''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
1. het RAM geheugen intensiever gebruikt wordt dan je SSD
2. de geheugenchips in je SSD zitten nog in de behuizing van de SSD, terwijl het RAM geheugen 'open en bloot' is, dus daar zal dan eerder warmte van voelbaar zijn.
[Voor 10% gewijzigd door Haan op 30-06-2011 11:56]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik weet niet precies waar mijn CPU/GPU zich bevinden aangezien ik alleen de kleinere paneeltjes er af heb gehaald en nooit het 'main' paneel. ( Lukte me niet

Het enige wat ik kon zien dat er vlakbij het RAM geheugen zat was het WiFi kaartje.
Maar goed, de fan zit ook rechtsachter dus ik dacht dat het CPU/GPU gedeelte niet aan die kant zou zitten.
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Die zit bij mij onder het touchpad, heerlijk in de winter

Nee daar is niets mis mee, ik heb hem laatst nog open gehad en schoongemaakt ( Voor zover er wat in zat ) en ook de stofzuiger mond op de fan uitgang gehad.Joindry schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:55:
Of zit je warmteafvoer van je CPU/GPU wat geblokkeerd? dan komt er wat restwarmte overal in de laptop terecht. Heb ik ooit gehad met mijn ACER/Stofzuiger.
Plus ik heb mijn laptop altijd op een verhoging staan dus hij kan genoeg warmte kwijt.
Het kan inderdaad wel goed zijn dat je GPU (of CPU, deze heeft meestal een koperen ding met buizen erop) daar dicht in de buurt gelegen is. Zolang je laptop er maar niet spontaan mee ophoudt en oververhit is er niks aan de hand.
Wifi kaartjes kunnen wel warm worden. Mijn telefoon wordt altijd warm als ik op internet ga

Android developer & dürüm-liefhebber
Hehe, ja bij mijn zit het RAM / WiFi gedeelte dus onder mijn linker handpalm vandaar dat het mij opviel..WWJD schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:57:
WiFi is inderdaad ook een beste warmtebron!
Die zit bij mij onder het touchpad, heerlijk in de winter
Oke, en ik neem aan dat het ook niet te verhelpen valt? ( Ander soort geheugen, mocht het de RAM zijn )Mavamaarten schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:58:
Laptops worden in het algemeen altijd warm. RAM en SSD's zijn eigenlijk niet echt bronnen van veel warmte.
Het kan inderdaad wel goed zijn dat je GPU (of CPU, deze heeft meestal een koperen ding met buizen erop) daar dicht in de buurt gelegen is. Zolang je laptop er maar niet spontaan mee ophoudt en oververhit is er niks aan de hand.
Wifi kaartjes kunnen wel warm worden. Mijn telefoon wordt altijd warm als ik op internet ga
lol @ je plaatje trouwens

http://www.insidemylaptop...lion-dm3-series-notebook/
Hoewel ram relatief niet zoveel warmte produceerd ~(10 watt vs 40 watt cpu/gpu) heeft het niet een speciale cooler om het af te voeren. De wordte wordt dus afgevoerd via de behuizing, en die (hoort dus) warm te worden.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Ah de behuizing als heatsink. Logisch!leuk_he schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:
hier staan plaatjes van het binnenste van je laptop:
Hoewel ram relatief niet zoveel warmte produceerd ~(10 watt vs 40 watt cpu/gpu) heeft het niet een speciale cooler om het af te voeren. De wordte wordt dus afgevoerd via de behuizing, en die (hoort dus) warm te worden.
Verbruik van SODIMM, afhankelijk van het type (DDR2/DDR3) en hoeveelheid bankjes, ligt eerder tussen de 0,5 en 1 watt (per gigabyte).leuk_he schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:
hier staan plaatjes van het binnenste van je laptop:
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.