Toon posts:

Mijn hotmail account is gehacked

Pagina: 1
Acties:

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:55
Ik probeerde vanmiddag in te loggen op MSN en tot mijn verbazing lukte dit niet, dus ik ben snel mijn wachtwoord gaan veranderen en toen deed alles het weer.
Ik vroeg me toen alleen wel af hoe dit kon gebeuren en toen ik op mijn oude hotmail inlogde vond ik hele mappen vol met (chinese?) spam mails die vanaf mijn account verstuurd waren, ook waren er tientallen mails verstuurd naar mensen waarin stond dat hun WoW account was gehacked..

Iemand heeft dus duidelijk gebruik gemaakt van mijn mail adres voor het verspreiden van spam en tussen de mails vond ik dus ook meerdere wachtwoord aanvragen voor mijn huidige hotmail adres..
Wat blijkt nu? Via mijn oude mail kan die persoon het wachtwoord van mijn huidige mail aanpassen en het maakt niet uit hoe vaak ik beide wachtwoorden verander, om het uur kan ik al weer niet inloggen en zitten er weer wat wachtwoord aanvraag mails in de ''verwijderd'' map van mijn oude mail adres.

Tegelijkertijd zegt een vriend van me ook dat ik opeens op world of warcraft online ben, terwijl ik al anderhalf jaar geen subscription heb gekocht, iemand is al mijn characters af gegaan en heeft dus waarschijnlijk alle spullen verkocht en mijn geld gejat.
Ik kan nu helemaal niet meer op mijn Battle.net account komen omdat die persoon al mijn account informatie heeft veranderd, battle.net geeft nu aan dat mijn e-mail adres niet herkend wordt in combinatie met mijn naam dus ik kan ook geen nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik ben nu dus flink chagrijnig dat iemand in 1 middag meerdere accounts van mij heeft over genomen en ik vraag me dus ook af hoe ik dit kan stoppen..
Ik heb zelf al 3x een volledige virusscan van AVG gedraaid en 2x een volledige scan met malwarebytes en het lijkt erop dat ik geen virus/trojan heb maar hoe komt die persoon dan nogsteeds op mijn accounts?

Ik hoop dat iemand een idee heeft om dit te stoppen, ik heb ook al geprobeerd mijn oude mail account te verwijderen maar dit duurt 270 dagen voordat het helemaal weg is en op het moment dat ik zelf of die andere persoon inlogged wordt die account ook gewoon weer geactiveerd dus daar heb ik ook geen zak aan.

Ik begin het zowat op te geven dit.. :-(

• Hajame
  • Laatst online: 09:27
naar blizzard kun je gewoon mailen, hierbij stuur je wat bewijs mee als jedat nog hebt. eventueel welk lvl al je characters zijn, je naam, eventueel subscription history. zo heb ik mijn gehackte wow account terug gekregen :)

en je msn,, nja die ben je gewoon kwijt, ik kon op geen mogelijkheid mijn email meer terug krijgen...

[Voor 18% gewijzigd door Hajame op 30-06-2011 16:15]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
Hotmail adres kan je gewoon laten recoveren bij microsoft, ze vragen alleen wel redelijk wat info:
-mensen in je contact list
-mails+subjects
-secret question+antwoord
-adres+woonplaats+
-eventuele oude adressen
-eventueel creditcard gegevens.

[Voor 7% gewijzigd door Verderf op 30-06-2011 16:19]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Redblader
fenylalaline schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:15:
naar blizzard kun je gewoon mailen, hierbij stuur je wat bewijs mee als jedat nog hebt. eventueel welk lvl al je characters zijn, je naam, eventueel subscription history. zo heb ik mijn gehackte wow account terug gekregen :)
Ik heb al een account recovery aangevraagd waarbij ik een serial-key moest opgeven van 1 van mijn geregistreerde spellen maar daar heb ik nog steeds geen mail van gekregen.

Maar dat is ook niet het belangrijkste, zolang die andere persoon vrij is om mijn mail adressen te gebruiken wanneer hij wil schiet ik er namelijk nog niks mee op :(

Het lijkt er eerlijk gezegd op dat het een overijverige chinees is die tijd zat heeft om er constant mee bezig te zijn, en kennelijk van meerdere markten thuis is (WoW gold stelen, spam versturen).
Ik weet alleen dus niet hoe hij telkens weer die wachtwoorden krijgt, ik denk dat het via mijn oude mail gaat en dat hij iets heeft ingesteld dat hij daar zelf een nieuw wachtwoord kan aanvragen ofzo..

@ Verderf

Ik kan zelf dus wel op mijn hotmail inloggen, het probleem zit hem er vooral in dat die andere persoon dat ook kan en ik denk niet dat een recovery daar veel mee gaat helpen :X

[Voor 8% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 16:21]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Redblader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:20:
ik denk dat het via mijn oude mail gaat
Heb je al contact opgenomen met de beheerder?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:26
Het MSN is helemaal niet gehacked. Er is alleen toegang verkregen tot één enkel account, waarbij het gratis mailaccount zelf en wat virtuele meuk uit een computerspelletje verloren zijn gegaan. Hiervoor hoeft niet zo'n paniekerige topictitel gebruikt te worden.

Ben je toevallig journalist? :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Redblader
The Zep Man schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:21:
Het MSN is helemaal niet gehacked. Er is alleen toegang verkregen tot één enkel accountje, waarbij een gratis mailaccount en virtuele meuk uit een computerspelletje verloren zijn gegaan. Hiervoor hoeft niet zo'n paniekerige topictitel gebruikt te worden.

Ben je toevallig journalist? :+
Het trekt wel veel mensen aan, de titel O-)

En ik weet ook wel dat dit niet echt hacken is, maar de meeste mensen zullen het toch hacken gaan noemen als je het hier over hebt.
En het zijn wel gratis mail adressen maar daar heb ik wel alles op geregistreerd staan..
Overigens maakt het me niet zo veel uit wat er gebeurd met mijn WoW account, maar er staan alleen ook veel andere blizzard spellen op mijn Battle.net account en die ben ik nu ook kwijt.

[Voor 3% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 16:25]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

The Zep Man schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:21:
Het MSN is helemaal niet gehacked. Er is alleen toegang verkregen tot één enkel account
Eén van de honderdduizend definities van hacken luidt 'wederrechtelijk toegang verkrijgen'.

edit: zie nu dat je MSN in de stricte zin gebruikt, i.t.t. TS.

[Voor 11% gewijzigd door 8088 op 30-06-2011 16:33]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• The Zep Man
Redblader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:24:
[...]

Het trekt wel veel mensen aan, de titel O-)
Conclusie: je zou een goede sensatiejournalist zijn. Had je er niet meteen "cyberaanval" van kunnen maken?
En ik weet ook wel dat dit niet echt hacken is, maar de meeste mensen zullen het toch hacken gaan noemen als je het hier over hebt.
Het lijkt me sterk dat er iets gehacked is op technisch niveau. De kans is groter dat je wachtwoord geraden, waarvoor jij verantwoordelijk bent. Nu valt dat wellicht ook onder de brede term hacken. Evengoed is MSN zelf niet gehacked. Jouw account/wachtwoord-combinatie is gehacked.
En het zijn wel gratis mail adressen maar daar heb ik wel alles op geregistreerd staan..
Des te meer reden om een goed wachtwoord te kiezen.
En wat er gebeurd met mijn WoW account maakt me niet zoveel uit, er staan alleen ook veel andere blizzard spellen op mijn Battle.net account en die ben ik nu ook kwijt.
Des te meer reden om te beginnen met deze procedure: verander eerst alle gegevens van je mailadres (ook de 'geheime vraag' en andere details die gebruikt worden bij de recovery van je mailadres) en je wachtwoord naar iets fatsoenlijks en niet te raden. Ga pas daarna aan de slag met het verkrijgen van je andere accounts.

[Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 30-06-2011 16:32]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

En check eens of er geen forward van je mail is ingesteld. installeer je pc opnieuw zodat je zeker weten weer vrij bent van meuk :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• The Zep Man
mrsar schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:33:
En check eens of er geen forward van je mail is ingesteld. installeer je pc opneiuw zodat je zeker weten weer vrij bent van meuk :)
Wacht met het opnieuw installeren van de PC. Regel eerst de online zaken (eventueel via een live Linux distributie, die je meteen kan gebruiken om backups te maken van belangrijke gegevens).

[Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 30-06-2011 16:34]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm toevallig niet ingelogd op een of andere site waar je je wachtwoord in moest geven?
En als dat wachtwoord voor meerdere accounts geldt tja dan is het meestal appeltje-eitje.

Zo ben ik ook wel eens zo stom geweest om een keer mijn steam wachtwoord in te geven op een website. Toen werd ik binnen een paar seconden ook uitgelogd uit Steam. Na contect en fotos met teksten opgestuurd te hebben (support) ticket gelukkig mijn account weer teruggekregen.

Heb toen voorgenomen om maar ene Kee-pass database bij te houden en daar alles in te zetten.

Schrok er vorige keer ook van toen ik een bedrijf belde voor een zakelijk wachtwoord dat ze dat daar gewoon clear tekst konden lezen ! Ze gaf ook aan dat er sommige waren die toch het schaamrood op de kaken kregen toen ze belden voor het wachtwoord wat ze hadden ingevoerd.
Geeft toch aan dat er ook websites zijn (forum ed) waarbij je denkt dat je algemene wachtwoord veilig is maar daar gewoon clear text bekend is .

Maar goed kijk eens in msn als je je wachtwoord heb gewijzigd of er niet ergens een tweede adres staat waar meldingen naar toe zijn gegaan. Meestal moet je een tweede adres opgeven en die krijgt dan een mail met de melding dat het wachtwoord is aangepast. Als ze dat niet willen moeten ze op een linkje klikken.

Anders inloggen en je contacten gauw backuppen en verwijderen en een nieuwe account aanmaken.
Controleer ook of er geen andere zaken nog gelinkt staan aan je oude account.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Redblader
The Zep Man schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:31:

Des te meer reden om te beginnen met deze procedure: verander eerst alle gegevens van je mailadres (ook de 'geheime vraag' en andere details die gebruikt worden bij de recovery van je mailadres) en je wachtwoord naar iets fatsoenlijks en niet te raden. Ga pas daarna aan de slag met het verkrijgen van je andere accounts.
Dit heb ik al gedaan, maar ik heb nog steeds geen mail binnen van Blizzard.
Ook lijkt het me sterk dat iemand mijn wachtwoord gewoon raad, dan moet die persoon wel erg veel geluk gehad hebben aangezien het gewoon een vrij goed wachtwoord was met letters/cijfers.
Ik heb beide wachtwoorden nu al meerdere keren veranderd maar deze persoon krijgt telkens weer toegang tot het oudste mail adres en vraagt dan een wachtwoord aan voor mijn huidige adres.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 13:24

E-Vix

Nu met sneeuw!

Controleer dan bij je oudste mail adres eerst eens even wat daar al alternatief mail adres ingevuld staat. Wellicht staat daar gewoon het adres van de oplichter, en dan kan hij doodleuk telkens via dat adres je wachtwoord resetten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Redblader
E-Vix schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:43:
Controleer dan bij je oudste mail adres eerst eens even wat daar al alternatief mail adres ingevuld staat. Wellicht staat daar gewoon het adres van de oplichter, en dan kan hij doodleuk telkens via dat adres je wachtwoord resetten.
Het alternatief mail adres is het oude mail adres van mijn moeder, ik heb nu in ieder geval alles veranderd wat ik veranderen kan bij mijn huidige mail adres en hoop dat die andere persoon er nu niet meer op kan, dat andere mail adres kan me gestolen worden alleen mijn xbox live profiel is daarmee verbonden maar dat moet dan maar.

Ook zoiets vreemds, ik kan mijn Xbox Live ID niet omzetten naar een ander mail adres omdat ik toestemming nodig heb van mijn ouders en wanneer ik dan het mail adres + wachtwoord ingevuld heb wordt het niet geaccepteerd dus ik zit alleen met mijn Xbox 360 vast aan het oude mail adres..

Hopelijk reageert Blizzard ook binnenkort dan kan ik dat ook allemaal weer regelen.
Heeft er iemand ervaring met een account recovery bij Blizzard en hoe lang het duurt voor je een mail krijgt?
Na het afronden van alle stappen stond er namelijk dat er een mail verstuurd was maar dat is al 2 uur geleden en heb nog niks gekregen.
Ik neem aan dat dit gewoon een geautomatiseerd systeem is dus dan zou het niet al te lang mogen duren :/

[Voor 14% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 16:59]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Live / Hotmail - > Rechts onder je naam -> Accountservives :

Wachtwoordherstelgegevens
Laat ons weten waarheen we meldingen moeten verzenden als het wachtwoord opnieuw moet worden ingesteld. Deze informatie helpt ons bij het controleren van de eigenaar van dit account.

E-mail:
Toevoegen <afhaalchineesspamadres@nummer 11met @ nasi.ch Bevestigd Verwijderen

Daar zul je het moeten verwijderen (Als het kan)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:08
verander je geheime vraag.... zeer belangrijk. Dit is de makkelijkste manier om na X tijd gewoon terug je mail te kapen.

[Voor 44% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-06-2011 17:04]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Redblader
Sc0rPi0N schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:00:
Live / Hotmail - > Rechts onder je naam -> Accountservives :

Wachtwoordherstelgegevens
Laat ons weten waarheen we meldingen moeten verzenden als het wachtwoord opnieuw moet worden ingesteld. Deze informatie helpt ons bij het controleren van de eigenaar van dit account.

E-mail:
Toevoegen <afhaalchineesspamadres@nummer 11met@nasi.ch Bevestigd Verwijderen

Daar zul je het moeten verwijderen (Als het kan)
Ik heb mijn oude mail adres daar inderdaad mee verwijderd net, en mijn wachtwoord opnieuw veranderd.
Als het goed is kan die persoon dus ook niet meer bij mijn huidige mail adres komen.
Overigens vind ik wel dat die opties wel heel erg verstopt staan, heb echt een tijd moeten zoeken voor ik het gevonden had. 8)7

Ik heb net nog een keer een account recovery geprobeerd en er staat nu dat ze er al mee bezig zijn, die mail zal dus nog wel komen over een tijdje (hoewel er dus staat dat ik een mail met mijn ticket nummer moet hebben gehad)
Icekiller2k6 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:04:
verander je geheime vraag.... zeer belangrijk. Dit is de makkelijkste manier om na X tijd gewoon terug je mail te kapen.
Dit heb ik ook gedaan inderdaad, hoewel ik me af vraag hoe iemand hier achter komt aangezien dit een persoonlijk antwoord was dat ik ook nergens op internet heb gezet en wat de meeste mensen die ik ken nog niet eens weten.

Hoop in ieder geval dat ik er nu ongeveer klaar me ben, alleen Blizzard nog :)

[Voor 20% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 17:07]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel gede-sensationaliseerd :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Redblader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:04:
[...]

Ik heb mijn oude mail adres daar inderdaad mee verwijderd net, en mijn wachtwoord opnieuw veranderd.
Als het goed is kan die persoon dus ook niet meer bij mijn huidige mail adres komen.
Overigens vind ik wel dat die opties wel heel erg verstopt staan, heb echt een tijd moeten zoeken voor ik het gevonden had. 8)7

Ik heb net nog een keer een account recovery geprobeerd en er staat nu dat ze er al mee bezig zijn, die mail zal dus nog wel komen over een tijdje (hoewel er dus staat dat ik een mail met mijn ticket nummer moet hebben gehad)
Goed zo ik moest ook even zoeken net. En mailtjes naar Blizzard ed kan het zijn dat het wat langer duurt.
Niet alleen met het tijdsverschil maar ook met de andere berg aanvragen.
Ik had er als mod 1111 one one one !!11!!1 111 1 one one one ... achter gezet. :+

[Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 30-06-2011 17:08]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Redblader
Sc0rPi0N schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:07:

Ik had er als mod 1111 one one one !!11!!1 111 1 one one one ... achter gezet. :+
Ik had de titel eigenlijk niet zo bedoeld, het was meer van ''mijn MSN is gehacked'' waarmee ik mijn account bedoelde maar ik dacht er even niet over na dat mensen dat natuurlijk anders konden opvatten :+

Ik neem aan dat bij een account recovery de mail wel naar het mail adres gaat dat ik daar opgeef?
Niet dat Blizzard die mail naar het geregistreerde mail adres stuurt wat dus niet van mij is :/

Maar misschien is het wel gewoon erg druk, een vriend van me had een in-game ticket voor me geopend met een wachttijd van 2+ dagen :X

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:08
Redblader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:04:
[...]

Dit heb ik ook gedaan inderdaad, hoewel ik me af vraag hoe iemand hier achter komt aangezien dit een persoonlijk antwoord was dat ik ook nergens op internet heb gezet en wat de meeste mensen die ik ken nog niet eens weten.

Hoop in ieder geval dat ik er nu ongeveer klaar me ben, alleen Blizzard nog :)
Het eerste wat je doet als je een wachtwoord weet is geheime vraag veranderen, de vraag hetzelfde maar antwoord veranderen.

Zo kun je altijd terug in de email account .. ook al heb je hem "terug"..

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Redblader
Icekiller2k6 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:21:
[...]

Het eerste wat je doet als je een wachtwoord weet is geheime vraag veranderen, de vraag hetzelfde maar antwoord veranderen.

Zo kun je altijd terug in de email account .. ook al heb je hem "terug"..
Dat antwoord was nog gewoon hetzelfde aangezien ik daarmee geprobeerd heb mijn account terug te nemen, ik kon zelf ook nog het wachtwoord veranderen waardoor die andere persoon en ik elke keer de wachtwoorden aan het veranderen waren.

Maar ik laat mijn oude mail adres maar voor wat het is, als het goed is is er totaal geen connectie meer tussen mijn oude en huidige mail adres dus het enige wat die persoon kan doen is doorgaan met spam verzenden.

[Voor 31% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 17:27]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Eerste wat ik aan denk is een keylogger, je geeft zelf ook al dat het op een middag meerdere malen is misgegaan. Begin eens met het wijzigen van je wachtwoorden vanaf een andere computer dan die van jezelf. Daarna zou ik zelf beginnen met het veiligstellen van data en andere wachtwoorden (modem, router, belastingdienst, IB-groep, etc.) en mijn computer formatteren.

Better safe than sorry.

• Redblader
UTwizard schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:34:
Eerste wat ik aan denk is een keylogger, je geeft zelf ook al dat het op een middag meerdere malen is misgegaan. Begin eens met het wijzigen van je wachtwoorden vanaf een andere computer dan die van jezelf. Daarna zou ik zelf beginnen met het veiligstellen van data en andere wachtwoorden (modem, router, belastingdienst, IB-groep, etc.) en mijn computer formatteren.

Better safe than sorry.
Mijn oude mail adres is al eerder overgenomen door die persoon, de oudste spam mails die verzonden waren vanaf mijn adres zijn een paar maanden oud.
Het probleem was meer dat hij er op een gegeven moment op een of andere manier is achter gekomen dat hij mijn wachtwoord kon wijzigen, het wijzigen van mijn wachtwoord werd ook echt aangevraagd via dat mail adres en dat was niet nodig geweest als ik een keylogger had, ik zit dagelijks op MSN en met een keylogger was mijn account wel eerder over genomen lijkt me.

Ook zou die keylogger wel erg goed verstopt moeten zijn als hij door alle scan van meerdere programma's is heen gekomen, dus als er nu niks meer gebeurd laat ik het hier bij, mocht het weer opnieuw beginnen ga ik wel voor een verse windows install :X

Edit: hoewel die persoon dus wel telkens het wachtwoord voor mijn oude mail adres wist, als ik het veranderde kon hij er nog gewoon op komen zonder het wachtwoord zelf opnieuw te veranderen. :?

[Voor 7% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 17:50]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Misschien is 'ie continu ingelogd.
Redblader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:23:
Maar ik laat mijn oude mail adres maar voor wat het is, als het goed is is er totaal geen connectie meer tussen mijn oude en huidige mail adres dus het enige wat die persoon kan doen is doorgaan met spam verzenden.
't Minste wat je kunt doen is bij het beheer aangeven dat je er geen toegang meer toe hebt en dat 't nu misbruikt wordt voor o.a. spam.

[Voor 87% gewijzigd door 8088 op 30-06-2011 19:40. Reden: +geen]

• Redblader
Ik heb net een mail gekregen van Blizzard en ik kan weer op Battle.net inloggen, alleen mijn spellen zijn geblokkeerd omdat ik dus gehacked was.

Nu kreeg ik alleen een mail van blizzard waarin staat:

''Once this is done please respond to this help response ticket with the information requested below attached as a text file:''

Waar moet ik dit dan heen sturen?
Het mail adres waar dit vandaan komt is no-reply @ blizzard.com dus het lijkt me vreemd als ik daar op moet reageren.

Edit: gevonden, moest via de site ipv. via de mail O-)

[Voor 6% gewijzigd door Redblader op 30-06-2011 19:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 378409

Redblader schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:20:
Ik kan zelf dus wel op mijn hotmail inloggen, het probleem zit hem er vooral in dat die andere persoon dat ook kan en ik denk niet dat een recovery daar veel mee gaat helpen :X
Als jij nog kunt inloggen, dan verander je natuurlijk meteen je password en je secret question, dan kan die andere persoon daarna in ieder geval niet meer inloggen.

En denk eraan:

1. Doe dit natuurlijk vanuit een veilig systeem (ubuntu live CD bijvoorbeeld), dus niet vanaf je eigen PC als je vermoed dat daar misschien spyware ofzoiets draait.

2. Neem een fatsoenlijk password, dus niet <naam van je kat>+<jouw geboortejaar>.
Passwords zoals gZ1e(bY8S#g7&TnU9Raj}L%4 zijn bijvoorbeeld wel veilig. Idem dito voor je secret question.

3. Gebruik nooit hetzelfde wachtwoord voor verschillende sites of accounts. Moeilijk te onthouden? Klopt, gebruik daarom iets als KeePass met voor ieder account een random uniek password, en jij onthoudt alleen je master password.

4. Als er mail vanaf jouw adres is verstuurd, wil dat nog niet zeggen dat ze je hotmail hebben gehacked (al is dat bij jou waarschijnlijk wel het geval, gezien de andere zaken). Iedereen kan emails sturen met iedere gewenste willekeurige from-naam en -adres. Die from info van emails is net zo betrouwbaar als een random afzender achterop een envelop. Als het in je hotmail outbox staat, dan is er wel echt ingelogd op je account door een ander.

• Redblader
Anoniem: 378409 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:20:
[...]

Als jij nog kunt inloggen, dan verander je natuurlijk meteen je password en je secret question, dan kan die andere persoon daarna in ieder geval niet meer inloggen.

En denk eraan:

1. Doe dit natuurlijk vanuit een veilig systeem (ubuntu live CD bijvoorbeeld), dus niet vanaf je eigen PC als je vermoed dat daar misschien spyware ofzoiets draait.

2. Neem een fatsoenlijk password, dus niet <naam van je kat>+<jouw geboortejaar>.
Passwords zoals gZ1e(bY8S#g7&TnU9Raj}L%4 zijn bijvoorbeeld wel veilig. Idem dito voor je secret question.

3. Gebruik nooit hetzelfde wachtwoord voor verschillende sites of accounts. Moeilijk te onthouden? Klopt, gebruik daarom iets als KeePass met voor ieder account een random uniek password, en jij onthoudt alleen je master password.

4. Als er mail vanaf jouw adres is verstuurd, wil dat nog niet zeggen dat ze je hotmail hebben gehacked (al is dat bij jou waarschijnlijk wel het geval, gezien de andere zaken). Iedereen kan emails sturen met iedere gewenste willekeurige from-naam en -adres. Die from info van emails is net zo betrouwbaar als een random afzender achterop een envelop. Als het in je hotmail outbox staat, dan is er wel echt ingelogd op je account door een ander.
Het is nu al opgelost, die persoon was te druk bezig met het leegroven van mijn World of Warcraft account (waar eigenlijk bijna niks op staat) om te reageren op mijn wachtwoord veranderingen en via Blizzard heb ik mijn Battle.net account ook weer terug gekregen (inclusief gestolen spullen) :)

Het was wel duidelijk dat de mails vanaf mijn adres waren verstuurd, ze stonden in de outbox.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee