ik ben nu weer al weken aan het kijken en zoeken maar kan eigenlijk niets goed vinden, wie kan mij helpen
Huidige situatie, 2 apparaten:
LG DVD,Hard-disk recorder/surround/tuner, nadelen:
- DVD-speler is kapot (vervangen werkt niet, apparaat wilt dan niet booten)
- Hard-disk zit vol, niet te kopieeren naar USB (niet mogelijk), DVD (speler kapot). Schijf aan PC hangen levert 1 groot bestand op terwijl er een 70-tal films opstaan (voornamelijk voor kinderen)
- ingebouwde ventilator en HD maken enorm veel herrie.
PC die dienst doet als NAS (2 schijven in Raid 1) / IMAP-mailserver.
Nadeel: PC moet nu 24u draaien (stroomverbruik)
Gewenste oplossing:
NAS-server (met laag energieverbruik) in kelder., moet hebben:
- imap-server (lokaal opgeslagen mails moet ik ook in noodgevallen of bij vakantie extern kunnen lezen)
- rsync (boekhouding wordt nu 1x per week gesynchroniseerd naar externe server, als backup en voor boekhouder)
- minstens 2 schijven in raid-1 (mag ook meer in raid-5 of 10)
Media-server:
- moet kunnen opnemen van composiet/HDMI/Scart (analoge tuner voor COAX is pluspunt)
- data op harde schijf moet naar de NAS-server geschreven kunnen worden (kopie / backup), omdat dit niet veel gaat gebeuren mag dit ook via bv externe HD of USB-stick. Netwerk mag maar hoeft niet draadloos.
- data kopieeren of lezen van NAS-server
Vooral mijn behoeften voor de media-server kan ik moeilijk vinden.
Neem nu de Mede8er MED500X, dit lijkt mij een prima apparaat, maar ik kan echt niet vinden of hij mijn 3 gevraagde dingen kan doen.
Graag dus tips waar ik moet kijken of ze deze vereisten hebben.
Huidige situatie, 2 apparaten:
LG DVD,Hard-disk recorder/surround/tuner, nadelen:
- DVD-speler is kapot (vervangen werkt niet, apparaat wilt dan niet booten)
- Hard-disk zit vol, niet te kopieeren naar USB (niet mogelijk), DVD (speler kapot). Schijf aan PC hangen levert 1 groot bestand op terwijl er een 70-tal films opstaan (voornamelijk voor kinderen)
- ingebouwde ventilator en HD maken enorm veel herrie.
PC die dienst doet als NAS (2 schijven in Raid 1) / IMAP-mailserver.
Nadeel: PC moet nu 24u draaien (stroomverbruik)
Gewenste oplossing:
NAS-server (met laag energieverbruik) in kelder., moet hebben:
- imap-server (lokaal opgeslagen mails moet ik ook in noodgevallen of bij vakantie extern kunnen lezen)
- rsync (boekhouding wordt nu 1x per week gesynchroniseerd naar externe server, als backup en voor boekhouder)
- minstens 2 schijven in raid-1 (mag ook meer in raid-5 of 10)
Media-server:
- moet kunnen opnemen van composiet/HDMI/Scart (analoge tuner voor COAX is pluspunt)
- data op harde schijf moet naar de NAS-server geschreven kunnen worden (kopie / backup), omdat dit niet veel gaat gebeuren mag dit ook via bv externe HD of USB-stick. Netwerk mag maar hoeft niet draadloos.
- data kopieeren of lezen van NAS-server
Vooral mijn behoeften voor de media-server kan ik moeilijk vinden.
Neem nu de Mede8er MED500X, dit lijkt mij een prima apparaat, maar ik kan echt niet vinden of hij mijn 3 gevraagde dingen kan doen.
Graag dus tips waar ik moet kijken of ze deze vereisten hebben.