Toon posts:

[iPhone/iPad] Line-In voor geluidsopname (niet microfoon)

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Misschien niet helemaal het juiste forum, maar ik ben op zoek naar een kabel waarmee je een line-in signaal kan gebruiken op de iPhone/iPad.

Wat ik wil:
Ik heb wat apps op de iPad, waarmee je makkelijk opnames kan maken en muziek zo kan mixen, nu wil ik graag per instrument een opname maken, om zo later te mixen, daar de meeste instrumenten enkel elektrisch zijn, kan ik dat niet makkelijk/goed via de microfoon.
Een kabeltje op de headset-aansluiting lijkt me niet echt de oplossing, hoewel dat wel mogelijk is met zoiets als de iRig.

Wat ik gevonden heb:
In de dock connector van een iPhone/iPad zit een stereo line-in: http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml
Echter maakt er niemand op deze aardkloot een kabel waarmee je de line-in kan gebruiken (AFAIK).

Als het echt niet anders kan, ga ik wel zelf solderen, maar daarvoor moet je dan ook een iPod connector (30 pin) hebben om zelf te kunnen hobbieën... Waar vindt je die dan weer?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10

Dit is zo een 3 weg minijack stekker... 2 daarvan gebruik je voor geluid uit, en 1 voor geluid in. Doordat het Minijack plugje 3 kanalen heeft, stuur hij het ingangssignaal dus je ipad in.

Je kunt er ook een kant en klaar kopen
genaamd : iRig
kost iets van 30 euro... maar bovenstaand heb je voor 2 euro

Zie deze link voor meer info
http://beaugatlin.blogspo...-audio-interface-for.html

• Oet

Oet

Topicstarter
Bedankt voor je suggestie, ik heb dit eerder geprobeerd met zo'n AV-kabel, dacht dat dat wel zou werken, maar je hoort continue geluid over de kabel, alsof ie de afstandsbediening zoekt, en na wat rommelen leek het ook wel alsof hij daar een signaal van oppikte, want ineens begon hij met het afspelen van een MP3....
Heb het niet getest op de iPhone, maar mijn iPad met 4.3.3 lijkt dat niet te pikken....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• Oet

Oet

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik dit zelf opgelost, niet door een stekker te maken of kopen maar een combinatie tussen de iPad Camera Connection kit en de AudioFace II (YouTube: AudioFace II USB Audio Interface with the iPad - YouTube)
Dit werkt echt als een trein!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee