• DjLando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2022
Beste mede-Tweakers,

Dankzij hulp in het Games Systeem thread ben ik klaar om een nieuw systeem te kopen.

Ik wil op het nieuwe systeem een win ultimate 64 bit installeren (op het kale systeem). Nu kan ik dit los kopen, maar dat is nogal prijzig... Nu heb ik nog een win xp 32 bit liggen, en kan heel goedkoop via m'n werk win ultimate 64 upgrade kopen. Is het mogelijk om op het kale systeem eerst win xp 32 neer te zetten, om daarna deze te overschrijven met de win 7 ultimate 64 upgrade editie? Google geeft nogal verschillende antwoorden hierop...

Hartelijk dank!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 23:48
Simpelweg niet mogelijk op enige officiele manier. Upgrades zijn alleen mogelijk vanaf Vista en ook dan niet van 32 naar 64 bit als ik het goed heb. Je zal dus een complete installatie moeten kopen. Kan je die niet ook gewoon goedkoper dan de marktprijs krijgen via je werk?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien handig voor de TS.
http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7

[Voor 68% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2011 11:33]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• C0rnelis
Maar dat gaat via een clean install tijdens de installer, nietwaar? En DjLando heeft het over een upgrade editie. Volgens mij gaat het daarom mis.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

C0rnelis schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:33:
Maar dat gaat via een clean install tijdens de installer, nietwaar? En DjLando heeft het over een upgrade editie. Volgens mij gaat het daarom mis.
Zie ook mijn aangepaste versie van m'n post :P
offtopic:
Ik had niet goed gelezen namelijk

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Jiriki
  • Laatst online: 22:52
Windows 7 Ultimate is er toch ook als OEM editie? Helemaal legaal om deze bij een nieuwe PC te kopen en vast niet veel duurder dan een upgrade editie waar je ook een legale XP versie voor nodig hebt.

Edit: oh, en een echte in-place upgrade van 32 naar 64 bits gaat niet, qua licentie kan het in principe wel.

[Voor 21% gewijzigd door Jiriki op 30-06-2011 11:36]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar daar staat niks vermeld over de wel of geen upgrademogelijkheid van 32bit XP naar 64bit Win7. En dat is volgens mij de hamvraag in dit topic. Dat je van XP naar Win7 kunt upgraden lijkt me geen hoge wiskunde :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan geen 32-bit installatie upgraden naar een 64-bit installatie voor zo ver ik weet. Ook niet met een hack. Je mag wel een cleane installatie doen met een upgrade disk als er al een legale Windows XP aanwezig is. Dus dat is geen probleem.

[Voor 37% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-06-2011 11:37]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Van 32bit naar 64bit upgraden gaat niet.

Maar waarom zou je Windows XP (die je al zolang al geïnstalleerd hebt staan) willen upgraden naar Windows 7 i.p.v. van Windows 7 compleet vers te installeren?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• C0rnelis
Han schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:35:
[...]

Maar daar staat niks vermeld over de wel of geen upgrademogelijkheid van 32bit XP naar 64bit Win7. En dat is volgens mij de hamvraag in dit topic. Dat je van XP naar Win7 kunt upgraden lijkt me geen hoge wiskunde :)
Je hebt voor zover ik weet altijd een 'advanced install' nodig bij de upgrade van XP naar Win7. XP wordt hierbij verwijdert. Dus ja, het is maar net hoe je upgraden bekijkt in dit geval ;). Upgraden via de windows installer vanaf bijvoorbeeld Vista is met behoud van al je bestanden/instellingen etc.

Van wat ik heb gelezen kan je met een upgrade-editie wel een advanced install uitvoeren, maar gaat het vervolgens mis bij de activatie: bij een advanced install kan Windows namelijk niet weten of er eerder wel of niet een andere versie van Windows op heeft gestaan.

• DjLando
Dank voor de reacties allemaal.

Ik heb het er inderdaad over om een upgrade versie te gebruiken van win 7 64 bits over een win xp 32 bit.

C0rnelis: helaas verkoopt surfspot alleen upgrade versies :(
Jiriki: de legale versie win xp heb ik al in mn bezit; en de upgrade versie win 7 64 kost maar 18 euro ipv 200 euro ofzo als je full wilt kopen :)
Onbekend: de reden is puur geld, zie hierboven.

Het wordt geinstalleerd op een kaal systeem, dus er hoeven ook helemaal geen documenten/programma's te blijven staan als ik win 7 64 boven win xp 32 zou upgraden, maarja, dan moet het wel kunnen natuurlijk.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gewoon een cleane install doen met de upgrade disk dan. Dat mag en kan :)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
C0rnelis schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:38:
[...]
Van wat ik heb gelezen kan je met een upgrade-editie wel een advanced install uitvoeren, maar gaat het vervolgens mis bij de activatie: bij een advanced install kan Windows namelijk niet weten of er eerder wel of niet een andere versie van Windows op heeft gestaan.
De activatie kan inderdaad wel eens lastig doen als er niet een oudere of andere versie van Windows aanwezig was.
De oplossing is om een registry key aan te passen zoals beschreven in Workaround3

Delerium Steam Profile BF4 profile

• C0rnelis
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:44:
Gewoon een cleane install doen met de upgrade disk dan. Dat mag en kan :)
Als ik dit lees, lijkt het erop dat het eigenlijk niet mag.. (De link legt helaas ook direct een illegale? work-around uit, maar ik heb niets anders om dit te weerleggen).

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
mhoogendam schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:48:
[...]

De activatie kan inderdaad wel eens lastig doen als er niet een oudere of andere versie van Windows aanwezig was.
De oplossing is om een registry key aan te passen zoals beschreven in Workaround3
Ik kan bevestigen dat bovenstaande workaround uitstekend werkt ;) Paar maandjes terug nog voor mn buurjongen gedaan met een upgrade win7 van surfspot en die workaround dit the trick 8) . Mijns inziens onzin dat je met upgrade media alleen kunt upgraden, ik maak toch zelf wel uit of ik een format doe met schone install of niet...

-=Mijn PC Specs=-

• C0rnelis
Smarty_6000 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:56:
[...]

Ik kan bevestigen dat bovenstaande workaround uitstekend werkt ;) Paar maandjes terug nog voor mn buurjongen gedaan met een upgrade win7 van surfspot en die workaround dit the trick 8) . Mijns inziens onzin dat je met upgrade media alleen kunt upgraden, ik maak toch zelf wel uit of ik een format doe met schone install of niet...
Het gaat er natuurlijk ook alleen om dat Microsoft op die manier zeker weet dat je (als het goed is) al een keer het bedrag betaalt hebt voor je huidige Windows installatie, wat niet te controleren is bij een upgrade.

• DjLando
mhoogendam schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:48:
[...]

Dat klinkt erg goed; het lijkt me uiteindelijk ook legaal omdat ik een legale versie win xp heb en een legale versie upgrade win 7.. maarja, weet niet of Microsoft er ook zo over denkt ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet ligt bij controle de bewijslast bij jezelf. Dus zolang jij kunt aantonen dat je legaal bent, is er geen probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 397219

DjLando schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:40:
Dank voor de reacties allemaal.

Ik heb het er inderdaad over om een upgrade versie te gebruiken van win 7 64 bits over een win xp 32 bit.

C0rnelis: helaas verkoopt surfspot alleen upgrade versies :(
Jiriki: de legale versie win xp heb ik al in mn bezit; en de upgrade versie win 7 64 kost maar 18 euro ipv 200 euro ofzo als je full wilt kopen :)
Onbekend: de reden is puur geld, zie hierboven.

Het wordt geinstalleerd op een kaal systeem, dus er hoeven ook helemaal geen documenten/programma's te blijven staan als ik win 7 64 boven win xp 32 zou upgraden, maarja, dan moet het wel kunnen natuurlijk.
Ja,er staat wel op de website van Surfspot dat je een upgrade DVD van Windows 7 krijgt, maar je kan gewoon een schone installatie doen zonder truukjes.
DVD in de drive, kies clean install, serie nummer/ key in kloppen en windows wordt geïnstalleerd. Aan het eind van de rit even activeren en windows is klaar voor gebruik.
XP 32 bit kan je niet updaten.

• DjLando
The Eagle schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:21:
Voor zover ik weet ligt bij controle de bewijslast bij jezelf. Dus zolang jij kunt aantonen dat je legaal bent, is er geen probleem :)
Ik ben zelf heeel legaal hoor :9 maar inderdaad, bewijs is prima te overleggen :)

• DjLando
Anoniem: 397219 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:21:
[...]

Ja,er staat wel op de website van Surfspot dat je een upgrade DVD van Windows 7 krijgt, maar je kan gewoon een schone installatie doen zonder truukjes.
DVD in de drive, kies clean install, serie nummer/ key in kloppen en windows wordt geïnstalleerd. Aan het eind van de rit even activeren en windows is klaar voor gebruik.
XP 32 bit kan je niet updaten.
Fantastisch, precies wat ik wil!
Hartelijk dank allemaal voor de reacties _/-\o_

Dat dacht ik ook, maar ik heb diversen versies van Windows 7 en Vista liggen die bij Surfspot vandaan komen en die worden zonder probleem geïnstallaleerd zoals ik hierboven heb beschreven.
Want op de DVD heb je twee optie als je Windows wil installeren, namelijk een upgrade doen (dat gaat niet met XP) of een clean install.
Maar je moet wel even de gewenste versie bestellen.

• DjLando
Anoniem: 397219 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:27:
Dat dacht ik ook, maar ik heb diversen versies van Windows 7 en Vista liggen die bij Surfspot vandaan komen en die worden zonder probleem geïnstallaleerd zoals ik hierboven heb beschreven.
Want op de DVD heb je twee optie als je Windows wil installeren, namelijk een upgrade doen (dat gaat niet met XP) of een clean install.
Maar je moet wel even de gewenste versie bestellen.
Ja, ga direct de Windows 7 64 bit upgrade (UK version natuurlijk) bestellen :)

Je kan de DVD ook downloaden bij Surfspot, dan heb je hem direct.
Je download een ISO en brand deze op een DVDtje.
En de key krijg je in Surfspot doos (ben even de naam kwijt).

• DjLando
Anoniem: 397219 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:
Je kan de DVD ook downloaden bij Surfspot, dan heb je hem direct.
Je download een ISO en brand deze op een DVDtje.
En de key krijg je in Surfspot doos (ben even de naam kwijt).
Ah ja, dat is ook een handige oplossing :) Aan de andere kant, het duurt waarschijnlijk 2 weken voordat alle hardware onderdelen toegestuurd worden; de dvd is vast sneller thuisgestuurd dan dat :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
C0rnelis schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:48:
Als ik dit lees, lijkt het erop dat het eigenlijk niet mag.. (De link legt helaas ook direct een illegale? work-around uit, maar ik heb niets anders om dit te weerleggen).
Als hij nu een legale Windows XP heeft, mag dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:36
met die upgrade disk, schoon installeren. geen key invullen. daarna nog eens er over heen installeren en wel een key invullen. vervolgens windows.old deleten. nadeel je zit met die bootmanager, die weer veel moeite kost om weg te krijgen.

Rampage VI Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjLando
onzichtbaar schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:41:
met die upgrade disk, schoon installeren. geen key invullen. daarna nog eens er over heen installeren en wel een key invullen. vervolgens windows.old deleten. nadeel je zit met die bootmanager, die weer veel moeite kost om weg te krijgen.
Komt helemaal goed; dank voor de reactie :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee