Toon posts:

Dubbel input en dubbel output

Pagina: 1
Acties:

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 18:42
Hallo mensen,

Ik heb een kleine vraag, graag suggesties hoe ik dit kan oplossen! :)

Gewenste situatie:
Binnenkort krijg ik eindelijk een nieuw groot bureau waarop ik mijn vaste computer en netbook tegelijk fatsoenlijk kan herbergen, en dan kan ik mijn netbook ook fatsoenlijk gaan gebruiken. Ook kan ik dan eindelijk mijn iPhone 2g dock uit het stof gaan halen om weer te gebruiken, dacht ik. Want wat ik wil is volgens mij niet simpel met splittertjes op te lossen...

Want, ik heb speakers en een koptelefoon (FYI: de Creative Fatal1ty Gaming Headset, niet relevant verder) die ATM beide op de vaste computer zijn aangesloten, waardoor ik dus de crappy netbook speakers moet gebruiken als ik wil gamen en tegelijk muziek wil luisteren (niet dat de computer geen iTunes/WinAMP/WMP tegelijk kan draaien met CoD of minecraft ofzeuw) maar ik ben niet zo van het alt-tabben om door de muziek-library te moeten gaan naar een leuk nummer, en wil ik dus op een ander device de muziek laten afspelen en op de vaste computer gamen. Maar als ik game met de headset, hoor ik de speakers echt niet meer, en als ik met meerdere personen ben, en dus de speakers gebruik, gebruik ik tegelijk de koptelefoon, zodat ik de hele wereld wel nog hoor in CoD. Ik heb namelijk geen zin om onderuit te gaan bij mijn vrienden omdat ik die hostile niet hoorde ;) Afijn, waar het op neerkomt:

Ik wil graag dat mijn speakers de iPhone / Netbook tegelijk kan draaien als met het gamen. Dus ik wil het signaal 'combineren', dus CoD + mediaprogramma/iPodfunctie op ander device.

Ik ga ervan uit dat ik niet tegelijk muziek draai en game als ik met vrienden hier ben, maar als dat kan (dus geluid van 2 devices naar koptelefoon én speakers) zou erg fijn zijn.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd, anders ga ik met paint iets proberen.

En audiokabels switchen tussen iPhone en Netbook is overigens geen probleem ;)

Even mijn paintkunsten, dit is dus wat ik eigenlijk wil:

Rood (netbook) en groen (desktop) gecombineert en naar twee audiodevices gestuurd. Dat gestippelde ding is de sub onder het bureau en de blauwe en paarse kabels zijn van de sub naar de sattelieten, niet relevant verder ;)

[Voor 8% gewijzigd door naarden 4ever op 30-06-2011 18:37]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je geen audio IN aansluiting op je PC ? Dat zou heel handig zijn, dan sluit je gewoon je iPod daar op aan, klikt het vakje "naar dit apparaat luisteren" aan en klaar. Anders kan je nog altijd sneltoetsen gebruiken ?
Ik gebruik de extra buttons op mijn muis als sneltoetsen voor mijn muziek. Play/pause en volgende/vorige, en op mijn LCD van mijn toetsenbord zie ik het huidige nummer dat speelt in foobar2000.

Android developer & dürüm-liefhebber

• naarden 4ever
Mavamaarten schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:33:
Heb je geen audio IN aansluiting op je PC ? Dat zou heel handig zijn, dan sluit je gewoon je iPod daar op aan, klikt het vakje "naar dit apparaat luisteren" aan en klaar. Anders kan je nog altijd sneltoetsen gebruiken ?
Ik gebruik de extra buttons op mijn muis als sneltoetsen voor mijn muziek. Play/pause en volgende/vorige, en op mijn LCD van mijn toetsenbord zie ik het huidige nummer dat speelt in foobar2000.
Heeft dat een kleuraansluiting? Sorry, ben echt een leek op dit gebied. Was de blauwe, right?

• Mavamaarten
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bij mij is dit inderdaad een blauwe.

• naarden 4ever
Ik ga eens proberen dadelijk. Ik moet dan gewoon een 3,5"naar 3,5"kabeltje van iPhone/netbook in de blauwe duwen neem ik aan?

• Mavamaarten
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad. Dan kan je in windows bij je geluidsinstellingen nog wat bijwerken als er iets niet werkt.

• naarden 4ever
WOOOOW! Het werkt! THX so much!

Kijk, daar heb je tweakers.net voor. Geweldig dit! Was er zelf nooit opgekomen, dank je zeer Mavamaarten!

En nu nog ff een fatsoenlijk lang kabeltje kopen i.p.v. een 10cm lang kabeltje ;)

[Voor 23% gewijzigd door naarden 4ever op 30-06-2011 18:50]

• Mavamaarten
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Graag gedaan ;)
Ik ben blij dat het werkt !

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee