Toon posts:

previous next navigatie

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Anoniem: 168487

Topicstarter
Voor een nieuwe site die ik aan het bouwen ben, moet ik een previous/next navigatie hebben.

Nu heb ik al erg veel gezocht op het internet, maar ik kan niet vinden wat ik precies wil en mijn kennis hiervan is te weinig om deze codes te veranderen zodat het wel werkt zoals ik voor ogen heb.

Het is de bedoeling dat ik ergens in een bestandje 4 url's kan plaatsen in een bepaalde volgorde:
http://www.url1.nl/
http://www.url2.nl/
etc.

Vervolgens is het de bedoeling dat ik op mijn site kan navigeren tussen deze 4 url's, beginnend met: 'http://www.url1.nl/' en dan met previous terug kan naar 'http://www.url4.nl/ en met next verder kan naar 'http://www.url2.nl/

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Is dit überhaupt mogelijk wat ik wil? En zo ja, wie wil/kan mij helpen zodat ik snap wat ik moet doen.

Alvast bedankt.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Mijn browser heeft een back en forward knop. Wat mankeert daaraan? Of is het je bedoeling om de inhoud van die URLs te laden zonder de huidige pagina te verversen? Dan kun je van Ajax gebruikmaken.
Anoniem: 168487 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:22:
Nu heb ik al erg veel gezocht op het internet
Waar heb je naar gezocht?
deze codes
Welke codes?

[Voor 3% gewijzigd door 8088 op 30-06-2011 15:38]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Anoniem: 96523

Dit soort constructies worden (of eigenlijk werden) veel gebruikt bij gratis hostings, waarbij alle websites met elkaar verbonden waren.

De methode die gebruikt werd was gewoonweg het gebruik van frames;
In de bovenste frame word de website geladen (bv 90% van window) en in de onderste de volgende/vorige knoppen naar andere websites.

Nu zullen er een hoop mensen gaan schreeuwen dat je geen frames moet gebruiken, dus hier alvast een alternatief; javascript.

Maak een simpel scriptje dat in de footer van de pagina je navigatie plaatst. In het scripts zet je ook de lijst van de URL's. Dit script include je op elke website die je in de lijst wilt hebben, en dan werkt het exact zoals je wilt.

Het probleem is dan wel dat je toegang moet hebben tot de HTML van deze pagina's (of de eigenaar moet dit willen doen). Het werkt dus niet als je websites van derden wil "kapen".

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Als je dit soort vragen hier stelt zou ik mijn ondertitel snel veranderen.

Maar serieus, je vraag is mij niet duidelijk, wil je een site browser maken of gewoon url's van 1 domein kunnen parsen?

Mijn rig

Anoniem: 168487

Topicstarter
Anoniem: 96523 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:23:
De methode die gebruikt werd was gewoonweg het gebruik van frames;
In de bovenste frame word de website geladen (bv 90% van window) en in de onderste de volgende/vorige knoppen naar andere websites.
Dit is dus de constructie zoals ik het nu heb. Ik heb bovenin een balk met de navigatie knoppen: "previous" en "next". Onder deze balk zit dus een iframe (+- 90%) waarin content van andere sites staat. (content van derden waar ik geen invloed op heb) Via de navigatieknoppen moet er een andere site in het iframe geladen worden. Dit moeten 4 sites zijn die ik vooraf gekozen heb. Er moet dus geen einde aan zitten, je moet dus als je op site '4' zit, naar site '1' gaan als je op 'next' klikt.

Ik hoop dat het zo duidelijker is!
Is dit mogelijk? Hoe maak ik dit?
marko77 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:31:
Waarom zou ik mijn ondertitel snel moeten veranderen? Omdat jij dat zegt?
Mijn ondertitel zegt toch duidelijk: "webdesign". Dat is wat ik doe. Het ontwerpen van een website is toch duidelijk iets anders dan het scripten van een website! Ik heb kennis van HTML en maar zeer weinig van PHP en Javascript dus ik zie niet in waarom ik mijn ondertitel zou moeten veranderen.

Als je op mijn site kijkt zie je dat ik ook meer doe dan alleen het maken van websites, ik ben voornamelijk ontwerper geen programmeur.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 168487 op 30-06-2011 18:44]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zoals blijkt uit de voorgaande reacties kan dat, ja. Houd er wel rekening mee dat het includen van remote content risico's met zich meebrengt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Door te programmeren. Zo moeilijk is het niet om een iframe's src element te veranderen.

Dat brengt me bij de reden dat ik dit topic dicht ga gooien. Ik mis alle eigen inzet. Je geeft niet aan wat je geprobeerd hebt, wat er niet lukt, waar je naar gezocht hebt en zo verder. Nagenoeg alle punten uit de quickstart ontbreken. Verder kan ik niet veel van dit topic maken behalve een verkapt
scriptrequest.
marko77 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:31:
Als je dit soort reacties plaatst zou ik mijn houding veranderen. Staat een topic je niet aan, dan maak je een topic report (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif). Hier in het topic trollen doen we niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee