Beste Tweakers,
Ik heb een nieuw systeem gekocht met een bijbehorende 64bit Windows 7 Professional
Het eerste wat me opviel was "un - Cleartype". Ik kan mn nieuwe systeem niet gebruiken met deze
functionaliteit. Klachten als last van mn ogen en hoofdpijn treden al vrij snel op.
En dit alles is puur te wijten aan dat verschrikkelijke cleartype
Ik heb vrijwel alle tweaks zoals registry aanpassingen etc uitgeproberd om cleartype van mn systeem af te krijgen maar een perfect resultaat cq idem als mijn windows xp fontweergave opzet is niet gelukt.
Erg frustrerend dat microsoft de cleatype door je strot duwt..en er geen fatsoenlijke optie is om het geheel uit te zetten.
Mogelijk kan iemand me advies/tweaks geven om op windows 7 een perfecte fontweergave te krijgen
geheel vergelijkbaar met windows xp zowel in de os als in de browser..!!
enkele voorbeelden van de weergave staan hier:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1510520
Browser voorbeeld:
Firefox op xp is perfect
Firefox op windows 7 heeft "kartelige" fonts
Ik sta op het punt om windows xp op het nieuwe systeem te plaatsen...
Consequentie: geen 8 gb ram , geen 64 bit, etc etc..
Alvast bedankt voor jullie hulp!
grt
a
Ik heb een nieuw systeem gekocht met een bijbehorende 64bit Windows 7 Professional
Het eerste wat me opviel was "un - Cleartype". Ik kan mn nieuwe systeem niet gebruiken met deze
functionaliteit. Klachten als last van mn ogen en hoofdpijn treden al vrij snel op.
En dit alles is puur te wijten aan dat verschrikkelijke cleartype
Ik heb vrijwel alle tweaks zoals registry aanpassingen etc uitgeproberd om cleartype van mn systeem af te krijgen maar een perfect resultaat cq idem als mijn windows xp fontweergave opzet is niet gelukt.
Erg frustrerend dat microsoft de cleatype door je strot duwt..en er geen fatsoenlijke optie is om het geheel uit te zetten.
Mogelijk kan iemand me advies/tweaks geven om op windows 7 een perfecte fontweergave te krijgen
geheel vergelijkbaar met windows xp zowel in de os als in de browser..!!
enkele voorbeelden van de weergave staan hier:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1510520
Browser voorbeeld:
Firefox op xp is perfect
Firefox op windows 7 heeft "kartelige" fonts
Ik sta op het punt om windows xp op het nieuwe systeem te plaatsen...
Consequentie: geen 8 gb ram , geen 64 bit, etc etc..
Alvast bedankt voor jullie hulp!
grt
a