Ik ben bezig met het refactoren van een bestaande hybris omgeving. (Java/Tomcat/Spring).
Nu zitten daar uiteraard HTML forms in met inputs en dergelijke. De klant wilde 'fancy' inputs, dus heeft men dat gedaan. Zaken als een watermark, een achtergrondplaatje, etc.
Dit hebben ze gedaan door voor elke input overal steeds hetzelfde stuk html code te copy-pasten.
Dat is natuurlijk een hel; als je iets aan een input wil veranderen, moet je alle inputs op gaan zoeken en ze één voor één veranderen.
Dus wilde ik eigenlijk een skin maken, ik kan mij niet voorstellen dat dat niet kan.
Dus dat ik ipv:
Iets zou kunnen doen als (ik verzin het maar):
Zou kunnen doen en hij dan zelf die HTML er omheen zet..
Ik kan mij niet voorstellen dat iets dergelijks niet mogelijk is, alleen ben ik hier niet genog in thuis om te weten hoe.. ook is het lastig googlen hierop als je de terminologie niet kent..
Nu zitten daar uiteraard HTML forms in met inputs en dergelijke. De klant wilde 'fancy' inputs, dus heeft men dat gedaan. Zaken als een watermark, een achtergrondplaatje, etc.
Dit hebben ze gedaan door voor elke input overal steeds hetzelfde stuk html code te copy-pasten.
Dat is natuurlijk een hel; als je iets aan een input wil veranderen, moet je alle inputs op gaan zoeken en ze één voor één veranderen.
Dus wilde ik eigenlijk een skin maken, ik kan mij niet voorstellen dat dat niet kan.
Dus dat ik ipv:
code:
1
2
3
4
5
| <form:form action="${sessionScope.contextPath}somethingl" method="post" id="someform"> <div class="myfancyelementskin"> <input type="text" name="guess" /> </div> </form:form> |
Iets zou kunnen doen als (ik verzin het maar):
code:
1
2
3
| <form:form action="${sessionScope.contextPath}somethingl" method="post" id="someform"> <form:input skin="myskin" name="guess" type="text"> </form:form> |
Zou kunnen doen en hij dan zelf die HTML er omheen zet..
Ik kan mij niet voorstellen dat iets dergelijks niet mogelijk is, alleen ben ik hier niet genog in thuis om te weten hoe.. ook is het lastig googlen hierop als je de terminologie niet kent..