Toon posts:

Home cinema set hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-04 20:36
budget: +/- 1800 €

Hallo mensen,

Ik heb veel rond gezocht op het internet naar een goeie home cinema set. Echter kan ik zelf niet meer bepalen waarvoor ik moet kiezen ik raak helemaal in de war! De één zegt je kan beter een losse receiver kopen i.c.m. 5.1 speakers of eventueel uitbreiden naar 7.1. En de ander zegt je kan beter een set kiezen. Ik krijg hier absoluut geen hoogte van, aangezien ik ook geen expert ben op dit gebied hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

TV: UE55D8000
Mediaplayer: PS3? of eventueel dat ik er 1 bij koop.

Wat wil ik ?

Nou, ik heb een prachtig beeldscherm gekocht en ik wil hiervan volop genieten met super strak beeld ( niet ter zake) en super mooi geluid ( wel terzake ;) ) zoals ik eerder heb gezegd heb ik een beetje rond gezocht op het internet en de naam Harman Kardon sprak mij direct aan, weet niet waarom, haha. Hier op opstelling van mijn keuzes.

Receiver + 5.1 speakers :

-Receiver:Harman Kardon AVR360
-5.1 speakers: Harman Kardon HKTS 20BQ/230 satellietsysteem

Home Cinema Set:

- Harman Kardon BDS 800/230 5.1 Home cinema set met blu-ray speler
- Harman Kardon HD Vision 5.1 Home cinema set met blu-ray speler

Suggesties zijn welkom, ook van andere merken, zolang het kwaliteit er maar niet slechter op wordt. Bedankt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik zelf zou persoonlijk nooit voor een HK set gaan en altijd voor losse boxen en een merk receiver.
Waarvoor je met dat budget zeker meer waar voor je geld gaat krijgen dan een HK setje

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Met dit budget zou ik gewoon voor losse componenten gaan. Dus losse receiver, speakers en wellicht een Blu-rayspeler. Als je 1800 euro uit gaat geven aan een kant en klare 5.1 set is dat gewoon zonde. Verder zou ik met een budget als dit geen surround sets kopen met kleine satellieten. Sinds gisteren is het me pas duidelijk geworden hoe slecht dergelijke dingen eigenlijk af zijn te stellen. Als de ruimte het toelaat - het budget doet dat zeker - dan zou ik voor de fronts zeker voor een paar mooie vloerstaanders gaan of anders een paar mooie monitoren. Center en rears kunnen natuurlijk altijd in de vorm van monitoren worden gezocht. Dergelijke speakers geven een veel beter (voller) geluid dan satellietjes doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 09:57
HK is een prima merk en levert in mijn opzicht een van de betere compacte surround sets. Zowel de set met losse receiver en de all-in-one set is goed. Het voordeel van het gebruik van losse componenten (dus losse receiver, blue ray, etc) zijn de uitbreidingsmogelijkheden. Een all in one setje is misschien net weer wat makkelijker aansluiten, aansturen, compacter en vaak goedkoper.

Maar ook mijn voorkeur gaat uit naar werken met losse componenten omdat daar toch een betere geluidskwaliteit mee te krijgen valt. En met jouw budget moet dat goed kunnen.

Ik heb zelf een Onkyo sr-607 receiver staan waar ik erg tevreden over ben. Er zijn natuurlijk meer merken en dat geld ook voor de speakers.Daarnaast kun je overwegen om naar zuil speakers of boekenplank speakers te kijken omdat de geluidskwaliteit aanzienlijk beter is dan de kleine satelliet speakers.
Als ik jou was zou ik gewoon naar een audio winkel en daar vragen om een paar demonstraties want er zijn veel verschillende combinaties te beluisteren binnen jouw budget.

weetikveel!

• Mektheb
weetikveel! schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:21:
HK is een prima merk en levert in mijn opzicht een van de betere compacte surround sets. Zowel de set met losse receiver en de all-in-one set is goed. Het voordeel van het gebruik van losse componenten (dus losse receiver, blue ray, etc) zijn de uitbreidingsmogelijkheden. Een all in one setje is misschien net weer wat makkelijker aansluiten, aansturen, compacter en vaak goedkoper.

Maar ook mijn voorkeur gaat uit naar werken met losse componenten omdat daar toch een betere geluidskwaliteit mee te krijgen valt. En met jouw budget moet dat goed kunnen.

Ik heb zelf een Onkyo sr-607 receiver staan waar ik erg tevreden over ben. Er zijn natuurlijk meer merken en dat geld ook voor de speakers.Daarnaast kun je overwegen om naar zuil speakers of boekenplank speakers te kijken omdat de geluidskwaliteit aanzienlijk beter is dan de kleine satelliet speakers.
Als ik jou was zou ik gewoon naar een audio winkel en daar vragen om een paar demonstraties want er zijn veel verschillende combinaties te beluisteren binnen jouw budget.
Die mening share ik gelukkig niet ik zou zelf geen Onkyo aanraden tenzij ze een jaar of 10 oud zijn.
En zou ik in het geval van losse componenten eerder richting marantz / denon / nad / rotel kijken, en 2e hands zou ook nog goed kunnen.
Heb je misschien een flagship voor een mooie prijs.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

weetikveel! schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:21:
Het voordeel van het gebruik van losse componenten (dus losse receiver, blue ray, etc) zijn de uitbreidingsmogelijkheden. Een all in one setje is misschien net weer wat makkelijker aansluiten, aansturen, compacter en vaak goedkoper.
Een all-in-one en losse componenten schelen niet heel veel qua aansluiten. Het is bij beide een kwestie van de goede draden in de goede ingangen doen. Het afregelen van losse componenten is zelfs vele malen makkelijker, vooral als het om de speakers gaat. Het afregelen van een setje als bijvoorbeeld de Harman Kardon is zeer lastig. Dit omdat je te maken hebt met speakers welke een groot deel van het bereik niet weer kunnen geven en dat daarom de subwoofer dit moet doen. Maar om de subwoofer dan weer netjes af te stellen is een hels karwei, puur omdat je soms tot crossovers van 150 of meer Hz moet gaan om de satellieten aan te vullen. Met vloerstaanders/monitoren welke al wat lager van zichzelf gaan is dat vele malen makkelijker. Zeker ook omdat je bij kant en klare setjes lang niet altijd beschikt over bijvoorbeeld het opgegeven bereik. Niet dat je je daar blind op moet staren, maar het is wel een makkelijk begin om te hebben en die waarden als basis te gebruiken.

• plank
FeaR schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:07:
Met dit budget zou ik gewoon voor losse componenten gaan. Dus losse receiver, speakers en wellicht een Blu-rayspeler. Als je 1800 euro uit gaat geven aan een kant en klare 5.1 set is dat gewoon zonde. Verder zou ik met een budget als dit geen surround sets kopen met kleine satellieten. Sinds gisteren is het me pas duidelijk geworden hoe slecht dergelijke dingen eigenlijk af zijn te stellen. Als de ruimte het toelaat - het budget doet dat zeker - dan zou ik voor de fronts zeker voor een paar mooie vloerstaanders gaan of anders een paar mooie monitoren. Center en rears kunnen natuurlijk altijd in de vorm van monitoren worden gezocht. Dergelijke speakers geven een veel beter (voller) geluid dan satellietjes doen.
Dus ik heb even weer gekeken.

En heb wat samengesteld:

Receiver: Marantz SR6004
Center Speaker: KEF iQ60c 1x
Front Speakers: Jamo S 606
Rear Speakers: Jamo S 602
Subwoofer: Jamo Sub 200

Vertel me wat jullie ervan vinden, en als of dit beter is dan de samenstellingen (in mijn eerste post) van HK.

• Mektheb
Ik persoonlijk vind het al een hele verbetering tegen over de HK setjes, maar dat is mijn menig.
Hoe de Jamo S klinkt durf ik je niet te vertellen heb heel geen ervaring met Jamo.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:47
therick schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Dus ik heb even weer gekeken.

En heb wat samengesteld:

Receiver: Marantz SR6004
Center Speaker: KEF iQ60c 1x
Front Speakers: Jamo S 606
Rear Speakers: Jamo S 602
Subwoofer: Jamo Sub 200

Vertel me wat jullie ervan vinden, en als of dit beter is dan de samenstellingen (in mijn eerste post) van HK.
Receiver is wat mij betreft goede keuze, heb 'm zelf tenslotte ook :P

Als je voor Jamo gaat zou ik de complete set nemen en niet de KEF center los.
Jamo HCS5 is dat als ik me niet vergis.

• plank
[TLT]Lynx schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Receiver is wat mij betreft goede keuze, heb 'm zelf tenslotte ook :P

Als je voor Jamo gaat zou ik de complete set nemen en niet de KEF center los.
Jamo HCS5 is dat als ik me niet vergis.
Thanks! Jah, nu is de keuze op moment bepaald om de met de marantz receiver + Jamo 606 HCS5 te nemen. Misschien dat iemand mij nog op andere gedachten kan brengen. Ben benieuwd.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jamo S608 in plaats van de S606? En dan wellicht de versie zonder subwoofer aangezien je dan voor jezelf de optie open kan laten of een subwoofer wel of niet nodig is. Soortgelijke qua subwoofer kwam hier ook aan bod. Verder schijnt de Jamo S608 toch een stukje volwassener te zijn dan de S606.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plank
Jamo 608 HSC 3 kwam ik tegen dus zonder subwoofer.. Welke subwoofer moet ik er dan bij gaan nemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 22:56

Montana

X-H2 ..what else !

Omdat het in je vraag staat vermeld:
Ik heb nu drie weken het Harman Kardon BDS 800 setje, dus met de BDS 5 en de boxen HKTS 60.

Lang gezocht naar iets wat past binnen de kosten maar ook qua bedienings gemak voor de anderen in huis (lees vrouw) en ook een goed geluid geeft en dat de boxen ook niet te groot en prominent aanwezig zijn ( eisen van de andere gebruiker!)

Ik ben zeer tevreden over wat ik heb gekocht. Geluid / beeld uitstraling etc.

Opmerking qua prijzen:
Het setje staat gemiddeld voor € 1500,= over al te koop (winkel en internet)
De BDS 5 voor € 999,= en de HKTS 60 ook voor € 999,=

Zelf heb ik het gekocht voor € 1099,= ( de BSD 800 als set) nieuw in de doos in een winkel met
alle garantie etc. Wil je meer weten dan stuur je maar een PM

Toch nog een aanvulling, ik gebruik ook een Apple TV2 voor de muziek en film dat werkt perfect.

[Voor 6% gewijzigd door Montana op 01-07-2011 12:54]

iMac K5 27" i9 | Macbook Air M1 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF150-600 | XF80 | XF30 | XF16-80 | XF 70-300 | Sigma 56 mm X-Mount | Sigma 16 mm X-Mount | Sigma 30 mm X-Mount

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee