Toon posts:

onkyo 309 met pc.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411160

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een ONKYO 309 versterker aangeschaft.

Ik heb hem met een HDMI kabel aan gesloten op mijn computer (videokaart AMD RADEON 6970).

En mijn beeldscherm is op zijn beurt weer aangesloten op de versterker.

Dus: Computer - versterker - beeldscherm.

Alles werkte goed tot dat ik mijn computer opnieuw opstartte.
Ik krijg nog wel beeld maar helaas geen geluid.

Bij playback devices (ik heb engelse Windows 7 x64) zie ik de hdmi uitgang wel staan en hij zegt dat hij gewoon werkt.

Als ik hem test bij: /speaker properties/advanced zegt hij het volgende: 'this device is already used by an other application..etc'

Maar jammer genoeg heb ik geen applicaties kunnen vinden die het geluid 'blokeert'.

Het raare is, als ik de hdmi kabel een paar keer er in en eruit haal, aan de achterkant van mijn computer, dat hij het dan gewoon weer goed doet.

Ik zou graag willen dat hij het normaal doet.
Want als ik nu de computer herstart doet hij het niet tot dat ik met de kabels ga futselen 8)7

Alvast bedankt,

Robin

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd? En windows 7 Service Pack 1 verhelpt ook een probleem met HDMI devices, misschien dat het hiermee ook opgelost wordt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :)

Ja ik heb alle updates/nieuwste drivers van AMD geeinstaleert.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:59

Ed_L

Crew Council
Heb je ook alle realtek drivers voor je onboard geluidskaart verwijderd? Videokaart als primary aangevinkt?

Topicstarter
Ik heb geen onboard geluidskaart maar een externe die bij de moederbord was geleverd (MSI Eclipse SLI).

En ja de HDMI uitgang van de videokaart staat als primary.

Ik zie bij de volume balk dat hij ook gewoon geluid geeft. (balk wordt groen als muziek op staat)

Maar de versterker ontangt geen geluid.

en ik weet 100% zeker dat ik mijn versterker goed heb ingesteld

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
misschien stomme oplossing, maar wat als je die losse geluidskaart er uit haalt?
dan moet het geluid wel via de HDMI gaan lijkt me

Topicstarter
De 'devices' van de geluidskaart staan allemaal volledig uitgeschakelt.

Hij zegt ook dat het geluid via de HDMI poort gaat. alleen hoor ik niks. :(

De geluidskaart verwijderen heeft helaas geen verschil gemaakt.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 411160 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:
De 'devices' van de geluidskaart staan allemaal volledig uitgeschakelt.

Hij zegt ook dat het geluid via de HDMI poort gaat. alleen hoor ik niks. :(

De geluidskaart verwijderen heeft helaas geen verschil gemaakt.
Probeer eens met een andere kabel?

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Probeer eens direct naar een TV met HDMI? werkt dat? dan weet je tenminste dat het van de computer goed zit...

Topicstarter
Ja dat werkt gewoon.

via de versterker krijg ik aleen beeld : /

Topicstarter
Tommie12 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Probeer eens met een andere kabel?
Al geprobeert, zelfde probleem : (
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee