Toon posts:

[SBS 2011] DHCP (?) Probleem

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 359912

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

Een Windows Small Business 2011 Server. Deze heeft een DHCP scope.

Ik maak gebruik van een 6-tal Access Points (Cisco WAP4410N). Deze hebben allemaal dezelfde naam + dezelfde webkey om het bereik zo goed en makkelijk mogelijk te houden.

Echter hebben we nu (soms) het volgende probleem, wanneer we ons verplaatsen naar een andere locatie binnen het gebouw (en dus gebruik maken van een ander accesspoint), dan krijgen wij niet altijd een ipadres van de server. We krijgen dan 169.254.32.132. Wanneer we dan het access point resetten gaat het wel weer goed en soms krijgen we ook vanzelf (na een tijdje) weer een ipadres (moeten dan wel even wifi uit en aan zetten op de telefoon). Weet er iemand wat hier verkeerd gaat?

Update: Ik heb nu een reservation voor mijn telefoon aangemaakt en dan blijft de verbinding wel gewoon goed. Dus wat moet ik dan anders instellen?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 359912 op 30-06-2011 16:38]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooie beschrijving, maar we missen toch wat heel belangrijke dingen in je post.
Zo zou je op z'n minst eens in de logging kunnen duiken om te zien of je AP's keurig via de DHCP relay wel requests afhandelen, zodat je weet of het probleem wel of niet op je server zit of misschien wel in de firmware van je AP's.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee