Toon posts:

Search optimization Android app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JurjenK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2014
Niet precies wetende waar deze vraag te stellen, post ik 'm hier maar aangezien het wel specifiek betrekking heeft op Android apps.

Mijn vraag is welke factoren invloed hebben op de ranking van je app in de Android market?

Na een Google ronde kwam ik erachter dat de volgende factoren invloed zouden kunnen hebben op de ranking van je app in de Android Market;

- Ratings
- # of Ratings
- Aantal actief geïnstalleerde apps
- Totale aantal downloads
- Intensiteit van gebruik van je app

Aangezien Google niks prijsgeeft wat de ranking volgorde nu precies bepaald, vroeg ik me af wat jullie ervaring hier mee is.

Van de bovenstaande factoren zijn er weinig tot geen die je direct kan beïnvloeden (in tegenstelling tot SEO). Nu vroeg ik me af of er ook factoren zijn die je direct kan beïnvloeden (of aanpassen) waardoor je ranking in de Android market hoger wordt. Aangezien mijn app zich in een behoorlijke competitieve markt bevindt, met een aantal grote spelers, zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met app ranking. :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Promoten en zorgen dat mensen hem proberen. Het zou een enorme faal zijn als je zelf de ranking zou kunnen beïnvloeden en het geen weergave meer zou zijn van de werkelijke populariteit van de app.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JurjenK
Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:12:
Promoten en zorgen dat mensen hem proberen. Het zou een enorme faal zijn als je zelf de ranking zou kunnen beïnvloeden en het geen weergave meer zou zijn van de werkelijke populariteit van de app.
Als je kijkt naar de huidige search engines voor websites, is er heel veel wat je kan doen om je ranking te beïnvloeden. SEO voor je website heeft namelijk een directe invloed op je ranking binnen die search engine. De vraag is nu of ditzelfde principe geldt binnen de Android market. Google heeft, in tegenstelling tot Apple, niet de ranking puur alleen gebasseerd op het aantal downloads. Vraag is dan ook of je, d.m.v. aanpassingen in je app, dan wel niet de omschrijving ervan, de rank kan beïnvloeden binnen de Android market.

Als je als nieuwe speler een app uitbrengt die qua techniek superieur is aan alle andere apps binnen die categorie (zelfs van de grote spelers), dan is die app bij voorbaat al zo goed als kansloos aangezien ie in de searches op de juiste keywords zo laag komt te staan dat nooit iemand de app ziet.

Punt is, als Google dezelfde filosofie heeft als bij haar zoekmachine (realistische aanname?), dan zouden er meer factoren op invloed moeten zijn.

• JurjenK
Aangezien dit topic net is verplaatst naar het themaforum 'Internetmarketing', vroeg ik me af of jullie hier hopelijk wel meer vanaf weten. :)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:21

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Je hebt een goed punt, want de Android Market heeft inderdaad een eigen algorithme voor de rankings; en inderdaad, in theorie zou je daar truuks op los kunnen laten om te stijgen. Het probleem is alleen dat waar Google nog wel tips geeft over hoe je je website optimaliseert voor een betere ranking, het algoritme voor Android Market echt een volledige black box is. Er wordt dan ook weinig zinnigs over geschreven, ook door derden niet...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee