• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 21:19
Hallo,

Ik ben met een i3 systeempje bezig en heb hier een sata SSD (Corsair X64) en een sata dvd brander op aangesloten.

De DVD speler doet het prima, en ik kan hiermee in de windows setup komen met de originele cd.
De SSD wordt echter niet herkend als ik het scherm krijg op welk station je windows wilt installeren.

Wil ik vervolgens drivers zoeken (wat mij niet nodig leek) kon hij na enkele ICH drivers nog steeds geen schijf vinden.

Wat ik wel raar vond was dat ik tijdens het zoeken naar de drivers gewoon de hardeschijf in het lijstje zag staan. Ik kon hier ook gewoon doorheen bladeren (is oude, gebruikte, schijf).
Ik heb deze in systeemherstel (prompt) dan ook nog maar een format gegeven wat zonder problemen verliep.
De SSD wordt echter nog steeds niet gezien als schijf waar ik wat op kan installeren.

In de bios wordt de schijf ook als SCSI-0 (sata-0 poort, (van de 4)) gezien, met het modelnummer.
Op IDE modus (ipv AHCI) wordt de schijf in de setup ook niet gezien, behalve bij het bladeren.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is een ander sata kabeltje of een andere poort. De simpele oplossingen, maar ik hoop 'overnight' het verlossende antwoord te ontvangen.

Iemand die dit probleem herkent en er wellicht een oplossing voor heeft?

Litebit.eu voorraad check :).

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Heb je de SSD niet op de RAID poort aangesloten? dan heb je een RAID software driver nodig ipv een chipset driver.
Het advies is ook om bij een schone installatie de overige HDD;s tijdelijk af te koppelen ivm mogelijk wegschrijven bootfiles op de HDD ipv SSD

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• BLACKfm
Als het goed is heeft dit moederbord geen ondersteuning voor RAID, dus dat zou naar mijn idee dan niet kunnen.

Het is verder de enige schijf, verder ook geen usb sticks oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Heb je de andere poorten al geprobeert? En een andere kabel?

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
Dat ga ik vanavond even proberen. Had er gisteren geen tijd/zin meer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:48

makje

Professioneel prutser

kijk eens wat er gebeurd als je een andere SSD of een normale harde schijf aansluit op dezelfde kabel als je huidige SSD.
Dan kun je zien of de SSD het probleem is of de aansluiting (kabel, controleer, BIOS optie etc)

5900x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cobex
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08-2022
Zit er dik in dat je firmware van de SSD moet upgraden... heb ik ook gehad met mijn OCZ Vertex. Een kijken op de Corsaire support site...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee