Toon posts:

Laser ??

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk zo'n 12 volt laser die van die vormpjes maakt :P in je case in te bouwen en hem dan op een (donker) plexiglas plaatje te laten schijnen.. zodat je normaal er niet in kan kijken, maar als je je laser aanzet er allemaal figuurtjes op komen....

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
gamma

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sinds wanneer heeft Gamma lasertjes?:?

Maar het kan hoor. Ik heb al zo'n "laserdrive" gebouwd; nou alleen nog een aansturing voor de motortjes bouwen...
Want laten we eerlijk wezen; statisch is leuk, beïnvloeden door de computer is leuker.:P

• PsYgHo
Op maandag 19 maart 2001 16:17 schreef Kaj. het volgende:
Sinds wanneer heeft Gamma lasertjes?:?

Maar het kan hoor. Ik heb al zo'n "laserdrive" gebouwd; nou alleen nog een aansturing voor de motortjes bouwen...
Want laten we eerlijk wezen; statisch is leuk, beïnvloeden door de computer is leuker.:P
niet, maar koop een DOE HET ZELF PAKKETJE en prop het creatief ZELF in de kast,

De echte doe het zelfer.. .. nha je vat hem wel denk ik

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd

lijkt me wel kick, laat ut maar zien als je foto's hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 17:52 schreef psygho het volgende:

[..]

niet, maar koop een DOE HET ZELF PAKKETJE en prop het creatief ZELF in de kast,

De echte doe het zelfer.. .. nha je vat hem wel denk ik
Uhm, denk wel dat je dat zelf moet bouwen...nog nooit een laser in een kast gezien in een winkel...
Maar probeer eens een laser te maken, lukt niet echt...

Tis wel cool, als je je motortjes via je computer kan regelen....

Wij hebben nog een laser liggen van onze disco.. keer kijkenn hoe die in elkaar zit..

• PsYgHo
conrad heeft van die zelfbouwpakketjes niet zo duur en aleen ff solderen, dat bedoel ik dus..

Verwijderd

Je kunt bij conrad (www.conrad.nl) lasermodules kopen gewoon naar de website surfen en dan zoeken naar lasermodule, dan vind je heel veel

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Over lasers en motortjes gesproken: Weet je wat ook wel kicku zou zijn? Een robotarm bouwen en aansturen via je PC 8-)! (Weet iemand trouwens of je zoŽn kit ergens kunt kopen??)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Op dinsdag 20 maart 2001 20:25 schreef Scipionyx het volgende:
Over lasers en motortjes gesproken: Weet je wat ook wel kicku zou zijn? Een robotarm bouwen en aansturen via je PC 8-)! (Weet iemand trouwens of je zoŽn kit ergens kunt kopen??)
Ja en die je op gezette tijden tijdens een lanparty een pot bier aanrijkt of niet :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Nee man, das keigevaarlijk een laser in je systeem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een laserstraal sneid echt snel door je kast heen.

Verwijderd

Niet een laser met veel vermogen natuurlijk...

En een robotarm op je pc? LEGO
Heel simpel. Met lego kan je dat makkelijk doen

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:18
Op dinsdag 20 maart 2001 20:35 schreef Bock.Worst het volgende:

deze gast heeft te veel SF gekeken :P
ps, je spelling :7

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Nee man, lasers gebruiken ze ook om metaal te sneiden. Dat is toch niet slim om in je computer te stoppen?

• ScuL
laat mij maar eens een plaatje zien van zo'n metaalsnIJdende laser dan ;)

Verwijderd

Op de computerbeurs stond er een man en die zei dat hij met een 1 wat laser een sigaret aan kon steken. En die figuurlasers gebruiken toch wel wat meer dacht ik. Een vriend van me had ook een laser en daar stond op dat die 220 volt 10 wat was. Best wel gevaarlijk dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

die bonk.worst is een mafkees die ook nog eens net geregt is, zo grapjurk dus.

maar zijn opmerking, geeft wel een nieuwe betekenis aan die gevaarlijke laserpointers
( die <2mW dingen ), die je netvlies kunnen beschadigen. ( en volgens bonk.worstdus ook meteen je complete optische centrum, achter in je hoofd dus )

Verwijderd

Laat maar kijk maar naar vorige topics van
/Lame mode

BOCK.WORST

end lame mode

• ScuL
dit gaat offtopic
verder wel een koel idee om een mini-laser-show in je kast te bouwen (die eventueel gestuurd kan worden door software via de COM poort?? ) :D

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik herinner me nog iets van de geluidgestuurde lichtbakjes. Als je nu ook eens zoiets maakt met die laser en motoren?
ff doorlinken/splitten van je audio-out en dan via een geluidssensor de richting regelen.

Als je dan een fosfor-schermpje neemt kun je zelfs tekeningen maken! :9

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 20:56 schreef Bock.Worst het volgende:
Op de computerbeurs stond er een man en die zei dat hij met een 1 wat laser een sigaret aan kon steken. En die figuurlasers gebruiken toch wel wat meer dacht ik. Een vriend van me had ook een laser en daar stond op dat die 220 volt 10 wat was. Best wel gevaarlijk dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doe normaal, ooit van lasepennen gehoord? dat zijn 1 watt lasers, en snijden die door metaal heen, zijn ze uberhaupt warm? NEE. sukkel, ga terug naar de basisschool.

• ScuL
minusOne> bespaar je kwaadheid voor iemand anders; ik denk dat die gast toch al afstevend op een ban als je de inhoud van zijn posts bekijkt tot nu toe ;)

Verwijderd

Wat voor KAST heb jij dan wel niet als je daar een gasontladingslaser in kwijt wil :?:?

Pas je wel een beetje op bij de supermarkt dat de laserscanner je niet raakt als ie je boodschapjes scant :+

Verwijderd

laat mij maar eens een plaatje zien van zo'n metaalsnIJdende laser dan
hey dude, kijk die horloge van Jamez Bond
8-)

• ScuL
proest! :P

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 20:25 schreef Scipionyx het volgende:
Vroeger (*hem, ik klink wel als mijn vader*) had je wel robotarmen van SVI (SpectraVideo).
Ze hadden voor de MSX/Spectravideo een Quickshot (ja diezelfde fabrikant van die tweederangs joysticks) een robotarm (SVI-2000). Die zou je wel zonder veel moeite aan je printerpoort kunnen hangen. Nu alleen dat ding nog ergens op de kop zien te tikken.
Profesionele robotarmen zijn erg prijzig. Een lullig draaiplateau kost je al een paar honderd gulden.

Een zelf bouwen is wel lastig maar niet onmogelijk. Je hebt dan wel een dedicated bierblik-aangeef-robotarm. :D

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op dinsdag 20 maart 2001 21:05 schreef minus0ne het volgende:

[..]

Doe normaal, ooit van lasepennen gehoord? dat zijn 1 watt lasers, en snijden die door metaal heen, zijn ze uberhaupt warm? NEE. sukkel, ga terug naar de basisschool.
Laserpennen zijn Class 1; en geven hooguit 5mW (milliWatt) aan output.
Een 1Watt-laser zit dacht ik al een klasse hoger, maar dan heb je het ook over een NeHe-laser, en dat wil wel stoken ja.:) Ik meen zelf dat daar een vergunning voor nodig is.
Maar de lasertjes die in die el-cheapo lasershow-dingetjes zitten, zijn gewoon 5mW en branden NIET door kasten heen. Hell, zelfs een stukje vloeipapier wordt niet eens warm!

Wel moet je blijven uitkijken; ook een 5mW-laser kan je oog dusdanig beschadigen dat je er blind van wordt.

• Twynn
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op dinsdag 20 maart 2001 20:56 schreef Bock.Worst het volgende:
Hmmzz.. Zou wel leuk zijn.. Laser+voeding met een rendement van 100% |:(

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Dat ik nog in the palace werte hadden we daar een 5 kleuren laser die iets meer vermogen dan 1 watt had. daar kon je dus echt een sigaret mee aansteken, en soms hadden we van die doeken om bepaalde barren hangen omdat die afgesloten waren ? daar had steve toen een keertje de hele laser op gezet en had je van die kaarsrechte snedes.

maar die rode lasertjes die je bijvoorbeeld ook bij lasergames hebt enzo, dat is echt miliwatts. Vandaar dat je veel rook nodig hebt om de straal te zien. verder moeten die bij lasergames ook nog eens beveiligd worden, vandaar dat ze met 2 lenzen diffuus en weer in focus worden gebracht waardoor de schadelijkste laser effecten teniet worden gebracht en deze lasers zelfs in gekeken mag worden.

en er zijn lasers die snijden door metaal heen - maar die zitten niet in het zichtbare lichtspectrum en dat zijn zeker neit de welbekende rode neon-helium lasers. De meeste zichtbare rode lasers zijn neon helium trouwens, en dat betekend niet automatisch dat deze kickass gevaarlijk zijn, maar dat ze rood licht uitscheiden.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op woensdag 21 maart 2001 08:09 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmmzz.. Zou wel leuk zijn.. Laser+voeding met een rendement van 100% |:(
Jah. Daar kan je rijk mee worden.:) Dingen als phasers en dergelijke zouden ineens mogelijk zijn, en je hoeft geen hal ter grootte van de Jaarbeurs meer te bouwen om een laser te huisvesten die raketten, sattelieten en ander vliegend wapentuig uit de lucht kan blazen.

De meeste gaslasers hebben een rendement van slechts een paar procent.:)
Vandaar ook dat er voor een laser met 20 Watt output (voor luchtlasershows en dergelijke) een dikke 3-fase 125A krachtaansluiting en een wateraansluiting aanwezig moet zijn.

Verwijderd

Ok ik ga een 200 watt laser halen, en daarmee mijn case modden :P

• Twynn
Met 200W aan licht-output moet dat wel lukken ja..

Maar waar ga je de voeding en de koeling neerzetten?? Flink gebouw in de buurt ofzo :)

Verwijderd

Het rendement van HeNe (rood), Ar-ion (groen en/of blauw) en Kr-ion (met de juiste 'filters' op veel kleuren in 't zichtbare gebied werkzaam te krijgen) lasers is erg laag. Een 2mW He-Ne buisje vreet zo'n 5W (1.2kV @ 4.5mA), een 100mW Ar-Ion laser vreet zo'n 2kW (100V @ 20A). Het rendement van een krypton-ion laser is nog lager.

Halfgeleiderlasers zijn wat effectiever, maar die gaan maar tot maximaal een milliwatt of 10.

Metaaldamplasers of molecuullasers zoals een CO2 laser zijn wel efficienter. Een CO2 laser met een rendement van 20% is geen uitzondering. En toevallig is de golflengte van een CO2 laser (10.6um) erg geschikt om mee te snijden. Maar die zie je weer niet.

Oftewel, je kunt rustig een laserding in je kast hangen zonder bang te zijn dat het metaal smelt hoor!.

Verder gebruiken ze in die flikkerflits laserjes meestal een goedkope diodelaser (golflengte 680nm), en daarvan is de coherentie niet al te best. Dus het gevaar voor je ogen valt ook best wel mee, mits je er niet bewust in gaat kijken.

Maar dat je met een 1W Ar-ion laser een peuk aan kunt steken klopt wel ja.

• P5ycho
  • Laatst online: 23:50

Jah, een laser van 3Kw in je bak >:)
Creatief met staal, ghehehe

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Twynn
Op woensdag 21 maart 2001 13:30 schreef DaBit het volgende:
Verder gebruiken ze in die flikkerflits laserjes meestal een goedkope diodelaser (golflengte 680nm), en daarvan is de coherentie niet al te best. Dus het gevaar voor je ogen valt ook best wel mee, mits je er niet bewust in gaat kijken.
En als je het over die laserpennen hebt die alleen maar een bepaalde afbeelding laten zien is het al helemaal geen gevaar. Hierbij wordt het toch al zwakke licht nog behoorlijk veel verzwakt!
Pagina: 1