Toon posts:

Windows 7 crashed na inslallatie (alleen in 64 bit)

Pagina: 1
Acties:

• maxhuisman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09-2022
Het probleem begon allemaal toen mijn pc ineens uitviel. Zonder enige foutmelding of iets dergelijks viel mijn pc uit. Was een dvd aan het rippen en dit vroeg 100 procent CPU (handbreak)!
Mijn pc kreeg ik niet meer opgestart en heb besloten om windows maar opnieuw te installeren.

Heel lang heb ik van alles geprobeerd om de 64 bit versie van windows er op te zetten maar zonder succes.
De bios heb ik volledig ge reset en geflashed naar de nieuwste versie. SSD geformatteerd
Tijdens het installeren gaat het gewoon goed maar tijdens het opstarten crashed windows. (zonder BSOD) als ik in safe mode probeer op te starten blijft hij bij: disk.sys hangen en crashed dan.

Ik denk zelf dat het aan de AHCI/SATA drivers ligt dus heb geprobeerd drivers te installeren tijdens de installatie. (drivers via de msi website) maar zonder succes.

Ik heb het systeem nu wel aan de praat in 32 bit. Maar nu kan ik maar 2 van de 4 gb geheugen gebruiken. Maar vooral vind ik het nogal raar dat er maar 1 core van de 6 herkend wordt!

Systeem specs:
MOBO: MSI 870A-G54
CPU: AMD Phenom II X6 1055T @ 2.8 GHz
GPU: ATI RADEON HD 5830
RAM: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3 - 1333 MHz
HDD: 2x OCZ VERTEX 2 SSD's
PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS - 650 Watt
Optical Drive: Sony Optiarc AD-7243S
Card Reader: Lian Li CR-36B
CASE: Cooler Master Elite 334

Enig idee hoe ik windows het beste kan installeren of dat het een hardware fout zou kunnen zijn?

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Ik zou eerst booten met een linux live-cd, en kijken wat hij van je hardware zegt. Als je windows de vorige keer op een normale manier hebt kunnen installeren, lijkt het me niet aan de SATA drivers te liggen. Misschien inderdaad een hardware issue.

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Defecte cpu?
Detectie van 6-cores werkt niet(probeer optimal settings eens in bios)
64-bit rare dingen
In 32-bit hoor je 3 gb geheugen te kunnen zien

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 15:27

scenix_

404 not found

Zoals hierboven reeds aangegeven:

Wat staat er in je bios wat betreft het geheugen en de cores?
windows 7 ziet toch gewoon hoeveel geheugen je in je systeem hebt zitten (ook x86) maar kan alleen 3,5 gebruiken. Dus dat is al vaag.

Gebruik inderdaad even een livecd, daarmee kan je nog kijken wat er dan aangegeven wordt.

I live and work in Germany

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxhuisman
Oke ik had mijn geheugen er uit gehaald om te kijken of hij een van de twee repen niet kon lezen (door defect) maar het intern geheugen werkt gewoon goed. In de bios staat wel dat er twee inzitten maar er wordt maar 2 gb van de 4gb herkent.

In de bios staat niet echt aangegeven dat ik maar 1 van de 6 cores kan gebruiken of iets dergelijks. Wel staat er gewoon de informatie over de processor (AMD Phenom II X6 1055T etc.).

Ik neem aan dat een live cd is dat je (in mijn geval) ubuntu vanaf de cd draait, dus zonder te installeren. Dit heb ik dan gedaan en via terminal: "sudo lshw" ingetypt. Vervolgens stond er bij CPU dat ik een 6 core heb etc.

Is er nog een manier om te testen via de live cd?

Alles wijst in mijn ogen naar een defecte CPU of MOBO toch maar laten uitmeten/reparen via een computerzaak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:05
ik gok ook MOBO.

automation fanboy

• maxhuisman
Het probleem was opgelost nadat ik de pc heb opgestuurd naar Azerty. (hier heb ik alle onderdelen voor mijn pc besteld).

Ze hebben het moederbord vervangen en alles werkt nu weer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee