Toon posts:

Problemen met zoekfunctie in Outlook 2010

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 298831

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik zit op dit momnent met het volgende probleem:

Ik heb een emailbestand met zo'n 12000 items.
Wanneer ik nu in de zoekbalk aangeef dat hij moet zoeken op: 4612682797 dan gaat het prima.
Dan vind hij het volgende mailtje: Ref. # 4612682797: Sluitingsmelding

Wanneer ik echter zoek op de laatste 6 karakters dus: 682797 dan vind Outlook het mailtje niet.

Conclusie: wanneer ik zoek op een heel woord, dan vind outlook het mailtje wel, maar zoek ik op een gedeetlte dan word er niets gevonden.
Wie kan mij helpen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kan er niet uitkomen en word er redelijk .... van.

Met vriendelijke groet,

Simon

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Dit komt omdat de Search Index met hele woorden of het begin daarvan werkt en niet met delen in het midden of aan het einde van een woord.

Als je gebruik maakt van Advanced Find, dan kun je wel op een specifieke string in een woord zoeken.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/66

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Dit is duidelijk.

Nu is mijn volgende vraag: Dit is redelijk omslachtig om het op deze manier te doen. Is er nog een snellere oplossing te bedenken? Moet dagelijks veel zoekacties doen in mijn Outlook, en dan is het wel handig dat dit snel gedaan kan worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Je kunt het Advanced Find venster open laten staan (en zelfs meerdere openen) en dan hoef je in principe alleen maar de de zoektekst aan te passen in je query.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik blijf het nog steeds een omslachtige methode vinden.

Er is niet een ander programmatje of iets dergelijks waarbij het sneller kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Er zijn vele andere indexeringtools, ook specifiek voor Outlook. Lookeen is erg populair;
http://addins.howto-outlook.com/axonic_lookeen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:45
Heb je wel windows search geinstalleerd ? Outlook 2010 maakt daar gebruik van.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Remco schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:02:
Heb je wel windows search geinstalleerd ? Outlook 2010 maakt daar gebruik van.
En zoals al aangegeven in deze thread zoekt deze op het begin van woorden en niet halvewege.

Een oplossing is juist om Windows Indexed Search uit te schakelen, maar dan houd je een zeer langzame fall-back search engine van Outlook over welke langzamer is dan de al eerder voorgestelde Advanced Find methode.

Topicstarter
Outlook. Lookeen kan ook alleen maar op het begin van de woorden zoeken, en niet het middelste stuk van een woord

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:42
Kijk eens naar Xobni, zeker de investering waard en je kunt eerst de gratis versie proberen.

http://www.xobni.com/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee