Toon posts:

Outlook maakt geen verbinding met Microsoft Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 09:38
Ik heb het volgende probleem waar ik tegenaan loop.

Ik heb al een jaar probleemloos een server draaien met server standard 2003 incl exchange.
Nu is het zo dat ik sinds gisteren een ssd in mijn pc geplaatst hebt en dus Windows 7 Pro 32Bits opnieuw moest installeren.

Nu krijg ik bij het instellen van een nieuw exchange account in outlook de volgende melding te zien:
''Kan de actie niet voltooien. De verbinding met Microsoft exchange server is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.''

Ik kan de server wel pingen, zowel op naam als ip.
IMAP werkt gewoon perfect, ook nooit geen problemen mee gehad maar dit staat hier even buiten.

Uiteraard heb ik ook het e.e.a. geprobeerd op te zoeken alleen de foutmelding die ik te zien krijg is een nogal.. algemene melding waar ik niet verder mee kom.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
en over welke Outlook versie hebben wij het dan??

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 09:38
degroot schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:54:
en over welke Outlook versie hebben wij het dan??
Het gaat in mijn geval om Outlook 2007 maar de 2003 en de 2010 versie geven dezelfde foutmelding.

Het gekke is dat mijn bestaande pc's met elk een ander exchange account het gewoon doen en dit probleem niet hebben.

[Voor 18% gewijzigd door Birdie_NL op 01-07-2011 08:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06
brndst schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:48:
[...]

Het gaat in mijn geval om Outlook 2007 maar de 2003 en de 2010 versie geven dezelfde foutmelding.

Het gekke is dat mijn bestaande pc's met elk een ander exchange account het gewoon doen en dit probleem niet hebben.
Vergeten PC aan te melden op het domein? DNS niet juist ingesteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je server draait, de rest van je clients werken gewoon, dus geen server-issue maar een Office|Outlook config dinges :)

>> OFF

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee