Toon posts:

Lagere internetsnelheid in sommige programma's

Pagina: 1
Acties:

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb hier een Ziggo account met 120mbit internet. Deze snelheid haal ik op alle computers binnen m'n (gigabit) netwerk, behalve op één computer. Downloaden met Chrome op deze computer komt niet boven de 50mbit uit. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld downloaden met SABnzbd+, terwijl ik op een andere computer met dezelfde 100mbit downloadaccount wel de maximale snelheid haal.

Ik ben bij wat uitproberen erachter gekomen dat ik met Internet Explorer 6 op deze computer wel de maximale snelheid haal. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Data overdracht over de gigabitpoort binnen het netwerk is wel op volle snelheid.
De snelheid gaat niet omhoog als ik de virusscanner, MS Essentials, en de ingebouwde Windows firewall uitzet. Het systeem draait op Windows XP SP3.

(Ik wist even geen goede titel, dus indien nodig mag de titel aangepast worden)

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 18:01
Wat voor pc's? Welke tijdstippen?
Waarom IE6 in godsnaam? Er is al deel 9 he?
Hoe heb je eigenlijk gemeten? Alleen gekeken naar wat Windows en de browser voor snelheid meergeven?
Alles met draad?

Wat zei je provider eigenlijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dropsen
Dank voor je reactie!
Wat voor pc's? Welke tijdstippen?
Wat doet het er toe? Het gaat erom dat de betreffende computer de snelheid prima aankan en ook kan halen... Alleen niet met bijvoorbeeld Chrome en downloaden met SABnzbd+, terwijl dat downloadaccount gewoon toereikend is en op andere computers wel werkt.
Ik kan ook niet echt een antwoord erop geven, het zijn random computers, pc's laptops, ipad, macbook... En het tijdstip is niet van toepassing, gewoon altijd.
Waarom IE6 in godsnaam? Er is al deel 9 he?
Omdat er op die computer nooit IE wordt gebruikt en ik die dus ook nooit geupdate heb. Maar wat doet het er toe? Die browser haalt gewoon wel de volle snelheid, dus het is puur ter info dat de computer het prima trekt.
Hoe heb je eigenlijk gemeten? Alleen gekeken naar wat Windows en de browser voor snelheid meergeven?
Downloaden met andere computers in het netwerk gaat wel met volle snelheid, zelfde programma en zelfde downloadaccount, alleen op die computer niet. Netwerkmonitor onder taakbeheer laat bij kopieren over het netwerk een snelheid van ongeveer 80MB/s zien, daar klaag ik niet over. Snelheid meten gedaan met het downloaden van een 1000mb file van http://www.bbned.nl/speedtest/ Werkt in IE dus wel met 14MB/s, maar in Chrome niet, haal dan max 4 a 5MB/s, zelfde snelheid als met downloaden via SABnzbd+.
Alles met draad?
Ja. Mijn draadloze netwerk trekt helaas geen gigabitsnelheden...
Wat zei je provider eigenlijk?
Waarom moet ik die bellen? Met de snelheid is niks mis, die haal ik gewoon, ook op de betreffende computer... alleen vind ik het vreemd dat ik het dus niet in alle programma's haal...

[Voor 4% gewijzigd door Dropsen op 01-07-2011 13:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je het echt met alle protocollen? Kun je via FTP is proberen een bestand te downloaden ipv http?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:44
Antivirus / Firewall in de weg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Slurpgeit schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:04:
Antivirus / Firewall in de weg?
Heb je zijn post wel gelezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:16
specs van de pc die geen 120m kunnen afhandelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:44
Oeps, naja dan niet :). Maargoed dat iedereen altijd zo vrolijk is hier

[Voor 52% gewijzigd door Slurpgeit op 01-07-2011 14:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lezzmeister
Slurpgeit schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:06:
Oeps, naja dan niet :). Maargoed dat iedereen altijd zo vrolijk is hier
Het is hier iedere dag één groot feest. Weet niet wat jij doet.
Dropsen schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:34:

Wat doet het er toe? Het gaat erom dat de betreffende computer de snelheid prima aankan en ook kan halen... Alleen niet met bijvoorbeeld Chrome en downloaden met SABnzbd+, terwijl dat downloadaccount gewoon toereikend is en op andere computers wel werkt.
Ik kan ook niet echt een antwoord erop geven, het zijn random computers, pc's laptops, ipad, macbook... En het tijdstip is niet van toepassing, gewoon altijd.
Het is één enkele pc en er ook echt maar één zoals ik uit je startpost vis en hier weer en het zijn dus steeds andere bakken die de volledige snelheid niet halen. Euh..

Als het echt één enkele pc is kun je naar die pc kijken, als het wisselt heb je gewoon pech. Waarom? De internetlijnen voor consumenten zijn overboekt, er is niet genoeg bandbreedte om alle pc's op het netwerk van de provider op volle snelheid te laten werken, met als gevolg dat vooral op drukke tijdstippen, zoals als iedereen net uit werk is en de mail en nieuws gaat lezen of in de avond na het eten als alle computers met games online gaan, de snelheid gewoon lager is. En als dat dan wisselt met het kwartier en steeds op een andere pc dan is dat gewoon normaal.
Omdat er op die computer nooit IE wordt gebruikt en ik die dus ook nooit geupdate heb. Maar wat doet het er toe? Die browser haalt gewoon wel de volle snelheid, dus het is puur ter info dat de computer het prima trekt.
Als jij denkt met een browser, en dan vooral een oudere, even goed te kunnen kijken hoe snel het internet is door te downloaden, zit je denk ik verkeerd, het is gewoon een indicatie. Verder hadden oudere versies van IE nogal eens last van problemen waar ze allerlei info in downloads wegschreven waardoor ik vaak problemen had met iso's die 10% te groot waren. En er werd dus soms een 10% te hoge downloadsnelheid weergegeven.
Downloaden met andere computers in het netwerk gaat wel met volle snelheid, zelfde programma en zelfde downloadaccount, alleen op die computer niet. Netwerkmonitor onder taakbeheer laat bij kopieren over het netwerk een snelheid van ongeveer 80MB/s zien, daar klaag ik niet over. Snelheid meten gedaan met het downloaden van een 1000mb file van http://www.bbned.nl/speedtest/ Werkt in IE dus wel met 14MB/s, maar in Chrome niet, haal dan max 4 a 5MB/s, zelfde snelheid als met downloaden via SABnzbd+.
Download dan met een download manager, van sites waar je absoluut 110% zeker weet dat ze de bandbreedte niet knijpen om meerdere gebruikers te voorzien.
Ja. Mijn draadloze netwerk trekt helaas geen gigabitsnelheden...
De iPad en de Macbook en laptops die je noemt zitten ook op het bedrade netwerk en die trekken zonder uitzondering de internetverbinding vol? Welke router/firewalls? Geen beruchte modellen versies ergens? Bedrading overal keurig in orde? Er kan niets mis zijn met de draad naar juist die pc?
Waarom moet ik die bellen? Met de snelheid is niks mis, die haal ik gewoon, ook op de betreffende computer... alleen vind ik het vreemd dat ik het dus niet in alle programma's haal...
Ik zie een paar gaten in dit verhaal en ik achtte de kans nog al groot dat je je isp heb gebeld en een uitleg heb geëist. Waarna zij over de brug kwamen met:"Ja maar meneer, door overboeking...snelheden niet gegarandeerd..bla bla." Kan zijn dat je dat niet heb gedaan natuurlijk, maar dan had je geweten dat je 120Mbit zelden haalt, en dat is al helemaal onwaarschijnlijk als je slechts een enkele pc heb die download waar je bij die enkele download in de smiezen houdt. Hier hebben we 5 pc's thuis, niet inclusief de draadloze bakken, en op 3 van de 5 word flink gedownload. Die 120Mbit zit dan wel eens vol, zoals ik keurig kan zien in de router/firewall.

Maar hoe vaak denk je dat die 120Mbit hier echt gehaald word? En serieus antwoord svp.

Edit: Even die 1Gig test bij BBned geprobeerd, en DownThemAll blijft rond de 200KB/s met pieken tot 8MB/s, en Mozilla zelf wil weer tot 9,5 MB/s gaan. Niet volle snelheid. Zal ook wel moeilijk worden op dit tijdstip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 22:26
Zoals ik het begrijp is het maar één computer die de volledige snelheid niet haalt, behalve in IE6 dan, terwijl andere computers in hetzelfde netwerk dat wel doen.
Het lijkt inderdaad dat de computer het niet trekt, maar dat wordt weer ontkracht door de hoge data overdracht binnen het netwerk tussen deze computer.

Ook het volgende vind ik vreemd
Snelheid meten gedaan met het downloaden van een 1000mb file van http://www.bbned.nl/speedtest/ Werkt in IE dus wel met 14MB/s, maar in Chrome niet, haal dan max 4 a 5MB/s, zelfde snelheid als met downloaden via SABnzbd+.
Zou het mogelijk zijn dat er ergens in windows xp de snelheid van de internet connecties voor verschillende programma's geknepen wordt. Je kan hier de conclusie uit trekken dat de computer wel de volledige 120mbit kan halen, maar blijkbaar niet in alle programma's/ browser.

• Dropsen
Volgens mij praten we langs elkaar heen... Ik heb het idee dat jij er allerlei dingen bij haalt die totaal niet van toepassing zijn.

De computer is snel genoeg om de snelheid te trekken en haalt deze ook. Alleen niet in de programma's waarin ik wil dat ie de snelheid haalt. (Dat is mijn vraag dus, waar zou dit aan kunnen liggen?) Dit heeft niks met Ziggo te maken, die doet prima z'n werkt en levert vrijwel continu de volledige 120mbit.

De enige reden dat ik de andere computers in het netwerk in mijn verhaal betrek is om te laten zien dat ik met dezelfde programma's op die machines op het zelfde tijdstip wel de volledige snelheid haal...

• lezzmeister
Nou ok.

Live-cd van t een of ander?
Dan sluit je de software die er nu op staat uit.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Open taakbheheer is, tabje prestatie(performance) en check je cpu belasting.
Dan idd even een live-cdje gebruiken, daar heb je een 120mbit abbo voor genomen toch, linux distro's downloaden ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee