Toon posts:

Booten van Promise ATA100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om zo'n IDE controller te kopen omdat ik het gezeur met mijn Via chipset een beetje zat ben (MSI K7T Turbo zonder Raid (ja, ik had raid moeten kopen, had ik een promise gehad |:()). Aangezien mijn mobo 2 Ghz aankan en DDR niet op korte termijn betaalbaar gaat worden zoek ik voor een goede oplossing en dat als DDR standaard wordt ik gewoon een Via chipset kan kopen omdat ik dan een losse Promise heb.

Nou is mijn vraag of je kunt booten van die pci kaart, ik wil alleen mijn cd-rom en cd-r/w in mijn moederbord hebben.

Ik draai nu 98se en dat zal ik voorlopig nog wel blijven doen, misschien hierna 2k of XP. In deze 3 os'en werkt deze kaart wel goed toch?

En dan nog een vraagje over wat voor pci bus die kaart aankan, ik wil nog wel eens via (niet niet Via) mijn fsb overklokken en dan moet mijn Promis dat wel aankunnen.

Zit er ook nog verschil tussen de retail en oem versie van die kaart?

Verwijderd

je kunt booten van dat ding, moet je waarschijnlijk bootvolgorde op scsi first zetten, aangezien de computer losse ide controllers hoogstwaarschijnlijk als scsi devices ziet