Toon posts:

Verjaardags kalender visual basic 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

Anoniem: 352797

Topicstarter
Ik heb 1 textbox waar de naam in komt, 3 comboboxen 1 voor de dagen van de maand, 1 voor de maanden en 1 om een maand op de kalender te selecteren. Verder heb ik 31 listboxen (voor elke dag 1)

Mijn vraag is: Als ik nu een verjaardag toevoeg aan mijn kalender komt de naam op de juiste dag, maar alle maanden staan dan door elkaar. Ik zou graag willen dat alleen de namen van degene die in de maand van wat combobox3 aangeeft worden getoond.

Weet iemand wat daar de juiste programmeer code voor is?

Ik heb nu: If ComboBox3.Text = ComboBox2.Text Then Naam = Visible = True Else Naam = Visible = False

maar die werkt niet :(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:17
Je afbeelding werkt ook niet.

Ah, nu wel. Wat is dat voor Framework? WPF? Hebben die niet gewoon een datepicker control?

[Voor 61% gewijzigd door Avalaxy op 30-06-2011 00:40]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 352797 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:15:
Weet iemand wat daar de juiste programmeer code voor is?
Er is geen "juiste programmeercode"; die maak/bedenk/schrijf je zelf. Op 't moment dat je de listboxes gaat vullen plaats je gewoon enkel items uit de geselecteerde maand.

code:
1
2
3
foreach (item in myitems)
  if item.month == selectedmonth
    listbox[item.day].add(item);

Of, als elke listbox alle items van een bepaald dagnummer reeds bevat maar van alle maanden:
code:
1
2
3
for (d=0;d<31;i++)
  foreach (item in listbox[d].items)
    item.visible = item.month == selectedmonth

Of voor mijn part:
code:
1
2
3
4
for (d=0;d<31;i++)
  foreach (item in myitems)
    if item.day == d andalso item.month == selectedmonth
      listbox[d].items.add(item)

En ga zo maar door. Er is geen "juiste programmeercode".

Zonder relevante code kunnen we hier verder niets mee en daarbij is dit gewoon basic programmeerwerk dat je prima zelf op moet kunnen lossen.
Anoniem: 352797 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:15:
Ik heb nu: If ComboBox3.Text = ComboBox2.Text Then Naam = Visible = True Else Naam = Visible = False

maar die werkt niet :(
Nee, natuurlijk werkt dat niet want je syntax klopt voor geen meter. Misschien is het handiger eerst even een paar (basis) tutorials of je lesboek of... door te nemen en het dan nog eens te proberen. Het klinkt lulliger dan ik het bedoel, maar het ontbreekt je echt aan absolute basiskennis. Eerst leren lopen voor je gaat rennen ;)

Omdat ik een hele zwik eigen inzet (zie Quickstart) mis, evenals relevante(!) stukken(!) code en omdat het toch wel basic (nee, niet Visual basic :P ) is gaat dit topic dicht. Open gerust een nieuw topic als je er na wat meer geoefend te hebben niet uit komt maar plaatst dan wat relevante code en een concreet probleem. "Doet het niet" is geen concreet probleem ;)

Oh, en het is handig als je kunt/leert debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?); daarmee los je zélf voortaan ook een heleboel op ;)

[Voor 61% gewijzigd door RobIII op 30-06-2011 00:56]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee