Toon posts:

Fan in de zijkant van m'n kast ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m'n Athlon 500 op 700 draaien en heb daarvoor zo'n Alpha cooler gekocht :)

draait perfect met maar een verhoging van .1 V (1,7 ipv 1.6)

maar die alpha cooler heeft fans die er bovenop zitten en dus tegen de zijkant van m'n kast blazen. Er zit in m'n kast een fan beneden en twee boven zodat er zo'n airflow van beneden naar boven ontstaat.

Maar de fans van de alpha cooler kunnen de warme lucht niet direct kwijt (tegen zijkant) dus moet ik hier nu een fan in de zijkant zetten, of evt een rooster alleen zodat de warme lucht weg kan ?

Ik weet dus ook niet of dit de airflow van beneden naar boven verkeerd beinvloed.

iemand suggesties ?

PS m'n athlon geeft bij 750 Mhz allemaal exception errors nog voordat een OS gestart is. Is hier voorbij te komen door bijvoorbeeld de core spanning nog meer te verhogen of is het gewoon dat de athlon niet sneller kan (die van mij dan he ) :(

mzzl by kruger

Verwijderd

Dat wat die errors betreft moet je gewoon even uitproberen met voltage.

Dat gat in de zijkant vind ik een goed idee, ik wil dat ook, maar mijn zijplaten van mijn Inwinkast zijn nogal stevig, dus ik heb niet zo gauw een idee hoe dit te doen, maar het helpt zeker, en brengt je airflow niet in gevaar, als je ook nog evt. een soort kartonnen tunnel maakt nar de fans...

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

HARRY:
een gat maken in je inwin?
wat dacht je van een gaatje er boren en dan met een decoupeerzaag de rest?

Verwijderd

Ik heb aan bijde kanten van mijn inwin bigtower 2 20cm 220 volt fabriekskoelers zitten. Heel simpel gaatje boren en met decoupeerzaag er daarheen. Trouwens met zulke grote koelers heb je een Gigantische airflow wat niet te vergelijken is met gewone blazertjes :) PIII 450@600 wordt niet meer dan 21 graden met maar 1 koeler aan en 15 met alle 4. Lekker toch ??

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ja heel mooi -NOSFERATU-. Is het net of de stofzuiger van je moeder naast je staat te loeien. Wordt er 's nachts door de buren aangebeld dat ze niet kunnen slapen en zo. :)
(no offence)

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
Daylights, wellicht een kleine oplossing.
zit hier met Aopen HQ08 hightower.
Groep een 2x 12V sunon fans
Groep twee slot, bxchipset en frontal koeler.
Groep drie 2x 220V fans.

groep een/drie elk onder een switch. `s avonds kan je hier en daar wat uitzetten, 220V niet specifiek nodig met een cumine 500 @ 700Mhz, maar kan geen kwaad.

groep vier wordt sappig!
2x 50Watt peltiers met 2x 12V sunons ernaast
om v5 5500 eens tot de limit te pushen. dat terzijde.

Verwijderd

Weet wat ook een zeer vette oplossing is:
Afbeeldingslocatie: http://www.melcor.com/airtoair.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.melcor.com/pix150.jpg

Gewoon Peltier dus!

Kan je je kast volkomen dichthouden.

Greetinz

Newt

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Err.... Wat is dat???
En hoe moet ik het zien???

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

admiral866

The King Personality Disorder

ja hoe moet dat ding werken??

en duurt het nog erg lang met die oc-shop ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dus maar wel een fan in de zijkant van m'n kast zet (trouwens Aopen HX08 geloof ik). Dan zet ik dat ding wel zo dat ie ook nog warmte van m'n geforce kaart wegzuigd want dat ding wordt ook ergug warm :(

Maare ik heb die temperatuur controle ding van de conrad gehaald, en die zo goed als het ging tussen de koelplaat en m'n athlon gezet en dan geeft ie nog 38 C aan :(

die alpha moet toch wel beter coolen dacht ik zo ??? (met kast dicht he)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
-NOSFERATU-: Hebbie ook plaatjes van je windtunnel?? ;)
Ben errugh benieuwd...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1