Toon posts:

WaterCooling 'schoonmaken'

Pagina: 1
Acties:

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-03 12:32
Ik heb sinds een half jaartje een pc met WC. Ik heb dit spulletje niet zelf ingebouwd dus ik weet er het fijne niet van.

Sinds die tijd heb ik mn pc een paar extra hdd's gegeven. Op 't moment liggen deze, 2 1TB HDDs Raid0 en een SSD 120 gb, los op mn voeding omdat de plek waar het normaal zit (voorin de kast) bezet is door de radiatoren.

Ik heb 3 radiatoren. Twee voorin m'n kast en 1 achterin ter hoogte van mn CPU. Verder heb ik mn CPU en Graka via water gekoeld.

Het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik dit spul netjes kan loskoppelen en weer vast zetten zonder dat ik alles kapot maak en mn hardware een douche geef. Hoe kan ik dit netjes aanpakken zodat ik m'n hdd's op een goeie plek kan zetten en mijn radiatoren netjes staan?

Op de volgende foto's kan je zien hoe het er uitziet:

[edit 1): de foto's]
Alle: http://picoolio.com/show/34259/6kmsw

[edit 2):]
Ik HAD ze dus op mn voeding liggen. 'k Heb het geheugen er ook ff uitgehaald

[Voor 11% gewijzigd door highmastdon op 29-06-2011 23:30. Reden: Foto's]

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:30

Ed_L

Crew Council
Een foto zou handig zijn :)

Als je geen tappunt hebt laten maken, is het een kwestie van een veilig punt opzoeken waar je de boel los kan koppelen en een emmer eronder houden.

Ik heb een hekel aan aftappen :(

• highmastdon
Oke, dus een mogelijkheid zo zijn: die linker fan+radiator losmaken en 1 van die twee schroeven losdraaien boven een emmer...

Zijn er nog ideeen om de waterkoeling via de 'gaten-voor-waterkoeling-in-het-eind-van-je-kast' te laten gaan, als ik 't terugstop?

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:30

Ed_L

Crew Council
highmastdon schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:34:
Oke, dus een mogelijkheid zo zijn: die linker fan+radiator losmaken en 1 van die twee schroeven losdraaien boven een emmer...
Yup
Zijn er nog ideeen om de waterkoeling via de 'gaten-voor-waterkoeling-in-het-eind-van-je-kast' te laten gaan, als ik 't terugstop?
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom kastenbouwers dat zo plaatsen. Onhandiger dan dat wordt het niet...

Het wordt wel tijd je loop wat te herinrichten, want je hebt veel overtollige lengtes slang in je kast. Met wat handige 45 of 90 graden fittingen is dat zo opgelost.

[Voor 14% gewijzigd door Ed_L op 30-06-2011 00:49]

Anoniem: 263922

Kun je de hdd's niet een stukje achter de radiators zetten, met 2 schroeven ipv de gebruikelijke 4? Zo te zien heb je ruimte zat, is altijd beter dan ze op de voeding leggen. Ssd kun je ook met tape of iets dergelijks vastplakken, heb hem zelf met klitteband achter het front van mijn kast geplakt, zodat hij niet rondslingert, heeft verder geen bewegende delen en geen airflow nodig, prima zo :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• highmastdon
Anoniem: 263922 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 03:39:
Kun je de hdd's niet een stukje achter de radiators zetten, met 2 schroeven ipv de gebruikelijke 4? Zo te zien heb je ruimte zat, is altijd beter dan ze op de voeding leggen. Ssd kun je ook met tape of iets dergelijks vastplakken, heb hem zelf met klitteband achter het front van mijn kast geplakt, zodat hij niet rondslingert, heeft verder geen bewegende delen en geen airflow nodig, prima zo :).
Dat is te breed. Het is breder dan 3,5 inch. Daar passen die hdds niet tussen. Ik kan wel mn ssd vasttapen ergens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:29

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Als ik jou was zou ik, terwijl ik de Watercooling aan het schoonmaken was, alles er uit halen en er opnieuw inzetten, for the sake of cablemanagement.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Yep, een beetje leiding- en cablemanagement lijkt hard nodig... Er zit zo te zien een behoorlijke hoeveelheid overtollige lengte in je slangen, dus ik zou een GPU eruit halen met de slangen er nog aan, die boven een emmer losschroeven, je systeem zo goed mogelijk leeg laten lopen, en daarna demonteren met een handdoek in de hand.

Waarom heb je overigens 3 rads? 1 grote is meestal handiger (ivm flow, chaos etc), maar dat moet je zelf maar bepalen. Eventueel voor de volgende keer : op het laagste punt een T-splitsing inbouwen, en een tapkraantje eraan maken. Maakt onderhoud veel makkelijker.

"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• highmastdon
Oke... Ik heb alles eruit gehaald en er opnieuw in gedaan.
FreezeXJ schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:48:
Waarom heb je overigens 3 rads? 1 grote is meestal handiger (ivm flow, chaos etc), maar dat moet je zelf maar bepalen.
Ik heb 2 radiators. 1 lange van twee fans lengte. Die staat nu voorin mn kast, en 1 korte. Die zit nu achterin.
daantjer94 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:34:
Als ik jou was zou ik, terwijl ik de Watercooling aan het schoonmaken was, alles er uit halen en er opnieuw inzetten, for the sake of cablemanagement.
Ja heb ik ook gedaan :). D'r zit nu geloof ik 40cm minder slang in. Verder kon ik mn hdds nog steeds niet kwijt. Dus ik heb 't maar zo gedaan (zie foto's).

http://www.picoolio.com/show/34541/bhcgz

[Voor 0% gewijzigd door highmastdon op 04-07-2011 14:09. Reden: Thumb]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 343854

Ik zou toch je hdd's niet zo neer leggen.
Dat ze precies op je fan van je voeding liggen.
Zo zuigt je voedingsfan valse lucht aan en koelt ie niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnFeX3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 07:08
Je moet even de linker fitting van je videokaart loshalen en even omkeren zodat die naar boven wijst. Dan kan je dat stukje slang naar de rad ook inkorten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee