Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333506

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn pa belde me vanuit Noorwegen. Hij reist rond in zijn camper met zijn laptop en heeft het probleem dat hij vaak een (te) zwak WiFi-signaal heeft. Hij vroeg mij op zoek te gaan naar een geschikte WiFi-versterker of booster. Nou meen ik ooit gezien of gehoord te hebben dat daar oplossingen voor zijn met een extra antenne met een magneet, die hij op zijn dak zou kunnen zetten. Ik had de hoop via de reviews op deze site iets meer info te kunnen vinden, maar dat lukt niet echt. Wie kan me even de goede richting op dirigeren?

Groeten, Geus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Een zwak signaal.. Als in hij verliest constant verbinding. of hij heeft een lage verbindingssnelheid?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Daarnaast gelden er verschillende regels qua uitzenden van een wifi signaal per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:54:
Daarnaast gelden er verschillende regels qua uitzenden van een wifi signaal per land.
hm maar een camper geeft vast ook wel de nodige demping in het signaal :?

wat ik zou proberen is een gerichte antenne ipv een rondstraler :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Ik gok dat er bedoelt word dat de man een slechte connectie heeft met WiFi netwerken van Campings? Want dit is me ook nogal onduidelijk..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb deze aangesloten op mijn notebook en dit werkt super

http://www.routershop.nl/...r-usb-adapter-150mbps.htm

Veel beter bereik dan de interne wifi van de notebook en mijn galaxy s.

Zendvermogen is 500 mw. Geen idee of het toegestaan is maar eigenlijk boeit me dat niet zo zolang ik maar kan internetten :-)

PS gepost vanuit noorwegen in de sleurhut :-)

[ Voor 16% gewijzigd door bgrr op 01-07-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-01 01:17
Hoe komt het internet in de eerste plaats bij de camper? Via een MiFi-router (een router waarin je een SIM-kaart kan stoppen die via 3G met het internet communiceert)?

DealExtreme heeft bijvoorbeeld WiFi-versterkers, wat je dan nodig hebt is een versterker (om uitgaande signalen krachtig te kunnen versturen) en een grote atenne (om zwakke signalen toch op te kunnen vangen).

Maar net zoals Alex zegt, er zijn limits als het gaat om signaalversterkers.

Edit:
Je zou dan zoiets nodig hebben (al is deze signaalsterkte in NL niet legaal) om uitgaande signalen te versterken: http://www.dealextreme.co...e-with-7dbi-antenna-54071
En dan zou je zo'n atenne daarop aan moeten sluiten om zwakke signalen op te kunnen vangen (want WiFi is bi-directionaal): http://www.dealextreme.co...etwork-2400-2500mhz-34758

Succes ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Huismus op 01-07-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pa maakt inderdaad verbinding met de op campings aangeboden WiFi. Vaak staat hij dan net aan de rand van het bereik en heeft hij te weinig verbindingssnelheid voor het uploaden van zijn foto's.
@bgrr: ik zie dat die adapter ook wordt geleverd in een setje met een externe antenne. Zou dat de oplossing zijn?

Edit: Heb net de Engenius EUB-9603H besteld. Ik hoop dat dat voldoende is. Zo nee, dan kan er nog een antenne bij besteld worden voor op het dak van de camper.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 333506 op 01-07-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 10:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heb wel eens een richt antenne gebouwd. Werkt prima.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://pe2er.nl/biquad/woaf2004_50.jpg

Diverse handleidingen kun je hier vinden: http://www.wirelessnederland.nl/

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

bgrr schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:58:
Heb deze aangesloten op mijn notebook en dit werkt super

http://www.routershop.nl/...r-usb-adapter-150mbps.htm

Veel beter bereik dan de interne wifi van de notebook en mijn galaxy s.

Zendvermogen is 500 mw. Geen idee of het toegestaan is maar eigenlijk boeit me dat niet zo zolang ik maar kan internetten :-)

PS gepost vanuit noorwegen in de sleurhut :-)
In de EU is de limiet 20 dBm (100 mW).

Noorwegen is geen lid van de EU, maar wel van de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) en conformeert zich aan dezelfde limiet van 20 dBm (100 mW).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 01-07-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En wat is de reden dat dat gelimiteerd is? Kan 'ie dan storen op andere apparaten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is een vrije ongelicenseerde band. Iedereen houdt zich aan dat maximum vermogen en als jij je vermogen omhoog jaagt ben je asociaal bezig, je monopoliseert de wifi band.

In radio jargon ben je dan een 'krokodil'. Dat is een beest met een hele grote bek (veel zendvermogen) en kleine oortjes. Want die boosters kunnen dan wel het zendvermogen omhoog jagen, maar de ontvangst gevoeligheid veranderd niks.

Voor de TS: een mogelijke oplossing in deze situatie is het gebruiken van een externe USB wifi dongle in plaats van de in de laptop ingebouwde wifi adapter.

Vervolgens die dongle met een lange USB kabel op het dak van de camper leggen, zo hoog en zo vrij mogelijk. Soms is het voldoende om het ding uit een raam te hangen of zo.

Het key punt hier is dat je op deze manier meer vrijheid hebt om een punt op te zoeken waar je goede ontvangst hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 01-07-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ding is al besteld en dat ga ik vooralsnog niet ongedaan maken.
Betekent dit dat hij zijn buren op de camping gaat duperen? Probleem op dergelijke campings is de afstand tot het accesspoint, capaciteit is er meestal genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:48
Zoals gezegd heeft n betere antenne veel meer zin dan een kaartje met meer vermogen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze heeft dus allebei. Ding kan ook op halve kracht werken. Zal hem wel uitleggen dat hij hem met beleid moet gebruiken. Één krokodil in de bush zal vast nog geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 333506 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:43:
Deze heeft dus allebei. Ding kan ook op halve kracht werken. Zal hem wel uitleggen dat hij hem met beleid moet gebruiken. Één krokodil in de bush zal vast nog geen probleem zijn.
Het probleem is dat wanneer jij loopt te knallen de ap jou wel zal zien, maar jij de ap niet omdat die te weinig vermogen heeft. met een richtantenne bereik je dan veel meer

bomen hebben btw ook een dempend effect (fresnell zone, binnen deze zone wil je geen opstakels hebben
Afbeeldingslocatie: http://www.wlanmall.com/media/article/fresnelzone.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 01-07-2011 12:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

met fish, beetje hetzelfde effect als je met twee mensen wilt seinen met een zaklamp. Ik kan wel met een bouw lamp gaan lopen seinen, maar daarmee ga ik de signalen van de ander niet beter zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien iets te snel besteld dan. Maar goed, met dit kastje met antenne zal het allicht beter gaan dan met de interne antenne van de laptop. Desnoods kan er nog een extra antenne bij voor op het dak. Maar nog even terug naar mijn vraag: kan hij met dat te hoge vermogen zijn buren op de camping duperen, of zullen zij er weinig van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja dat kan.

Je staat op een feestje, iedereen praat normaal. er staat er eentje dronken keihard te praten.
vul maar in

[ Voor 83% gewijzigd door Fish op 01-07-2011 12:56 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, wel vreemd dan dat een nederlandse webshop spul verkoopt, wat in de EU niet gebruikt mag worden, zonder daar ook maar een opmerking over te plaatsen. Ga nog maar even contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee, je mag niet meer dan 100mw gebruiken

net als je auto, je mag 120 maar je kan 180.
Mag het? ga je nu alle autodealers een contacteren ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 01-07-2011 13:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je de versterker in zou kunnen stellen op zenden met 100 mW dan gaat je vergelijking op. Dat je 120 km/h mag rijden is algemeen bekend, de limiet op zendvermogen niet. Ik denk dat ik van een winkel mag verwachten dat ze dat er wel even bij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Wij leveren diverse senao artikelen van boven de 100mW.
De ervaring leert dat alle apparaten standaard op max 20dBm / 100mW staan.
Klant dient dus zelf het vermogen op te krikken in de (meestal genoemde) Wireless Advanced Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 333506 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:49:
En wat is de reden dat dat gelimiteerd is? Kan 'ie dan storen op andere apparaten ofzo?
Storing, maar ook dat 't een voor mensen gevaarlijke band is. Microwaves werken door 2.4GHz op je eten af te sturen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even gebeld met de routershop. Zij erkennen dat 'ie boven de limiet zendt, maar geven aan dat de kans dat je anderen daarmee stoort minimaal is. Dit omdat hij uit 13 kanalen kan kiezen en het kanaal met de beste overdracht pakt. Kan alleen een probleem worden als alle kanalen bezet zijn en die kans is op kleine campinkjes niet groot. Daarnaast is het alleen een cliënt die met het AP communiceert en zou hij daarom niet continue signalen rondstrooien. Vermogen kan niet worden teruggeschroeft, behalve door slechts 1 USB te gebruiken voor voeding.

Edit: 0,5 W piek in de vrije ruimte is natuurlijk wat anders dan pakweg 750 W gericht. En pa is al oud...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 333506 op 01-07-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet je client maar je ap bepaald het kanaal. en in praktijk zijn het geen 13 maar 3 kanalen n.l. 1,6 en 11.
Omdat een wirless G of N(20Mhz) 5 kanalen breed is. en de 40Mhz kanalen zelfs 10

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/wifi.png

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je dat Eugenius ding nu naar je pa stuurt samen met een zo lang mogelijke (3 meter) USB kabel dan kan hij dat ding op het dak leggen (zolang het niet regent/sneeuwt) en dan zal de situatie fiks verbeteren t.o.v. de laptop met ingebouwde antenne.

Overigens - voor degenen die een externe antenne aanraden - laptops met ingebouwde wifi hebben vrijwel nooit een externe antenne aansluiting.

Een externe antenne heeft sowieso maar beperkt nut, de kabeldemping op 2,4GHz is zodanig dat je OF een hele korte kabel OF een hele dikke/stugge kabel moet gebruiken, wil dat nut hebben. Vandaar mijn advies voor een lange USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joopv schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:59:
Als je dat Eugenius ding nu naar je pa stuurt samen met een zo lang mogelijke (3 meter) USB kabel dan kan hij dat ding op het dak leggen (zolang het niet regent/sneeuwt) en dan zal de situatie fiks verbeteren t.o.v. de laptop met ingebouwde antenne.

Overigens - voor degenen die een externe antenne aanraden - laptops met ingebouwde wifi hebben vrijwel nooit een externe antenne aansluiting.

Een externe antenne heeft sowieso maar beperkt nut, de kabeldemping op 2,4GHz is zodanig dat je OF een hele korte kabel OF een hele dikke/stugge kabel moet gebruiken, wil dat nut hebben. Vandaar mijn advies voor een lange USB kabel.
Ik zal je vertellen ik heb recent een sma verlengkabel verlengkabel van 5 meter en 2 mm dik ofzo gekocht en 1 van de antennes van mijn ap een verdieping hoger gehangen ivm ontvangst van sommige apparaten op de 1e en 2e verdieping.
Mijn ontvangst is er zo'n 15 a 20 db op vooruitgegaan. evevn een snel testje met de speedtest van ziggo gedaan en gewoon 50/50, dus ook geen noemenswaardige ontvangstproblemen.
ik zou het zeker aanraden om te proberen waar het kan.

Een lange usb kabel heeft idd geen demping. (heeft die wel maar niet voor de radiosingalen :P )en heeft bij het usb apparaat wel een toegevoegde waarde omdat je idd wat demping kan overslaan

Ik geloof trouwens niet dat de demping door het koper hoger zou zijn dan de demping door de lucht (over dezelfde afstand). vanuit die gedachte is een (daarvoor bestemde) kabel altijd beter. tenzij je een verlengkabel gaat gebruiken om de antenne verder weg van de bron te zetten. dat is niet handig

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 01-07-2011 18:34 . Reden: gewoon veel geedit ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
joopv schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:59:
Klopt, had ik ook bedacht. Hij kan dat ding ergens boven in het opklapdak hangen. Dan heb je geen last van eventuele kooiwerking van de bus en hangt hij ook nog droog binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554227

Ik zou graag van Geus 7 willen weten wat de ervaring van je vader met de EnGenius EUB9603H is.
Ik heb namelijk het zelfde probleem. Het Wifi signaal op campings is vaak vrij zwak zodat je het signaal aan het eind van de camping niet meer kan of slecht ontvangen. Naar aanleiding van de positieve ervaringen van het forum heb ik deze adapter aangeschaft voor mijn Dell laptop.
Als ik echter met de laptop wegloop van mijn Wifi in huis (dus de straat in) dan kan ik met deze laptop niet verder weg komen dan met de ingebouwde Wifi ontvanger. Doe ik soms iets niet goed????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554227

Ik denk dat mijn test met de EnGenius EUB 9603H niet helemaal duidelijk omschreven is.
Hieronder iets duidelijker omschreven.

"Als ik echter met de laptop wegloop van mijn Wifi in huis (dus de straat in) dan kan ik met deze EnGenius adapter niet verder weg komen dan zonder de adapter maar met de ingebouwde Wifi ontvanger van mijn laptop. Doe ik soms iets niet goed????"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Kees Linden: Een topic van 2 jaar oud omhoog schoppen omdat je graag informatie van een van de posters wilt hebben is niet de meest handige manier, en ook gewoonweg vervelend.

Je kan Geus7 een Direct Message (DM) sturen.

Dit topic gaat dicht.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.