gezien de melding lijkt dat me niet echt onwaarschijnlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
Net was het helemaal feest met m'n iMac, ik even gaan douchen en de iMac aan laten staan... Toen ik terug kwam stond die alweer uit maar kreeg ik de iMac zelfs na het uitrekken van de stroomkabel niet meer opgestart. Vervolgens heb ik 'm een half uur van de stroom afgehad en na veelvuldig proberen ging die weer aan. Nu maar weer even opnieuw installeren en HDD wipen voordat ik de boel op stuur... Eerst Apple bellen of gewoon langs een reseller?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Brm-G schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:54:
Eerst Apple bellen of gewoon langs een reseller?
Apple bellen. Vragen hoe het met de garantie zit, en waar je het onder garantie kunt laten fixen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SquareOne
Even met Apple gebeld en zij adviseerden mij om de boel toch nog maar een keer opnieuw te installeren en daarbij ook de HDD 7x wipen.. Dat heb ik gedaan en heb er nu al een dag geen problemen meer mee gehad, erg vreemd want het leek niet echt op een software failure. Achja als het nu nog een keer gebeurd weet ik het zeker en gaat die naar Apple voor reparatie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee