Toon posts:

[DNS] submap naar ander IP adres laten gaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb voor webshop een nieuwe site ontwikkeld. De nieuwe website komt op een nieuwe server, bij een nieuwe host te draaien. Mijn "probleem" is nu dat de oude bestellingen nog via het oude CMS moeten worden afgehandeld. Ik heb op geen enkele wijze toegang tot de code, database en/of server van de oude website.

Het CMS van de oude website is toegankelijk op:
www.hetdomein.nl/admin

www.hetdomein.nl staat nu op IP adres: x.x.x.x

de nieuwe website staat op IP adres: y.y.y.y
(de admin van de nieuwe website zal komen op admin.hetdomein.nl)

nu wil ik dat straks www.hetdomein.nl verwijst naar y.y.y.y,
terwijl www.hetdomein.nl/admin nog steeds verwijst naar x.x.x.x.

is dit technisch gezien mogelijk?
kan dit via een DNS instelling worden geregeld?
hebben jullie tips hierover?

edit: ik heb wel volledig toegang tot de nieuwe server (IIS7)

[Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 30-06-2011 10:16]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:05

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Waarom pak je geen subdomein en wijs je die naar de oude site? Dat is een stuk makkelijker werken, want dat is gewoon in te stellen in de DNS. Om dat op een map te doen moet je al gaan klooien met proxies. Ik zou dat zo veel mogelijk vermijden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Anoniem: 96523

Het toekennen van een eigen IP adres op een directory is niet mogelijk, al kun je (zoals MueR aangeeft) werken met proxies, al weet ik niet hoe dat zit in IIS...

Ik denk dat het beste idee is om de huidige site te verplaatsten naar een subdomein (e.g. old.hetdomein.nl) en op de www een pagina te maken die automatisch redirect naar het old domein om bezoekers daar (tijdelijk) naartoe te sturen. (ik ga er dan vanuit dat bezoekers hier ook moeten komen).

Wanneer alleen jijzelf (of jouw klant) er in moet kunnen, dan moet het helemaal niet uitmaken op welk (sub)domein het werkt, tenzij het heel veel problemen oplevert in het CMS.

• P.O. Box
  • Niet online
MueR schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:34:
Waarom pak je geen subdomein en wijs je die naar de oude site? Dat is een stuk makkelijker werken, want dat is gewoon in te stellen in de DNS. Om dat op een map te doen moet je al gaan klooien met proxies. Ik zou dat zo veel mogelijk vermijden.
ik heb geen enkel zicht op de code en/of server van de oude site en ook geen toekomstig zicht helaas.... ik ben bang dat als ik subdomein.hetdomein.nl laat verwijzen naar x.x.x.x dat de site niet meer werkt... maar het is wel een idee om te proberen... ik ga het proberen iig...
Anoniem: 96523 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:57:
Ik denk dat het beste idee is om de huidige site te verplaatsten naar een subdomein (e.g. old.hetdomein.nl) en op de www een pagina te maken die automatisch redirect naar het old domein om bezoekers daar (tijdelijk) naartoe te sturen. (ik ga er dan vanuit dat bezoekers hier ook moeten komen).
De bezoekers hoeven hier niet meer te komen.. het is puur bedoeld om de openstaande orders die nog via de oude website zijn binnengekomen te kunnen afhandelen en dat moet helaas via het CMS.
Wanneer alleen jijzelf (of jouw klant) er in moet kunnen, dan moet het helemaal niet uitmaken op welk (sub)domein het werkt, tenzij het heel veel problemen oplevert in het CMS.
ik ben dus bang dat in het CMS een beveiligingscheck zit in de code die controleert of het cms wel benaderd wordt vanaf www.hetdomein.nl en dat er een error komt als je het cms benaderd via cms.hetdomein.nl... maar ik heb de systeembeheerder nu gevraagd om cms.hetdomein.nl te laten verwijzen naar x.x.x.x zodat ik kan testen of jullie idee werkt.

bedankt voor de tips zover.

[Voor 48% gewijzigd door P.O. Box op 30-06-2011 11:14]

• P.O. Box
  • Niet online
Even voor de volledigheid hoe ik het nu "opgelost" heb:

ik heb bij de klant een apart PCtje ingericht waar ik de hosts-file heb aangepast zodat www.hetdomein.nl op die bewust pc nog naar het oude IP adres gaat, zodat ze op de aparte PC toch nog naar hun oude CMS kunnen.

dit was eigenlijk de simpelste oplossing :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee