Toon posts:

Ochtendspits? Hoeveel vertraging?

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 18:01
Morgen (vrijdagochtend) moet ik dit stukje rijden:

Van Enschede richting Uithoorn. De normale reistijd zal ongeveer 1:50u zijn waarvan het laatste half uur geen snelweg meer is.
Ik moet uiterlijk om 8:15u aanwezig zijn. Aangezien ik nooit rond die tijd richting het westen rijd, vraag ik het maar even: Zal ik op dat traject last hebben van de ochtendspits, en zoja, hoeveel extra reistijd moet ik van uit gaan?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42

Frank Martin

Vervoert alles

Vrijdag? Geen probleem, als het weer een beetje goed is en je al om 8.15 in Uithoorn moet zijn. Ik zou alleen niet onder Hilversum langs rijden, die N201 is geen feest vanaf Hilversum tot aan de A2. Opties zijn A1-A28-ring Utrecht-A2-Uithoorn of A1-50-A12-A2-Uithoorn.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:24

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:11

Reptile209

- gers -

Vrijdag valt normaal idd wel mee met de spits. Het bijkomend voordeel is dat je behoorlijk vroeg gaat. Maar als het misgaat, ben je ook meteen goed de sjaak. Hoe belangrijk is het dat je er om 8.15 bent?
- "Extreem belangrijk" -> neem minstens 30 min speling in je reistijd, liefst meer (en neem een krantje mee zodat je daar tijdens 45 min wachten voor de deur wat te doen hebt).
- "Kan bellen dat ik 15 min later ben" -> neem 15-30 min speling in je reistijd.

[Voor 20% gewijzigd door Reptile209 op 30-06-2011 12:20]

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je http://routes.tomtom.com/ gebruikt en invult dat je morgenochtend vertrekt dan houdt hij rekening met de historische gegevens op vrijdagen.

• -DG-
Bedankt allemaal! Daar kan ik wel wat mee.
Het is inderdaad wel essentieel dat ik op tijd ben.
Frank Martin schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:16:
Vrijdag? Geen probleem, als het weer een beetje goed is en je al om 8.15 in Uithoorn moet zijn. Ik zou alleen niet onder Hilversum langs rijden, die N201 is geen feest vanaf Hilversum tot aan de A2. Opties zijn A1-A28-ring Utrecht-A2-Uithoorn of A1-50-A12-A2-Uithoorn.
Stel, ik ga er van uit rond 7:15u op die N201 (onder Hilversum) te zijn, is het dan zo vroeg ook al wel eens druk?

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:41
-DG- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:45:
Bedankt allemaal! Daar kan ik wel wat mee.
Het is inderdaad wel essentieel dat ik op tijd ben.

[...]

Stel, ik ga er van uit rond 7:15u op die N201 (onder Hilversum) te zijn, is het dan zo vroeg ook al wel eens druk?
Druk weet ik niet, maar via de snelweg (A1 - A9) is sowieso sneller (geen stoplichten).

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zeeg schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:02:
[...]

Druk weet ik niet, maar via de snelweg (A1 - A9) is sowieso sneller (geen stoplichten).
dan moet je wel even de wegwerkzaamheden rondom Uithoorn meerekenen, de toegangsweg vanuit Amstelveen is druk, er wordt een nieuwe weg aangelegd en het verkeer wordt met stoplichten geregeld. Verder is er een behoorlijk aantal zijwegen afgesloten dus let daar even op, weet niet waar de TS precies moet zijn?

Verder staat er voor op de N201 voor de stoplichten bij Amstelhoek ook altijd file. eigenlijk is Uithoorn een behoorlijke ramp qua wegennet, mijn vriendin woont er dus ik kom er nogal vaak.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

MrAcid schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:20:
Als je http://routes.tomtom.com/ gebruikt en invult dat je morgenochtend vertrekt dan houdt hij rekening met de historische gegevens op vrijdagen.
^^ is de beste manier in mijn ogen

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:41
Frieda schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:57:
dan moet je wel even de wegwerkzaamheden rondom Uithoorn meerekenen, de toegangsweg vanuit Amstelveen is druk, er wordt een nieuwe weg aangelegd en het verkeer wordt met stoplichten geregeld. Verder is er een behoorlijk aantal zijwegen afgesloten dus let daar even op, weet niet waar de TS precies moet zijn?

Verder staat er voor op de N201 voor de stoplichten bij Amstelhoek ook altijd file. eigenlijk is Uithoorn een behoorlijke ramp qua wegennet, mijn vriendin woont er dus ik kom er nogal vaak.
Je moet gewoon op de A9 afslag Amstelveen-Oost/Ouderkerk nemen en dan langs de Amstel. Geen last van drukte op de Zijdelweg dan. Maar is inderdaad afhankelijk van waar ie precies moet zijn.

• -DG-
Ik moet eigenlijk net iets ten zuiden van Uithoorn zijn, routes.tomtom.com geeft dan inderdaad de route aan zoals ik op het plaatje heb staan, via de N201. Dat is ook het kortste qua km's en reistijd volgens die site.
Ik denk dat ik dat dan toch maar doe, en ruim op tijd weg ga. :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Zo iets is eigenlijk met geen mogelijkheid te zeggen. Ik rij regelmatig over de A1 naar Schiphol en mijn record is 3 uur reistijd op een stuk wat ik buiten de spits is 35 minuten doe. Over het algemeen geld voor mij buiten de spits: 35-40 minuten, in de spits 1:15-1:45 reistijd. Maar dat verschilt dus heel erg per dag en ook per tijd. De ene keer staat alles rond 07:00 al muurvast en een andere keer kun je tot 08:00 gewoon doorrijden.

Over het algemeen is het op vrijdag morgen wel rustig trouwens.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ten zuiden van Uithoorn? als je in Amstelhoek moet zijn moet je ook even opletten, de weg langs de Mennonietenbuurt tussen de N201 en De Hoef is ook afgesloten voor verkeer en ze zijn ook aan het werk op de N231 tussen Vrouwenakker en Nieuwveen. gezellig he? :p

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mijd aub de N201 tussen de A27 en de A2, is een regelrechte ramp 's ochtends. Idd via knp. Diemen rijden imho.

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
Het is allemaal gelukt. Ik was ruim op tijd dus ben toch maar via de N201 gegaan, die was overigens lekker rustig. :)

De A1 rond 6:00u was wel drukker, veel mensen in de rij om de zonsopkomst te zien ofzo. Of gaan ze nou echt om die tijd al weg om te werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:53

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

-DG- schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:56:
Het is allemaal gelukt. Ik was ruim op tijd dus ben toch maar via de N201 gegaan, die was overigens lekker rustig. :)

De A1 rond 6:00u was wel drukker, veel mensen in de rij om de zonsopkomst te zien ofzo. Of gaan ze nou echt om die tijd al weg om te werken?
Bij Gorinchem en de Botlek staat gewoon file om 06:00

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bij Terbregseplein (A16/A20) en bij Moordrecht (A20) loopt het vaak rond 06:30 ook al vast (rijd vrijwel dagelijks rond die tijd daar naar mijn werk).

Niet zozeer door drukte (valt vaak nog wel mee), maar door asocialen die mekaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaar geen centimetertje ruimte gunnen en to hell with it als anderen daar overlast van hebben doordat er zo een file ontstaat.

En ja, veel mensen zijn rond 06:00 of kort daarna al onderweg naar hun werk ja.

[Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-07-2011 21:05]

Virussen? Scan ze hier!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-DG- schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:56:
Ja die mensen heb je, ten noorden van het Noordzeekanaal is het ook al vroeg druk richting Amsterdam.

• -DG-
Respect, ik vind het toch wel redelijk vroeg als je dat elke dag moet.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik kom uit hengelo en moet zo nu en dan naar rotterdam.
Moet daar rond half 9 zijn en rijd meestal via amersfoort.
Mijn ervaring is dat het vrijdag meestal vrij rustig is.
Vooral het eerste deel kun je lekker doorrijden.
Zo nu en dan wil de afslag amersfoort/utrecht wel wat problemen opleveren maar dit is vrijdags meestal niet noemenswaardig.
Voor Hengelo > Rotterdam (192km / 2 uur aldus google maps) pak ik meestal een buffer van een half uur.
Tot nog toe altijd goed uitgepakt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee