• KevinSimons
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08-2022
Beste Tweakers,

Sinds vandaag heb ik een probleem met Xbox Live. Ik startte vandaag mijn console op, maar mijn account logde niet in bij Xbox Live. Nu deed ik de connectiontest en bleek dat de MTU Setting te laag was. Het vreemde is dat mijn xbox altijd heeft gewerkt, ik heb gisteravond zelfs nog even gespeeld. Verder is er niks veranderd aan het netwerk. Ik heb een wireless adapter N voor de xbox en een Belkin 54G router.

Het overduidelijke heb ik al geprobeerd, ik heb alles gereset (modem en router aan/uit zetten) meerdere keren zelfs, maar dit haalt niks uit. Ook heb ik al met een netwerkkabel rechtstreeks geprobeerd, maar dit gaf hetzelfde.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Misschien toch even handmatig de MTU grootte aanpassen. Op Google vond ik onder andere een thread bij Cisco waarin dat aanbevolen werd.

Anoniem: 316994

goede volgorde ook aan gehouden?
eerst modem tot alles brand
dan pas de router tot alles brand
dan pas de xbox
heb je last van merdere signaalen op zelfde kanaal?? zoek een zo schoon mogelijk kanaal op

• KevinSimons
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd te vinden, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan aanpassen :?
ik heb een vrij oude Belkin 54g, ik weet niet of het daar aan ligt?

zo ziet het eruit.

• KevinSimons
Anoniem: 316994 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:05:
goede volgorde ook aan gehouden?
eerst modem tot alles brand
dan pas de router tot alles brand
dan pas de xbox
heb je last van merdere signaalen op zelfde kanaal?? zoek een zo schoon mogelijk kanaal op
dat heb ik gedaan ja. En hoe kan ik zien of er meerdere signalen op een kanaal zitten? En ik kan ik dat kanaal gewoon veranderen zonder andere dingen in de war te schoppen?

Anoniem: 316994

oef daar weet ik wienig van af van dat type router
Als je kanaal veranderd moet je even alles opnieuw aan melden immers kanaal 1 wordt bijv 13 dus je xbox wil verbinding maken met je router via kanaal 1 maar kan hem dan niet meer vinden omdat hij op 13 zit snap je?
Scan met de xbox eens kijk eens hoeveel verbindingen je ziet.
zet router op hoogst kanaal mogelijk dit omdat bijna iedereen de router op standaard kanaal laat staan
bekijk je handleiding moet wel instaan hoe je kanaal veranderd

• KevinSimons
Anoniem: 316994 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:30:
oef daar weet ik wienig van af van dat type router
Als je kanaal veranderd moet je even alles opnieuw aan melden immers kanaal 1 wordt bijv 13 dus je xbox wil verbinding maken met je router via kanaal 1 maar kan hem dan niet meer vinden omdat hij op 13 zit snap je?
Scan met de xbox eens kijk eens hoeveel verbindingen je ziet.
zet router op hoogst kanaal mogelijk dit omdat bijna iedereen de router op standaard kanaal laat staan
bekijk je handleiding moet wel instaan hoe je kanaal veranderd
Op kanaal 13 gezet, maar nog steeds niet werkend, krijg weer de MTU Setting niet goed :N
en het vage is dat ik volgens mij niet eens de MTU settings aan kan passen in mijn router, dus wat kan ik hier nog aan doen?

• KevinSimons
net even wat rondgekeken, als ik mijn connectiontype op PPPoe zet, kan ik de MTU wel aanpassen, maar in het verleden heb ik nogal wat problemen gehad met de connectiontype aanpassen. Tevens staat de MTU op 1432, wat in principe goed zou moeten zijn.. :{

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HSA->SPV

• KevinSimons
Ik zal volgende keer beter opletten, dank voor de kick.

• KevinSimons
niemand een idee wat ik hier aan kan doen? ;(

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier al gekeken?

En er is overigens een knopje 'edit', rechtsboven je post. Dat is handiger dan steeds een nieuwe post aanmaken :)

[Voor 5% gewijzigd door XeNeRgY op 30-06-2011 22:45]

• KevinSimons
was bedoeld als een subtiele kick :P ik ga maar ns op zoek naar een xboxforum, lijkt me het beste :)

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou de link gebruiken die ik stuurde. Daar vind je vast de benodigde info....

• KevinSimons
zag je linkje eerst niet :') maar het probleem is dat ie nu op dynamic draait, en ik ben bang dat als ik het naar PPPoe zet dat mn hele netwerk weer vaag doet, dat is namelijk al ns gebeurt :{ wat is precies het verschil tussen dynamic en PPPoe?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee