Toon posts:

Radeon HD6950 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Ben de afgelopen dagen bezig geweest een nieuw systeem in elkaar te zetten, maar wat ik ook probeer ik krijg de videokaart maar niet aan het werk. Hij is niet zichtbaar in de bios en ook niet in apparaatbeheer. Het vervangen voor een nvidia 8800GT, die werkte in mijn oude pc mocht niet baten, daarentegen werkt de interne gpu wel gewoon. Dus eigenlijk kan ik de processor en het geheugen wel uitsluiten. daarom ook hier ipv pmg

Ik heb alle PCI-e sloten geprobeerd, en ik heb ook geprobeerd om met zo min mogelijk op te starten. De foutindicatielampjes op het moederbord branden niet. Dus dat betekent dat of allebei mijn PCI-e sloten kapot zijn, of dat een radeon 6950 en nvidia8800GT beiden niet compatible zijn met mijn moederbord.

Ook is het een reële optie dat het mijn voeding is, maar 600 watt zou voldoende moeten zijn voor dit geheel. Als ik opstart zonder de PCIeconnectoren, gaan de fans op vol vermogen, terwijl deze anders zachtjes draaien. Ik heb in een andere pc nog een 500watt zitten, zou het de moeite zijn om het met die te proberen?

Iemand ervaring met deze setup? Of iemand die dit probleem eerder gehad heeft? een snelle search gaf geen soelaas jammer genoeg :-(

Systeemspecs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,26€ 59,26
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,46€ 29,46
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,10€ 57,10
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 88,-€ 88,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 67,27€ 67,27
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 219,90€ 219,90
1Asus P8Z68-V€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 905,49

:TweakBlog:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Als de videokaart goed is aangesloten, de fans wel normaal aanslaan (maar ook als ze overtoeren draaien), maar de kaart niet herkend wordt in de BIOS noch Windows, dan heb je waarschijnlijk een defecte kaart.

Makkelijkste manier om dit te testen is door de kaart in een ander systeem te hangen.

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Ik heb dus al een in een andere pc werkende kaart erin gedaan, die had hetzelfde probleem.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:42
Dan is je kaart dus kapot ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Is het nu zo onduidelijk? de kaart werkt waarschijnlijk wel. Een 8800gt, werkte namelijk ook niet in het nieuwe systeem.

Ik hebOm het helemaal duidelijk te maken, net de radeon in een ander! moederbord met wat ram gestoken en ik kreeg gewoon beeld via de kaart. Dus dat is het niet.
toch maar moven naar pmg zo te zien:p

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Als je in de buurt zou wonen mag je zo even langskomen om de kaart te testen, geen probleem opzich. (Mocht het een optie zijn en we er hier niet uitkomen ;) )

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Kaart is dus niet het probleem ;). Of moederbord of combinatie moederbord kaart.

Voeding moet gewoon meer dan voldoende zijn. (met andere systeem die had maar 500 watt.

Enschede.bdw hier, excuus voor de spel en typfouten,kan nu alleen op.GoT met mijn mobiel:p

[Voor 16% gewijzigd door Slapstick op 30-06-2011 19:12]

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-05 00:06
Heb je de IGP uitgezet in de bios?
Edit: en het beeldscherm verbinden met de videokaart, niet MoBo, geen idee wat je nu hebt.

[Voor 57% gewijzigd door DrBreakalot op 30-06-2011 20:12]

• Allubz
Interpunctie en wat andere grammaticaregels zouden je posts sieren.

Dat terzijde: probeer dus de 500W voeding in je nieuwe systeem. Helpt dat niet, dan heb je weer een onderdeel uitgesloten en ben je eigenlijk aangewezen op je moederbord; die stuur je dan RMA nadat je zeker weet dat alle opties juist waren ingesteld.

O.a. het bovenstaande voorbeeld: kijk even of de videoweergave in de BIOS niet op Integrated Only of iets dergelijks staat; zeker weten dat het of AUTO of PCI(-E) eerst is.

[Voor 31% gewijzigd door Allubz op 30-06-2011 20:26]

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Interpunctie en grammatica is nogal lastig te doen als je vanaf een android telefoon op GoT surft. Ik doe werkelijk mijn best ;).

Opsomming wat ik geprobeerd heb:

Bios gereset, batterij er halfuur uit gehouden.
Andere videokaart geprobeert
Radeon HD6950 werkend gekregen in ander systeem
Voeding verwisselt
Bios op pcie/pci eerst gezet
Windows 7 meerdere malen geïnstaleerd
Ubuntu gaf ook geen succes

Ik ga nu even kijken in de handleiding voor een mogelijkheid om de iGPU uit te zetten. Dit ben ik niet tegen gekomen in de bios.

Om het moederbord RMA te sturen wil ik wel graag alle andere opties langs gelopen zijn ;).

• Allubz
Okido :)

Als je de videokaart erin stopt en je de DVI erop aansluit maar je krijgt geen beeld dan hoef je ook geen Windows opnieuw te installeren, dat zal nooit een fysieke herkenning of BIOS-setting veranderen.

Als ik het goed begrijp kan de 500W voeding die in je oude systeem wél de videokaart aanstuurt in het nieuwe systeem ook de videokaart geen beeld laten spuien?

Dan zit je echt met je moederbord. Op zich moet de IGP niet worden uitgeschakeld, als je de DVI-connector op de videokaart hebt aangesloten zou deze automatisch moeten worden herkend; alleen als de IGP wordt geforceerd is dit niet het geval (dus dat AUTO / PCI(-E) -verhaal)

Als de videokaart het alleen in beide PCI-E slots niet doet dan denk ik ook niet dat deze beide kapot zijn en er verder geen problemen zouden zijn met je mobo, dat zou onwaarschijnlijk (doch mogelijk) zijn.

Ben benieuwd of je iets kan vinden in de BIOS. Heb je al stevig gegoogled naar het moederbord en mogelijke (bekende) videokaart-gerelateerde problemen?

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Mijn moederbord heeft de functie om de igpu tegelijkertijd met die op.de.pcie te draaien. Dit heb ik ingeschakeld staan in de bios, maar ik zie geen verschil.

Heftig googlen met alleen een android is erg lastig, maar ik heg mijn best gedaan en kon niets vinden.

Update:

Nu word het leuk, ik heb nog een derde.pcie op mijn moederbord, en hierbij werkt de videokaart wel. Probleem is dat de voeding niet past en dat usb en de kastdraden (hoe noem je die eigenlijk?) ook niet aangesloten kunnen worden.

Betekent dus dat of twee pci sloten kapot zijn of dat er iets verkeerd ingesteld staat

[Voor 38% gewijzigd door Slapstick op 30-06-2011 21:52]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Je hebt ook een extra stroomkabeltje aangesloten op de videokaart? Zelf moest ik namelijk 2x 4-pins molex naar 1x zes pins PCIe aansluiten voordat ik het in een wat minder systeem werkend kreeg.

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Ik heb twee zes pins PCIe, direct uit de voeding aangesloten.

het probleem ligt dus duidelijk bij de pcie sloten van het moederbord. iemand anders die dit bord ook heeft en er ervaring mee heeft?

[Voor 54% gewijzigd door Slapstick op 30-06-2011 22:17]

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Slapstick schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:02:
toch maar moven naar pmg zo te zien:p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 18:24
Hoe staat je PCIe X16_3 status ?
De optie in advanced menu in je EFI
Als die op X4 mode staat zijn beide eerste PCIe sloten uitgeschakeld.
Deze moet op auto staan.

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Deze staat op auto, maar zal ik deze forceren naar x1 mode ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Allubz
Proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slapstick
  • Nu online

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Dit heeft geen invloed :-(. Vanavond nog even uitgebreid googlen voor een evt. antwoord en dan morgen maar rma aanvragen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 411256

Ik heb hetzelfde moederbord.

Bij mij wordt de kaart wel herkend, maar niet tijdens het booten.

iGPU werkt ook niet lekker.
Er is ook nog zo weinig te vinden over dit bord, dat het maar moeilijk is om te troubleshooten.

heb je wel in je bios én igpu enabled én grafische versnelling op alleen iGPU gezet. STaat tenminste in het boekje dat het zo moet.

[Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 411256 op 05-07-2011 22:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee