Toon posts:

Perl script dat website mailt

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

Onderwerpen

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 14:51
Ik ben al een tijdje aan het klooien met perl. Ik heb een klein beetje ervaring met bash, maar wil nu iets meer met perl gaan doen op m'n ubuntu servertje. Dus wil ik een cronjobje maken die elke dag om 12.00 uur een website "download" (dus de html zelf), dit opschoont en de resultaten naar mij mailt. Prima, so far so good.

Het mailen doe ik met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
use Mail::Sendmail;
  %mail = (
            smtp    => 'smtp.bladibla.nl',
            user    => 'username', password => "password", required => 1,
            To      => 'mijn@adres.nl',
            From    => 'mijn@adres.nl',
            Message => "Deze variabele wil ik dus vullen met de html van een website"
           );

sendmail(%mail) or die $Mail::Sendmail::error;

Maar nu dus het vullen van 'Message'? Hoe kan ik bijvoorbeeld met wget ofzo alles in "message" schrijven? Daarna wil ik met een reguliere expressies de boel opschonen, maar het simpel vullen van een variabele vanuit een website lukt me niet :(.

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 17:43
Eerst ophalen, in een temp variabele zetten en dan pas in %mail[Message] zetten?

code:
1
2
3
4
5
Result = haalSiteOp();
Result = parseResult(Result);
%mail = ( blablabla,
          Message => Result);
sendmail(%mail);

@fish: Een iframe in emails geef ik je 99% kans dat het niet gaat werken. Om precies dezelfde reden dat de meeste email clients afbeeldingen van externe servers ook niet laten zien. Beveiliging van de gebruiker.

[Voor 77% gewijzigd door naam op 30-06-2011 21:59]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nooit geprobeert eigenlijk, maar als mail html ondersteund zou het ook een iframe kunnen ondersteunen denk ik. laat je de code lekker door de klant zelf ophalen

Of zoek ej een snapshot ?

[Voor 8% gewijzigd door Fish op 30-06-2011 21:56]

Iperf

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2022
smeerbartje schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:42:
Ik ben al een tijdje aan het klooien met perl. Ik heb een klein beetje ervaring met bash, maar wil nu iets meer met perl gaan doen op m'n ubuntu servertje. Dus wil ik een cronjobje maken die elke dag om 12.00 uur een website "download" (dus de html zelf), dit opschoont en de resultaten naar mij mailt. Prima, so far so good.

Het mailen doe ik met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
use Mail::Sendmail;
  %mail = (
            smtp    => 'smtp.bladibla.nl',
            user    => 'username', password => "password", required => 1,
            To      => 'mijn@adres.nl',
            From    => 'mijn@adres.nl',
            Message => "Deze variabele wil ik dus vullen met de html van een website"
           );

sendmail(%mail) or die $Mail::Sendmail::error;

Maar nu dus het vullen van 'Message'? Hoe kan ik bijvoorbeeld met wget ofzo alles in "message" schrijven? Daarna wil ik met een reguliere expressies de boel opschonen, maar het simpel vullen van een variabele vanuit een website lukt me niet :(.
Probeer eens iets in deze richting:

code:
1
2
use LWP::Simple;
my $web_source = get( 'http://www.google.com' );
fish schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:56:
Nooit geprobeert eigenlijk, maar als mail html ondersteund zou het ook een iframe kunnen ondersteunen denk ik. laat je de code lekker door de klant zelf ophalen

Of zoek ej een snapshot ?
Ja, een iframe in een e-mail...

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 14:51
Thanks; die LWP:simple is nieuw voor mij; ik zal d'r eens mee stoeien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Deze vraag gaat eigenlijk meer over programmeren dan over besturingssystemen.
Verder is het een wel erg elementaire vraag. Aangezien je een bruikbaar antwoord lijkt te hebben sluit ik dit topic nu.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee