Hey all,
Dit is de situatie:
Ik heb een netwerk met 2 lans, en 2DMZ. De bedoeling is dat er een 3e DMZ bij komt. De PC's die hierin komen te hangen, krijgen elk een public IP(ik heb m nu als IP 10.2.0.x aangegeven, als voorbeeld)
Nu is het voorheen geregeld, dat op elke interface op de firewall, een Cisco ASA 5520 een netwerk binnen komt. Dus 1 interface voor de ip range van DMZ 1, 1 interface voor de ip range van Lan2, en die worden met behulp van access rules doorgeschakeld.
Nu heb ik dadelijk, met een 3e DMZ, meer netwerk ranges, als dat ik interfaces heb.
Nu heb ik wat research gedaan, en nu zou dit moeten kunnen met static nat?
Is het dan gewoon een kwestie van een regel in mijn config aanmaken:
static (inside,outside) Public IP Lokaal IP netmask 255.255.255.255
Wat komt er verder nog bij kijken?
Dit is de situatie:
Ik heb een netwerk met 2 lans, en 2DMZ. De bedoeling is dat er een 3e DMZ bij komt. De PC's die hierin komen te hangen, krijgen elk een public IP(ik heb m nu als IP 10.2.0.x aangegeven, als voorbeeld)
Nu is het voorheen geregeld, dat op elke interface op de firewall, een Cisco ASA 5520 een netwerk binnen komt. Dus 1 interface voor de ip range van DMZ 1, 1 interface voor de ip range van Lan2, en die worden met behulp van access rules doorgeschakeld.
Nu heb ik dadelijk, met een 3e DMZ, meer netwerk ranges, als dat ik interfaces heb.
Nu heb ik wat research gedaan, en nu zou dit moeten kunnen met static nat?
Is het dan gewoon een kwestie van een regel in mijn config aanmaken:
static (inside,outside) Public IP Lokaal IP netmask 255.255.255.255
Wat komt er verder nog bij kijken?