Toon posts:

Wake on Lan (over internet) met Ziggo modem/router Ubee EVW3

Pagina: 1
Acties:

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:35
Ik probeer om wake on lan over het internet werkend te krijgen.
Op dit moment werkt het, maar na een te lange periode(weet niet precies hoe lang, 3 of 4 uur) lukt het me niet meer.

Hoe heb ik het ingesteld:

- PC waar wake-on-lan op uitgevoerd moet worden heb ik een statische IP gegeven door het opgeven van het MAC adres.
- Poort 7 en 9 heb ik geforward

Met alle testen ontvangt de PC gewoon de magic packet via internet. Het probleem treed op na een x aantal uur.
vergeet het ziggo modem op een gegeven moment het MAC adres van mijn pc.
Als het 2 uur kan werken, moet het voor me gevoel ook langer kunnen werken. Ik zou het jammer vinden als ik nu nog eens een losse router moet gaan kopen om dit werkend te krijgen(met een wrt54g2 met dd-wrt erop lukte het me voorheen wel namelijk)

NB topic titel was te lang, maar het is de UBEE EVW3200

[Voor 3% gewijzigd door caspertje19 op 30-06-2011 18:37]

• Xeli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 19:32
Hallo,

Ik wil precies hetzelfde bereiken met hetzelfde modem..

De reden waarom het bij jou na twee uur niet meer werkt is volgens mij omdat de ARP tabel zijn inactivie entries wist na een paar uur. Deze arp tabel heeft informatie betrekking tot IP addressen en de computer die daar aan vast zitten..

Ik heb zelf geprobreerd om poort 9 te forwarden naar het broadcast ip, op deze manier hoeft de ARP tabel niet te worden geraadpleegd maar krijgt ieder ip de magic packets, alleen lukt het niet om te forwarden naar x.x.x.255 (subnet mask aanpassen lukt ook niet)

Ik zit ook een beetje vast dus..

Xeli

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 13:34
Heeft een van jullie/iemand anders nog een oplossing weten te vinden voor dit probleem? Of is e.e.a. simpelweg onmogelijk met de Ubee modem/router?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee