• thenob
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 18:21
ik ben nu weer al weken aan het kijken en zoeken maar kan eigenlijk niets goed vinden, wie kan mij helpen
Huidige situatie, 2 apparaten:
LG DVD,Hard-disk recorder/surround/tuner, nadelen:
- DVD-speler is kapot (vervangen werkt niet, apparaat wilt dan niet booten)
- Hard-disk zit vol, niet te kopieeren naar USB (niet mogelijk), DVD (speler kapot). Schijf aan PC hangen levert 1 groot bestand op terwijl er een 70-tal films opstaan (voornamelijk voor kinderen)
- ingebouwde ventilator en HD maken enorm veel herrie.

PC die dienst doet als NAS (2 schijven in Raid 1) / IMAP-mailserver.
Nadeel: PC moet nu 24u draaien (stroomverbruik)

Gewenste oplossing:
NAS-server (met laag energieverbruik) in kelder., moet hebben:
- imap-server (lokaal opgeslagen mails moet ik ook in noodgevallen of bij vakantie extern kunnen lezen)
- rsync (boekhouding wordt nu 1x per week gesynchroniseerd naar externe server, als backup en voor boekhouder)
- minstens 2 schijven in raid-1 (mag ook meer in raid-5 of 10)

Media-server:
- moet kunnen opnemen van composiet/HDMI/Scart (analoge tuner voor COAX is pluspunt)
- data op harde schijf moet naar de NAS-server geschreven kunnen worden (kopie / backup), omdat dit niet veel gaat gebeuren mag dit ook via bv externe HD of USB-stick. Netwerk mag maar hoeft niet draadloos.
- data kopieeren of lezen van NAS-server

Vooral mijn behoeften voor de media-server kan ik moeilijk vinden.
Neem nu de Mede8er MED500X, dit lijkt mij een prima apparaat, maar ik kan echt niet vinden of hij mijn 3 gevraagde dingen kan doen.

Graag dus tips waar ik moet kijken of ze deze vereisten hebben.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
Een Nas kan jou dingen over het algemeen wel. Nassen van Qnap of Synology bieden out-of-the Box veel mogelijkheden.
Wat betreft IMAP. Ik heb zelf een eigen domeinnaam (paar euro per jaar) en hebt deze gekoppeld aan Google Apps ( gratis voor thuisgebruik). Ik vind dit een stuk prettiger werken dan een mailserver in eigen beheer (wat ik ook een tijd geprobeerd heb). Idee???????

Wat mediaspeler betreft. Tja, dan ben ik bang dat je op een HTPC uitkomt. Er is zijn paar mediaspelers die TV kunnen opnemen maar deze zijn beperkt in de mogelijkheden. Autmatisch kopieren naar de NAS is er sowiezo niet bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ben je van plan de meegeleverde software te gebruiken (out of the box) of wil je misschien een custom firmware gebruiken? Veel NAS`en krijgen op die manier namelijk verschillende mogelijkheden voor torrent/mail/sync clients.

Wellicht interessant om je in in te lezen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thenob
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 18:21
Voor de NAS ga ik voor de QNAP TS-212, daar zit IMAP op en zelfs rsync (maar ook SSH toegang voor zelf te compileren, ik beheer reeds een 50 tal web/mail-servers, dus dat zal wel lukken)

Voor de mediaspeler ga ik voor de Mede8er MED500X2

@Athome: Google is geen optie, zelf mijn eigen mailserver (publiek toeganglijk) is geen optie.
Sommige mails (voornamelijk Archieven) horen nu eenmaal niet online, en zeker niet bij Google die ze nog eens allemaal gaat scannen.

Ik post hier nog wel iets wanneer alles draait, en hoe installatie was.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee