de ervaringen die met een spire-orb heb gehad zijn niet echt geweldig.
the story: een kameraad van me had een amd k7-4(tbird uiteraard) 1100 aangeschaft.
samen met een spire-orb. hij had er hoge verwachtingen van omdat ie er zo koel uitzag en omdat er in de winkel werd gezegd: max 1,5GHz(yeah right!). dus hij dat ding erop gemonteerd. Belt ie een dag later op dat zijn tbird zo instabiel loopt.
Ik heb koe op zijn systeem geinstalleerd en wat blijkt: dat ding werd gewoon 80C stressed!!. Goed in kwam tot de conclusie dat dat ding er niet goed op zat.
Toen heb ik eerst die standaard koelprut eraf gehaald en toen koelprut, die je voor 2,95 in de gooi&wegsmijt zaak kunt krijgen, erop gesmeerd(dun laagje).
Maar nee weinig effect. Dat ding werd net zo heet. Ik dacht: laat ik die nep-orb eens aandrukken(terwijl we de koe lieten draaien). en toen ik dat deed(ik drukte hem dus een tijdje als het ware vast op de tbird), zakte de temperatuur terug naar 54C!!!!. Conclusie: die spire/nep-orb:r zit er niet goed op en konden we op geen mogelijkheid er goed ende strak op krijgen(want de temp werd weer zo lekker hoog).
Ingewisseld voor een coolermaster die iets van tot max 1,5GHz aan kon(echt waar kzal ff kijke op
www.coolermaster.com) en klaar probleem. De Tbird wordt nu 53C stressed(zo ongeveer)