Toon posts:

Home Cinema vraagje ( nummer zoveel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Hoi allemaal,

Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar een geschikt setje voor in mijn nieuwe huis. Het is geen groot appartement (woonkamer van 35m²) maar ik wordt helemaal gek van de keuzes en wat nou het slimste is om te doen. Ik heb echt denk ik bijna alle topics in dit forum gelezen en ben inmiddels ook begonnen aan het HT forum, maar telkens denk ik dat ik een keuze kan maken maar dan val ik toch weer terug op de mening van iemand anders.

Ik snap natuurlijk dat meningen altijd persoonlijk zijn en wat iedereen ook aanraad is ga luisteren! ( wat ik ook gedaan heb en ook zal blijven doen) maar dan kom je weer op de volgende vraag wat is juiste combinatie (Speakers + reciever) wat natuurlijk net zo belangrijk is en je combi toch nooit in de winkel kant en klaar staat..

Ik stel deze vraag (Zelfs na al die andere zelfde vragen) toch omdat ik een soort van bevestiging/jullie visie wil hebben dat ik de juiste keuze maak. Mijn budget is ruim (laten we zeggen tot €2500) maar ik hoef niet zoveel geld uit te geven ik wil gewoon het beste voor mijn geld (dus wat dat kost boeit me niet)

Ik heb natuurlijk wel wat dingen die wel belangrijk zijn zoals voornamelijk smaak en daar valt niet over te twisten. Ik ben niet opzoek naar hele grote boxen maar meer in de trant van het type bose, helaas lees ik overal slechte reviews en ik wil mijn zuurverdiende geld niet aan iets "slechts" uitgeven.

Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn er een heel aantal maar ik val toch elke keer weer in de twijfel of het wel het "beste" wat ik kan kopen (natuurlijk is dat voor een groot deel persoonlijk)

Waar ik een hoop goeds over lees is over:

Boston A25 speakers echter zijn die naar mijn smaak iets groot maar is nog te overwegen, maar omdat ik natuurlijk op zoek ben naar een home cinema wil ik het liefst een 5.1 opstelling. Ik kan natuurlijk dit nemen,

2x Boston A25
2x Boston A23
1x A 225C
(Is bij deze opstelling een Subwoofer noodzakelijk?)

Wat ik ook ben tegen gekomen is de

Harman kardon HKTS 60 ( Deze grootte is ook te overwegen) maar dan krijg je weer opmerkingen als Harman "karton" vervelend al die meningen hehe.

Ook de Boston A2310HTS ziet er goed uit maar hier kan ik op bijde fora vrij weinig/tot niets over vinden en ben benieuwd naar meningen of dat er betere oplossingen zijn (Voordeel van deze "set" is dat het geheel mooi klein is.)

Ook is mijn oog gevallen op de Cambridge Audio Minix wat er ook goed uit ziet qua design en grootte.

Cambridge audio Minx 525

Misschien is het wel zo dat de Bose set voor mij kamer en mijn wensen wel perfect geschikt is.

Acoustimass® 10 home cinema-luidsprekersysteem (misschien te veel geluid voor me kamer?)
Acoustimass® 6 home cinema-luidsprekersysteem

De veel besproken KEF eitjes (alhoewel erg goed gebleken) komen er vanwege ronde vorm niet in :9

Ook komt daar de vraag van recievers nog eens bij, ik lees veel goeds over marantz, onkyo en pioneer..heb de ervaringen toppics tot in den treure gelezen maar hoe kom je nou tot een "JA deze combi is het" want wil ook geen "overkill" overkill hebben (heb ook nog buren ;) )

Ik lees veel goeds over de;

Onkyo TX-SR608
of
Pioneer VSX-921maar misschien een marantz..je wordt toch gek..

Natuurlijk hoef ik geen fortuin uit te geven aan overbodige functies vandaar even kort toegelicht. Krijg een klein appartement (2 kamers) waar in geplaatst gaat worden.

Sony KDL-40W4000
Digitale tv
NAS
(iets van HTPC of boxee box)
Iphone Doc

Ik wil niet nog een wat moet ik kopen topic openen maar wil een discussie starten over mijn bovenstaande keuzes en mochten daar nog opties van jullie tussen zitten zou ik het prettig vinden om die toe te voegen aan de discussie. Ook ben ik dus op zoek naar een reciever die geen overkill is maar wel het beste mijn wensen (en type boxen) aan vult.

Sorry voor de lap tekst en @Fear mocht het niet voldoen aan de eisen dan pas ik me vraagstelling aan.

Dank voor het lezen en de moeite nemen om te reageren!.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien smaak persoonlijk is, zit de hoofdmoot toch echt in het luisteren. Je geeft aan dat je wel het e.e.a. gehoord hebt, maar niet wat je al gehoord hebt en hoe dat is bevallen.

Vwb meningen van anderen: als jij er blij mee bent, niks van aantrekken en lekker laten lullen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Frenkie
@The Eagle, probleem met luisteren is dat ik geen "Audiofiel" ben en omdat ik een volledige leek ben op dit gebied weet ik niet wat ik hoor..als je snapt wat ik bedoel..en ik heb niet echt iemand die dat wel is in de buurt.

Waar ik voornamelijk(naast wat willekeurige setjes) naar geluisterd heb is bose en dat klonk naar mijn idee goed..maar toen ging ik lezen..en dan kom je erachter dat er blijkbaar zoveel meer en beter is en dan slaat de twijfel toe. Dan snap ik je punt van als ik er blij mee ben dat is natuurlijk zo( maar ik ben iemand die als ik een euro uitgeef of in dit geval een hele hoop) er wel het beste voor wilt hebben.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:26
Eigenlijk kan je maar één antwoord geven: ga luisteren.

Laat me mijn verhaal even toevoegen, want daar zit ook een evolutie in:
Nadat ik bij een vriend een surround had gehoord, en wat budget had vrijgemaakt wou ik ook terug deftig muziek en films kunnen kijken.

1e idee: Bose...
Bij een bezoekje aan Saturn Wilrijk de Bose studio in gedoken.
Een verkoper compleet in Bose hemdje demonstreerde me de systemen en een paar speakers. Klonk niet slecht maar...
Ernaast een andere luisterruimte met klassieke vloerstaanders. Toch maar even vragen om beide te vergelijken. 2 minuten beslist: Bose valt zeker af, voor muziek is dit waardeloos.

Nog geluisterd naar JBL en Canton speakers. Wat een verschil!

Dan toch maar eens gaan luisteren in een deftige HiFi winkel. Zowel muziek als film beluisterd, en het viel me eigenlijk op dat ik veel meer belang hecht aan een goede kwaliteit dan aan het feit of het van voor of achter komt.
Ook geleerd dat voor mij met degelijke vloerstaanders (KEF Q700 of CM8/9) een subwoofer niet veel bijdraagt aan mijn luisterplezier.

Eigenlijk vastgesteld dat je eerst en vooral geld (en plaats) moet maken voor speakers...

Een versterker (Sony van een jaar of 10 oud) had ik nog staan, evenals een stel oude kleine Pioneer speakers die ooit bij een miniketen zaten.
Dit alles dan toch maar eens aangesloten aan TV, Video en digitale TV box, en jawel, het ging al een stuk beter, maar de speakers zijn niet goed genoeg.

Dus eerste prioriteit nu: speakers.
Eisen: vloerstaanders, deftig merk, mooie klankkleur. KEF geluid vond ik mooi.

Dan ben ik gestoten op een koopje. Ik kon zwarte KEF IQ90's nieuw in de doos kopen voor een mooie prijs.

Die heb ik in huis gehaald, en de kwaliteit van wat daar uit komt verbaast me nog elke dag. Mooi rond geluid, niet overdreven bas, zeer helder en frisse klank, gevoelig, en ook echt goed als het volume laag staat.

Voorlopig ben ik eigenlijk heel tevreden, maar toch al aan het uitkijken naar een AV receiver, zodat alles mooi gestuurd kan worden, inclusief muziek spelen vanuit iTunes, en bedienen via iPad.

Mijn advies: neem de tijd, ga wat luisteren, leg je wensen voor aan de verkopers (en geloof niet alles), en kijk wat je echt wil!
Geef speakers wat ruimte in je woning, en in je budget! De beste versterker kan niet weergeven wat je speakers niet kunnen produceren!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd, de tijd nemen. Alleen als jij al aangeeft dat je het verschil niet hoort tussen een set van 250 en 2500 euro, vraag ik me af of je wel zoveel geld uit moet willen geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Frenkie
@The Eagle; Ik hoor het verschil wel tussen laag en hoog segment maar tussen het hogere segment (waar mijn keuzes tot op heden op gevallen zijn) vind ik het lastig om de keuze te maken vooral in combinatie met de reciever die hier als meerwaarde op aangesloten moet worden. Het feit dat ik het moeilijk om te horen vind neemt niet weg dat ik genoegen met minder neem, vandaar dat ik hulp van buiten af inschakel om mij voor een "slechte"keuze te behoeden.

En over de tijd nemen kan ik duidelijk zijn, huis is klaar in november en ben al geruime tijd bezig met informatie inwinnen.

@Tommie12; Dank voor je toelichting, echter grote staanders zijn een no go. 3 Redenen
1: (niet mijn smaak, groot lomp etc)
2: Past niet in interieur dat ik voor ogen heb
3: Last but not least de wel bekende vriendin;)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35
Even iets anders, vind je de A25 speakers echt zo groot?

Ze zijn groter dan de melkpakjes van een alles in 1 systeem, maar toen ik van de Dali Concept 2 naar de A25 ging was het eerste wat mijn vriendin zei: "Die zijn klein!"

Dat terwijl de Dali's voor een boekenplank model ook niet echt heel groot waren. ;)

K to the KillaZ

• Frenkie
@KillaZ; Het is niet zo zeer dat ik ze te "groot" vind ze zijn helemaal niet TE groot maar meer van heb ik het nodig? Als je kijkt naar de Boston A2310HTS is de hele combinatie klein + subwoofer..ik heb meer het vermoeden dat je een A25 aanschaft om de Subwoofer weg te laten(of is dit een verkeerde gedachte?)

Samengevat; keuze tussen set A2310 inc sub of gewoon los de 2x A23 + Sub of de 2xA25 zonder sub.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Mijn mening is dat elke set baat heeft bij een goede subwoofer. Er zijn namelijk geen speakers die strak tot 20 Hz (-3 dB) spelen. En juist daarom heb je de subwoofer nodig om dat gebied aan te vullen. Kijk voor de grap maar eens op HT Forum: mensen met speakers uit de B&W 800D series (die behoorlijk laag gaan) hebben er toch een subwoofer bij. Gewoon om net dat beetje extra te halen. Natuurlijk is dat dan wel een subwoofer uit een andere prijsklasse (geloof dat de Velodyne DD-15+ waar zo iemand mee speelt net de 5000 euro niet haalt). Maar gewoon puur om aan te geven dat een subwoofer altijd een aanwinst is. Echter... is het maar de vraag of jij de subwoofer mist en x bedrag over hebt om een dergelijke unit aan te schaffen.

Daarom zou ik bij onwetendheid/twijfel altijd een set nemen zonder subwoofer. Mocht je de subwoofer niet missen is er niets aan de hand en speel je lekker met alleen je A25's. Mocht je de subwoofer wel missen dan is het het grootste gemak om er eentje bij te plaatsen.

Als een set standaard met een subwoofer wordt geleverd is het vaak omdat je anders laag gaat missen. Kan eigenlijk ook niet anders aangezien kleine speaker geen ruimte hebben voor grote drivers welke veel laag kunnen produceren en ook geen klankkast hebben waar het laag in opgebouwd kan worden. De A23 heeft als opgegeven specificatie een laagste punt van 80 Hz, de A25 van 55 Hz. Nu staat er niet bij of dat gemeten is met -3 dB of -6 dB maar het scheelt behoorlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Frenkie
Dank voor de heldere uitleg, mijn gevoel (denk heel belangrijk) gaat uit naar een 5.1 set

2x Boston A25
2x Boston A23 (achter)
1x A 225C
Of hier dan een subwoofer aan toegevoegd moet worden zal gevoelsmatig bepaald moeten worden.

Nu heb ik nog geen reacties gehad op het reciever verhaal, als je nou naar bovenstaande "set" kijkt op welke basis bepaal je dan een reciever. Ik heb het idee dat het kiezen is tussen een Ferrari en een Lamborghini het is beide top maar alleen smaak verschilt.

Als ik nu deze 2 opties neem(als voorbeeld)
Onkyo TX-SR608
Pioneer VSX-921

Hoe bepaal je dan of iets "beter"is of kan je daar niet echt van spreken..is het beide gewoon goed maar komt hier bij smaak weer kijken? vind je hem er goed uit zien en heb je deze aansluitingen wel nodig..want geluid wat er uit uiteidenlijk uit de speakers komt is beide prima.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:26
Je receiver is veel minder belangrijk dan de rest.
Kijk vooral of je de aansluitingen hebt die je wil, en of de bediening je bevalt.

Als je toch geen vloerspeakers wil, overweeg dan maar een sub, maar ga zeker luisteren!

Bedenk dat bij luidsprekers de prijs exponentieel stijgt met de kwaliteit.

Vanaf 100€ per stuk heb je iets wat je een luidspreker kan noemen.
Betaal je 300-500€ voor een bookshelf speaker, dan heb waarschijnlijk al iets degelijk.

Voor 700-1500€ heb je een echt goeie vloerluidspreker.
Wil je de top... dan kan je probleemloos 10 keer je budget kwijt aan één speaker...
En waarschijnlijk hoor je het verschil amper tussen de 2 laatste...
Veel succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenkie
Van het weekend even bij RAF geweest te hilversum, prima geholpen en hele uitgebreidde uitleg gehad en een luister sessie naar van alles en nog wat waaronder de Bowers & Wilkins MT30 en de Cambridge Audio Minix echter de verkoper vertelde mij ook dat dit toch redelijk setjes zijn (vooral de laatste) voor mensen (zoals hij het omschreef) die niet van muziek houden.

Uiteraard ook nog even geinformeerd naar Bose (aangezien mijn eerste gedachte daar naar uit ging) maar hij maakte dat ook met de grond gelijk (dingen als te duur en meer voor films etc) ik zit daar niet echt op te wachten en vroeg naar de Boston A25 om die in combinatie met de A23 te beluisteren, helaas hadden ze deze combi (helemaal geen Boston zelfs) niet.

Ben daarop richting Almere vertrokken en bij Appolo langs gegaan om daar deze A25 eens te beluisteren. Eerste wat opviel..wat een geluid dat is toch wel heel erg mooi! helaas hadden ook zei de A23 niet staan.

Moet toch bekennen dat ik meer en meer gesharmeerd raak van de Boston set, nu ze in het echt gezien te hebben vind ik de grote reuze mee vallen. Helaas wel 1 smetje, het glimmen van de boxen vind ik nou niet het allermooiste maar dat valt te overzien in opstelling met de A23 en een sub moet dit top worden.

Nu nog een mooie versterker om dit tot een mooi geheel te maken! iemand suggesties wat in de combi er goed bij zou passen? ik heb geen idee of de Boston set (zoals wel vaker omschreven hier) klinkt als "warm" of koud? en wat voor reciever hier het beste bij past..marantz, onkyo..pioneer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 382536

Hey Sjaakster!

Jij was die gene die informeerde via een pb naar mijn te koop staande HKTS 60 waar ik op antwoorde en vervolgens niks meer hoorde.... :)

Geeft niks.. de set is al verkocht!

Maarre lastige keuze... Overigens is de Marantz zilver SR-6005 voor 599 te koop bij Home&Car Hifi! Zeer scherpe prijs voor deze mooie receiver!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 09:20
Over tips gesproken:

Marantz SR5005 @ Hobo Hifi te Den Haag voor 380 geloof ik.

Succes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenkie
@Rallufff, Jah sorry had ze gezien en klonk allemaal goed tot dat je weer gaat lezen haha..karman karton..meningen meningen. Heb dus zoals je ziet uiteindelijk toch me zinnen op iets anders gezet en denk dat ik de goede keuze maak.

@stinow en ook tevens de tips, dank daarvoor echter ben ik meer opzoek naar een onderbouwde aanbeveling. Er is zoveel keuze maar ik wil voor deze set de juiste keuze maken vandaar dat ik de de term "warm"en koud er bij vernoemde. Heb vernomen dat Warm en Warm niet goed klinkt en je daarom beter warm en koud kan combineren..wat zijn daar de gedachten over?

Mocht iemand nog tips hebben over een goeie sub is dat ook welkom..of gewoon die van Boston er bij nemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 185410

En om je nog eens flink te laten twijfelen. Probeer een winkel te vinden waar ze dit setje hebben staan;
KEF T205. klinkt erg leuk voor het geld en is compact

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenkie
@Super® Dank, ik heb ze gezien bij RAF en ook al eerder op internet. Heb ze echter niet beluisterd omdat ik huiverig was naar het formaat...(gevalletje bose, iets wat heel mooi/klein en dit geval dun is kan niet top zijn) dus wat zijn jou bevindingen? klinkt leuk..dat klinkt bose ook maar is het top?

[Voor 9% gewijzigd door Frenkie op 05-07-2011 14:01]

• Frenkie
Heb me verdiept in de Recievers en er achter gekomen dat de Boston set die ik nu heb staan gekenmerkt staan als "Warm"en dat je die het beste kan combineren met een "koude"reciever. Hierbij is mijn oog gevallen op Pioneer.

Heb dit topic Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic doorgespit maar ik kom er weer niet uit zo veel kleine verschillen..wat moet ik nou kiezen bij deze samen stelling die ik tot op heden heb..iemand die mij kan adviseren?

• Frenkie
Ben nu al geruime tijd bezig met samenstellen van mijn surround set echter blijf ik twijfelen over de reciever die ik hierbij moet aanshaffen. Ik heb al meerdere winkels (hobo hifi etc) om info gevraagd maar blijf op ander been gezet worden (mede ook door internet)

Set = 2x Boston A25 + 2X Boston A23 + 1 X Boston A 225C

Deze set heeft als ik het zo mag lezen wel een goede reciever nodig om goed tot zijn recht te komen(goed betekend in deze vermogen?)

Wat ik toe nu toe heb kunnen vinden wat bij budget past;

Onkyo TX-NR609(helaas geen airplay wel iets meer vermogen)
Pioneer VSX-921(Airplay en mooi apparaat, iets minder vermogen) Hobo hifi => beetje slap
Of moet ik toch gaan voor een Marantz(SR6005 weinig vermogen maar zegt misschien niets) of Denon of NAD..hoop dat jullie mij net dat laatste setje kunnen geven.

nog 1 ding, er komt ook nog een sub bij waar ik ook nog niet 100% zeker over ben misschien de BK XLS200 -DF.

Bij voorbaat dank voor de input.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Vermogen moet je niet zo op letten. Zeker niet aangezien veel merken het piekvermogen opgeven welke gemeten is op één kanaal, bij 6 Ohm en bij 1000 Hz. Aan dat soort waardes heb je niets namelijk. Het vermogen van de Marantz is al eerlijker gemeten door te meten bij 8 Ohm, meerdere kanalen en op 20 - 20.000 Hz. Van dit rijtje zou mijn keuze ook het meest naar de Marantz neigen. Je moet een receiver nemen die zijn vermogen makkelijk en stabiel kan leveren. Veel stereoversterkers zijn "maar" 2 x 70 - 80 Watt, maar dat is toch een stuk beter dan de 5 x 120 Watt die een receiver doet.

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 20:23
Sjaakster op die paar watt moet je echt niet te kijken..

Ik heb dezelfde problemen gehad als jou, wat is nu een goede receiver, maar wat belangrijk is wat je er mee gaat doen. Ik vindt de airplay functie erg makkelijk en omdat pioneer vaak met de surroundsystemen (whatshifi.com) goed uit bus komen heb ik voor pioneer gekozen. Welke ben ik alleen nog niet uit vsx-2021K heeft wel mijn voorkeur :P

Marantz sprak me trouwens ook erg aan, alleen is die net iets duurder..

Heb trouwens mijn BK xls-200 df ontvangen, binnen twee weken :*) heb alleen geen versterker meer om op te testen :P

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou geluidskwaliteit altijd verkiezen boven extra's als airplay/bediening met je iPad ect ect. Je gaat een paar jaar doen met die receiver en je weet nooit hoe airplay ect zich gaat ontwikkelen. Je kan ook kijken naar een "oud" model wat op de schap heeft gestaan ect. Mocht je echt airplay willen hebben, dan kan je er altijd nog een appletv2 aan hangen.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 13:32
Jordy van e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:59:
Ik zou geluidskwaliteit altijd verkiezen boven extra's als airplay/bediening met je iPad ect ect. Je gaat een paar jaar doen met die receiver en je weet nooit hoe airplay ect zich gaat ontwikkelen. Je kan ook kijken naar een "oud" model wat op de schap heeft gestaan ect. Mocht je echt airplay willen hebben, dan kan je er altijd nog een appletv2 aan hangen.
Een ander alternatief wat ik gebruik is een Linux nas/htpc met mpd (music player daemon) in combinatie een app als MPoD (gratis) of MPaD (€ 2,39).

Op deze wijze speel ik mijn muziekcollectie op mijn nas af via een S/PDIF kabel naar mijn receiver met gebruiksvriendelijke controle via iPad, zonder dat je aan itunes/airplay vast zit.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

sjaakster schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:18:
Onkyo TX-NR609(helaas geen airplay wel iets meer vermogen)
Pioneer VSX-921(Airplay en mooi apparaat, iets minder vermogen) Hobo hifi => beetje slap
Of moet ik toch gaan voor een Marantz(SR6005 weinig vermogen maar zegt misschien niets) of Denon of NAD..hoop dat jullie mij net dat laatste setje kunnen geven.
Als je de Marantz SR6005 in overweging neemt, dan zou ik de Onkyo NR709 en de Pioneer VSX-2021 niet vergeten :)
Alle drie de receivers hebben een opgegeven vermogen van 110watt gemeten bij gelijke omstandigheden, 8Ohm 0.08% THD(Was nog behoorlijk zoeken voor de specs van de Onkyo, die geven alles op met maar 1 channel driven....) :)

Als je juist in de prijsklasse van de Onkyo NR609 en Pioneer VSX-921 wilt blijven dan is er geen Marantz of Marantz variant voor de zelfde prijs met de zelfde features. Dan zou je naar de Denon AVR-1912 of Marantz SR5006 moeten kijken eventueel, maar dan zit je sowieso 100 euro duurder.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Overigens gaat de Marantz SR6005 nu wel voor hele mooie prijzen weg, dit doordat de SR6006 er aan zit te komen. Nadeel is wel dat er voor het zwarte model soms nog de hoofdprijs gevraagd word. Maar het is in deze tijden altijd goed kijken naar koopjes. Augustus/september zijn de maanden dat er veel nieuwe modellen uit komen en dat oude modellen tegen soms echt dumpprijzen weg gaan. Zo kost een TX-NR3008 van Onkyo nog maar 999 euro bij de Correct in Rotterdam, al is dat wel een heel ander budget.

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 20:23
Jordy van e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:59:
Maar die paar watt verschill heeft niets met geluidskwaliteit te maken.. Daarnaast komt de geluidskwaliteit juist bij de pioneer goed uit de bus, vooral op gebied van surround! zoals ik in me vorige reactie ook heb vermeld.

Alle extra bediening en functies zijn juist mooi meegenomen, vooral omdat je juist lang met je receiver wilt gaan doen ;) Als je alleen muziek luisterd, waarom zal je dan voor een surround versterker gaan, ga dan voor een mooie stereo versterking zonder alle poespas.

[Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 25-07-2011 16:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee