Ik ben al een tijdje aan het klooien met perl. Ik heb een klein beetje ervaring met bash, maar wil nu iets meer met perl gaan doen op m'n ubuntu servertje. Dus wil ik een cronjobje maken die elke dag om 12.00 uur een website "download" (dus de html zelf), dit opschoont en de resultaten naar mij mailt. Prima, so far so good.
Het mailen doe ik met:
Maar nu dus het vullen van 'Message'? Hoe kan ik bijvoorbeeld met wget ofzo alles in "message" schrijven? Daarna wil ik met een reguliere expressies de boel opschonen, maar het simpel vullen van een variabele vanuit een website lukt me niet
.
Het mailen doe ik met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| use Mail::Sendmail; %mail = ( smtp => 'smtp.bladibla.nl', user => 'username', password => "password", required => 1, To => 'mijn@adres.nl', From => 'mijn@adres.nl', Message => "Deze variabele wil ik dus vullen met de html van een website" ); sendmail(%mail) or die $Mail::Sendmail::error; |
Maar nu dus het vullen van 'Message'? Hoe kan ik bijvoorbeeld met wget ofzo alles in "message" schrijven? Daarna wil ik met een reguliere expressies de boel opschonen, maar het simpel vullen van een variabele vanuit een website lukt me niet