Toon posts:

shopreview met live winkel

Pagina: 1
Acties:

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05-2022
Ik wil graag een shopreview maken, zelfs met medewerking van de shop, over een webshop met ook irl winkel.
Het is geen spam, maar wel een aparte review, produkten kun je uitgebreid tikken, maar (web)shops is het erg beperkt!
Ik heb dan wel het voorrecht dat mijn favo pc/snoepwinkel behalve online ook irl is, kan me vergapen aan alle onderdelen in grote vitrines...
zoiets wil je natuurlijk delen....

heb al leuke opzet in word, wil alleen tips erbij, werkt bv html-codes in shopreview, dan slinger ik er meteen leuke foto's op enzo
alle tips zijn welkom, en Nee heb geen aandelen!

groet Jer

ff ter verduidelijking, het gaat dus om CDromland, mijn favo pcsnoepwinkel, en die hebben al 16 jaar winkel en pas 3-4 jaar webshop, wel met awards voor beste thuiswinkel enzo...das gezien shopreviewmogelijkheden dus wel erg beknopt

[Voor 16% gewijzigd door Jerdek op 30-06-2011 13:10]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32

Ed_L

Crew Council
Tip: plaats je shopreview alleen in het daarvoor bestemde deel in de pricewatch en beperk het tot de ervaring die je had met een enkele transactie. Volg de richtlijnen die daarvoor zijn opgesteld. Wijk hier niet vanaf, plaats geen review op het forum. Die zullen namelijk direct worden verwijderd :)

• Jerdek
dan doe ik dus de review tekort
heb niet voor niets deze uitgebreide vraag gesteld he
damk iig voor je reaktie

[Voor 56% gewijzigd door Jerdek op 30-06-2011 00:53]

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32

Ed_L

Crew Council
Wat had je dan in gedachten?

• Jerdek
een review ala produkt review, dus met uitgebreide mogelijkheden
voorbeeldje: productreview: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W review door Jerdek
moet zelf ff testen of ik met html wat kan, dan maak ik er in 3 rubrieken nog wel een uitgebreide reveiw van

[Voor 34% gewijzigd door Jerdek op 30-06-2011 00:56]

• Jerdek

• Jerdek
deze webshop heeft ook gave live winkel, waar je je kunt vergapen aan alle onderdelen in grote glazen vitrines, net een kind in jamin

[Voor 25% gewijzigd door Jerdek op 30-06-2011 01:07]

• Jerdek
yess hier werkt iig html, oh dan komt die beperkte shopreview ook wel goed, daar slinger ik wel via html leuke pics enzo op hahaha

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24

Floppus

Customer Experience matters

Ondanks dat het idee leuk is, moet je er wel rekening mee houden dat het doel van de ShopReview is om een concrete ervaring te beschrijven die redelijk to-the-point is. Centraal staat de ervaring vanaf moment dat je op zoek gaat naar iets tot het moment dat je er helaas misschien een probleem mee hebt en je voor aftersales komt. Dat een foto iets bij kan dragen aan de indruk, ja. Een hele serie foto's... Gaat wel erg ver.

Natuurlijk kan je daar best wat andere details bij geven die opvallend zijn, maar hou er rekening mee dat ShopReviews ook een redelijk beperkte houdbaarheid hebben - per Shop komen veel meer reviews binnen dan per product waarmee de review wegzakt.

Ten slotte, is er het punt van het zeer directe belang van winkels bij reviews. Een fabrikant kan misschien in het algemeen iets aan informatie duwen om een product onder de aandacht te brengen. Een winkel ziet direct gevolgen van oa de ShopReview. Wij monitoren dan ook zeer nauwkeurig op onregelmatigheden, waarmee we grootschalige afwijking door bijvoorbeeld reviews van de winkel zelf tegengaan. Een enkele review is misschien nog een keer goed te verbergen, een hele serie die echt invloed heeft op de beeldvorming niet.
Waar ik heen wil, is dat we ook niet echt willen stimuleren dat winkels een kennis ergens inzetten om een soort van commercial in elkaar te zetten die dan de ShopReview ingaat.

Dit alles neemt trouwens nog steeds niet weg, dat ik het een interessant idee vind. Misschien dat we er echter een ander platform voor kunnen bedenken dan de ShopReview. Als alternatief, kan je je werk misschien voorleggen aan de winkel. De winkelinformatie boven de ShopReview kan images bevatten en is vrij in te vullen door de winkel.

ps; We hebben een mooi edit-knopje bij elke post ;)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Jerdek
Ok, stel dat je gewoon een leuke (regionale)shop kent, die leuk/scherp prijsbeleid heeft, goede kennis en service, maar die geen webshop heeft...
Daar is op Tweakers geen enkel topic/platform voor.
Ik snap dat zoiets lastig is door vriendjespolitiek enzo!

@Floppus,
ik ben benieuwd of jullie hier iets voor kunnen bedenken.
Het gaat er mij om ergens de gebruikerservaring neer te zetten,
hun site geeft alles weer maar kort en bondig.

De huidige shopreview is voor 1 specifiek produkt/specifieke ervaring, dan had ik vorig jaar minstens elke maand wel een review kunnen geven.
Want haal alles wat ik in V&A niet kan vinden, of gewoon echt nieuw wil, gewoon bij deze shop.
Ik check sowieso altijd pricewatch en online aanbiedingen enzo, maar ga graag naar een winkel om het produkt te zien. Maar zonder bij de deurmat al opploppende verkopers enzo, daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Het blijkt bij enige doorvraag vaak te ontbreken aan kennis..
Ok, ik zondig ook wel eens, heb monitor bij Paradigit gekocht, de filiaalleider moest wel lachen toen ik daar gewoon inlogde op pricewatch van hier ;)

edit:
Maar heb vorige week wel een leuke systeem-aanbieding van die shop, voor grafisch vormgever, met enige aanpassingen en uitbreidingen helpen aanschaffen.
Er werd meteen mee gedacht over geheugenuitbreiding, sneller en groter, dus naderhand nog uitbreidingsmogelijkheden...moest SSD in, werd meteen de best passende aangeraden..
Dit alles na eerst lekker windowshoppen, en zelf een verkoper inschakelen. _/-\o_

[Voor 15% gewijzigd door Jerdek op 06-07-2011 00:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee